• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • copernicus

teenpregnancy

min son är extrem atopiker så jag vet vad du går igenom och lider med dej!!
    Det enda som funkat för oss är saltbad, vi har köpt salt på lösvikt i en butik för bönder (typ) och öst i salt varje gång han ska bada. Sen har vi smörjt med salva som inte innehåller vaselin typ strutsolja, bascremer från hälsokost osv. Han är så fin numera!!!
    Förra året var vi inlagda på sjukhus en vecka plus kontroller minst en gång i veckan under hela året. Varje gång blev han dränkt i salvor med och utan kortison sen lindade de honom som en mumie och det enda på HELA kroppen som inte var inpackat var ansiktet. Så såg han ut jämt även på dagis. För att han inte skulle få svamp så smorde de med en förebyggande salva för det också. Men han blev inte bättre!!
    Inte förens jag slutade med vaselinsalvorna på eget initiativ!
    Det här är bara vad som funkat för oss, jag vet att det inte hjälper på alla. Min son hade fått diagnosen att om vi hade tur kunde exemen växa bort i tonåren, men nu är de nästan borta.
    Lycka till!!!

• mrsbygg

aaj, jag har kliat sönder tutten!! har fått små blödningar under huden! ser lite smått läskigt ut..men sjutton va d kliar blir toki!!
    vet inte va ja ska göra riktigt....

• copernicus

lufta!! prova att smörja på lite olivolja få se om det kan hjälpa
    vet hur det kan klia!

• mrsbygg
    copernicus skrev 2007-02-24 11:10:13 följande:
    lufta!! prova att smörja på lite olivolja få se om det kan hjälpavet hur det kan klia!
    lufta gör jag hehe..går utan tröja här hemma!
    blir tokig på dessa hormoner...hittat fler bristningar på höfterna som ja inte hade innan *sur*
  • copernicus

det är bra då blir det iaf inte tätt!
    Mm det där med bristningar är inte kul! Trodde när jag väntade Casper att jag skulle klara mej, men sista veckan kom de och under förlossningen kände jag hur magen sprack upp! De få bristningar jag hade innan sjönk ner till oanade ställen och sedan vidare ner på insidan av benen! fy fanken!!
    Men vad gör man? Barnen är ens liv, speciellt när man ser ut sådär vill ingen man ha en så har man ju barnen (skratt) tur man har en av världens bästa män

• Vickyb

Nu har jag hittat hit jag oxå!

Va mycket ni har skrivit tjejer!

Nu skall jag läsa igenom alla trådar, så man lixom hänger med från starten av tråd nummer 3!

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Prinsessan Zelda

på mig kliar brösten också, men jag har inte lyckats klia sönder de än. smörj smörj och smörj är nog det enda som hjälper. Hade likadant förra gången också. Och sen på magen när den blev större, usch.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • SannaKaarina

copernicus. det där med saltbad fungerar väl bara när det inte har spruckit upp?

jag vet att mitt ex har och hade stora problem med huden. och då han var liten fick hans föräldrar rådet att bada honom i saltbad. men i hans fall blev dte bara en plåga då han hade fått sprickor som var öppna och saltet hamnade där över hela kroppen. han har fortfarande mardrömar om det. Men det var läkarna som sa att det hjälper så dom testade men något var fel då.

det enda som hjälpte honom var att smörja sig hela tiden och cortizon kräm då det var riktigt illa,

• jennsans

JIPPIE!!!!
    mitt barnvagnsbekymmer har löst sig =)))) svärmor och hennes gube kläckte ur sig idag att vi blir sponsrade med iaf halva vagnen!!! *får den vagn jag vill ha med färgen jag vill ha med*
    jätteglad nu det märks inte va??? =)))

• karin h

Hej, har nu hittat hit efter en lång datorpaus Någon här som har besvär med foglossning??? Vart kan man i så fall köpa/beställa sånt där bälte och fungerar det?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3