• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • L2K

tbmh - det där lät gott! Måste testa nån dag!
    Och visst är det bra när ungarna inte gillar sitt godis!!! Jag hade sån tur på eftermiddagen!

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Tania
    L2K: Jisses va geniet i mig fick brått härifrån... helt plötsligt blev jag fru airhead och fattade inte vad du menade med -spara geni till dig.

Men bättre att verka pucko och fråga än att vara ett pucko och inte fråga eller hur

Och JA, utan FL hade denna eftermiddg/kväll varit öken. Min man har somnat i soffan och sonen tittar på Bolibompa.
  • Knövel

tbmh - Knövel är lite norrländskt, det betyder typ att man är busig/lite jävlig/klumpig typ.
    Känner jag mig sjuk så kan jag också säga att jag är lite knövlig.
    Min faster kallar ofta sina barnbarn för mormors lilla knövel, jag tycker det låter så charmigt.

Jag har bara levt på godis idag, helt sjukt. Ska nog ta och tappa upp ett bad och sen ta lite riktig mat till festivalen ikväll. Jag hoppas att det blir en bra tävlig med fler låtar än senast som är bra.

Jag är hopplös på att vila middag på helgerna, idag klev jag upp vid 9 och gick och la mig igen kl 12 och sov två timmar. Helt sjukt.

Jag följer också vad som händer med Jonali, är en sucker för kärlekshistorier och jag hoppas och tror att er slutar gott.

• L2K
    tbmh - hahahah!!!!

Och verkar som våra kvällar är lite lika. "Pappa sover" kom Oskar och sa för en liten stund sen.
    Basse kollar Bompa men Oskar terrar mig. Lyssnar "zlatan" och "byggare bob" och målade lite i psp.

Men efter bompa åker dom i säng och sen åker det fram chips å dip här!!!
  • L2K

tbmh - den sidan är kul! Man kanske skulle göra sig en egen bebis-tröja!

• Tania
    L2K: Japp. Grillchirre och dilldirre blir det här. Sen har jag laddat med majssombreros, pommespinnar eller vad de nu heter, cashewnötter, smågodis och glass.

Visste ju inte riktigt vad jag skulle bli sugen på när jag var å handlade så jag tog ALLT jag kunde komma på. hehe.

Men jag har INGEN aning om vad vi ska käka för mat jag å min törnrosa här. Sonen ville ha gröt och inte kan jag neka honom det. hehe... lätt och lagat!

Undrar om man kan få brännskador av en laptop behöver i alla fall inte någon filt.
  • Tania
    L2K: Jo nu har tafsandet börjat och jag är ju en ynkrygg som inte törs säga ifrån men jag ryser varje gång någon obehörig äger tillträde.
  • Jessa6

I går fick jag en "BEBIS"-tröja av min snälla syster *glad*

Idag har vi varit och kollat på en ny bil och även barnvagn och rock-a-tot. Vi tror att vi ska välja Emmaljungas City Jet och sen välja till bilbarnstolen till det i samma färg som även passar på ställningen. Någon som har erfarenheter av denna vagn?

Nu ska jag snart äta Mangokyckling, smaskens, sen ska vi på partaj då blir det väl chips och sånt gött!! ha en trevlig kväll alla!!

• L2K

tbmh - här blev det vanliga chipsisar med samma dipp som hos dig! Dubbla dippisar dessutom, annars slåss jag och sambon om den.
    En påse ostbågar slank ner den med och lite sura band eller vad det kallas... Har dessutom en bautakorg med apelsiner och frysta jordgubbisar... Kanske ska testa en milkshake!

Vi åt tråkiga quornfiléer och supergod pot.gratäng gjord av fröken själv! Så man är ju lite proppis nu!

Kan du inte peta lite på törnrosa (och nu var det min tur att tänka efter vad det stog ) och be honom laga till nåt?
    För om du är överhettad måste du ju ta det lugnt och svalka lite i soffisen!

Jag gillade verkligen stoppskylten!!! Den ska jag ha varje gång jag träffar mamma isf!!! Hahaha!!!! Fast den som det står "jag är gravid, vad är din ursäkt?" gillade jag med. Funderar lite på att göra en tröja med det trycket till min underbara pappa. Han skojar alltid om att han väntar en elefant. Räcka ut tungan

• Tania

Förresten... har någon tänkt på vilket babyskydd som ska inhandlas?

Vi har tittat på AKTAGracos LogicoS med bas. Färgen jag fastnat för hette coolblock eller nåt.

Skitsnygg.

Sen skulle jag vilja ha en sån där vagn.. travelsystem heter det väl... verkar vara så himla smidigt.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3