• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    SannaKaarina skrev 2007-02-23 22:56:29 följande:
    Halvblod13 kg sen den dagen jag blev gravid. och jag har inte proppat i mig utan försökt hålla mattider och promenader med hunden. eftersom jag var lite kraftig innan är det inte så bra. försöker hålla det på en hälsosam nivå då jag vet att det bara blir jobbigare
    13kg, vi ligger nästan i samma viktuppgångsklass då. Jag ligger visserligen på +10 eller så.
    Skönt å se att man inte e ensam.. Jag var oxå lite kraftig innan.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v22
  • Nathalie009

ni som har haft moderkakan i framvägg förra grav. minns ni när bebisen började sparka ordentligt alltså så man verklgien kännde på utsidan? ja minns nämligen inte :S

• L2K

Phhuuu.... Så har man läst igenom allt som är missat sen igår kväll! Tyckte det var lite konstigt att juli-tråden inte låg högst upp i favoritlistan som den brukar men fick mitt svar när jag läst i kapp.

Ser ju jättebra ut med allt det nya!!!! 

Vad gäller vikt vågar jag knappt lägga till mig i diskusionen. Min vågar pekar på -3-4kg så här på morronkvisten innan frukost.... Fast å andra sidan har jag en hel del övervikt att ta av... Och kilona försvann på en gång i samband med illamåendet.

Imorse kom ungarna in till mig (sambon råkade somna på soffan igår) och såg på tv och mitt upp i allt vaknade min lilla bebis. Tog då Sebastians hand och visade var han skulle känna och han fick några rejäla sparkar!!!! Känns jätteskoj ju!!!! Glad Försökte med Oskar med men han petade lite och kollade på tv ist. Tror han fortfarande inte riktigt fattar det där med bebis i magen.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • SannaKaarina

L2K

bara roligt att höra att det går åt båda hållen :) men däremot är det inte roligt att höra att det är för illamående:(

jag har varit lyckligt lottad med mitt mående. med enbart illamående om jag inte ätit inom en viss tidsperiod.

du får hjälpa peppa oss andra som kämpar vikten :) lika viktigt det

• SannaKaarina

Trollie tyckte det var en bra ide med att starta upp tillsammans så man peppar varandra för jag gissar att dte är lätt att ha nåt gottigt bredvid sig när man sitter och ska pilla på tangenterna

• Mjukis82

Kikar bara in för att säga god morgon!

Ska snart ner på stan o träffa en kompis o lite så... flyr fältet med andra ord! Sambon och hans föräldrar ska ju börja riva tapeterna här nu!

Vaknade med världens foglossnings-ont! Inte bra... brukar vara ganska ok på morgnarna ju!

Hoppas att ni alla får en bra dag så ses vi senare i eftermiddag!

Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • Mjukis82
    Just det!!! Glömde säga att idag är jag precis halvvägs! 20+0 
    Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • Halvblod

Godmorgon tjejer!

Vilken underbar dag

Ska iväg på en lite shoppingsväng idag och titta lite saker till bebis...passa på att kolla sånt som mannen min inte är så intresserad av då jag ska åka med min nygravida kompis.

Ja en viktiminskningstråd efter förlossningen tycker jag låter som en toppen idé...alltid enklare då man kan peppa varandra.
    Jag var med i viktklubben (aftonbladet)för 1½år sedan ungefär och gick ner 17kg på 19veckor så jag att jag kan om jag vill...men tyvärr så är det inte alltid man vill och då är det toppen med ett gäng som kämpar tillsammans!
    Just nu är jag orolig för att jag nog har ätit upp mig ett par kilo för mycket senaste veckorna...och framförallt orolig för hur det ska sluta.

Jag känner på mig att det blir en bra dag och kvällen avslutar vi med en konsert (förövrigt samma band som bebis "simmade i mål till" för ca4månader sedan , måste bara vara musik h*n gillar!)

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3