• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Milla med killar

Hahaaa...
    Förlåt Sol jag lät som värsta tyrannen nu,
    verkligen inte meningen!!
    Sorry.

• solstraalen
    Milla med killar skrev 2007-05-21 09:11:47 följande:
    Sol, Ja det är sant....Ja du...det låter inte bra. Det jag vet är att man INTE ska ha ont som du beskriver för det är ett tecken på moderkaksavlossning.Är det en punkt skärande smärta kring navelhöjd typ?Du ska ringa till nån annanstans och rådfråga , typ förlossningen om du inte får tag i MVC.
    Ja alltså vid de här smärtattackerna så gör de mest ont kring naveln. ( Lägg dina händer på sidan om din mage så långfingerspetsarna vilar mot naveln och där du då har dina handflator, de e där de gör som mest ont, vid minsta lilla rörelse av de partiet av magen.
    Sånna här attacker har ja haft 3ggr nu sista 1-2 veckorna, alla har setat i nån timma.

Så de känns lite som för långt ner för att de skulle va moderkakan, min ska ju sitta uppe i taket enligt UL.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Milla med killar

Mysko..
    fast samtidigt vet du inte var din moderkaka slutar och börjar riktigt heller.
    Det vi kan samsas om är att man inte ska ha så där ont och det är normalt eller hur?
    Är det Citodonet eller nått annat?

Jahapp...undrar vad jag ska göra idag?
    Jag har gravidyoga i kväll, nån som går på det?
    Jag gick på det med Hannes och det är super verkligen
    Sen på em kommer en F.L kompis hit som väntar sitt femte barn.
    Hon har tvillingar på ett år som yngst.

Jag kanske ska vila lite och åka och dra i lite vikter med..fniss...
    Jag kan INTE vara still jag.

• Vallmar

Gomorron girls!!

Va sugen jag blev på kaffe nu när alla verkar sitta o dricka det, ska nog sätt på en kopp:)

Oh va spännande med en manlig bm!! Tror inte att jag skulle ha emot det, vet däremot inte va sambon skulle tycka.

Usch var inne o kollade på branden i falun nu, hemskt det där.

Jaha va ska man göra idag då? Man är ju ledig första dagen på ett år nuSkrattande

Ska nog gå ut o påta lite i trädgårn men de verkar som de ska bli regn snart. trist.

• L2K

Hmm... Är jag den enda som INTE dricker kaffe i denna bautatråd?

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • L2K

Jag brukar vara ganska ensam om att inte dricka kaffe. Fast jag kan pimpla te ist så det jämnar väl ut sig. Hehehe

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • solstraalen
    Milla med killar skrev 2007-05-21 09:23:36 följande:
    Mysko..fast samtidigt vet du inte var din moderkaka slutar och börjar riktigt heller.Det vi kan samsas om är att man inte ska ha så där ont och det är normalt eller hur?Är det Citodonet eller nått annat?Jahapp...undrar vad jag ska göra idag?Jag har gravidyoga i kväll, nån som går på det?Jag gick på det med Hannes och det är super verkligenSen på em kommer en F.L kompis hit som väntar sitt femte barn.Hon har tvillingar på ett år som yngst.Jag kanske ska vila lite och åka och dra i lite vikter med..fniss...Jag kan INTE vara still jag.
    Hmm, ska jag vänta tills på onsdag då jag har tid hos min bm?

Vad hade du gjort?

Jag känner ju av lilleman, så han verkar ju iaf leva å må bra där inne.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • zandrisen
    L2K skrev 2007-05-21 09:30:42 följande:
    Hmm... Är jag den enda som INTE dricker kaffe i denna bautatråd?
    Har inte druckit kaffe sedan strax innan jag plussade. Smakar och luktar skit... Är i vanliga fall en storpimplare, så vi får se när jag börjar tycka att det är lockande igen.
  • rullgardinsflikkan

Här har ni en till som inte riktigt vuxit upp och börjat dricka kaffe än
    Pappa säger alltid att man inte blir riktigt vuxen förän man börjar dricka kaffe haha

Idag går jag in i vecka 33, 56 dagar kvar enligt räknaren här på fl. På torsdag ska jag på Ul för att kolla hur moderkakan ligger, ligger den för lågt blir det kejsarsnitt och då är det inte alls några 56 dagar kvar. Får väl se hur det går. Plus att jag kanske kan få reda på vad det är för kön   Så jäkla spännande.

Har suttit hela helgen och förskt få tag i pappan till bebisen för att få hans uppgifter till faderskapet men ikke då, mobilnumret har han bytt och hemma svarar han inte, vad ska jag göra då?? Familjerätten här måste ju kuna få fram hans uppgifter på nåt annat sätt eller?

Det regnar som f*n här men humöret är på topp ändå, inget idé att gnälla ingen som tycker synd om en ändå som tanterna på jobbet brukar säga. Och dom är runt 95 haha gud vill man leva så lännge??

Gud va flamsigt detta blev nu sk ajag hålla mun och gå å diska sen ska jag ut i regnet och hoppa i vattenpölar med Albin

Ha en jättebra dag tjejer och massa kramar till alla er som inte mår riktigt så bra just nu