• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jeppa

Usch va hemskt med bränder.

Solstraalen: Jag har svarat dej i din inbox.

• Donna69
    zandrisen skrev 2007-05-21 08:55:21 följande:
    Donna, har precis avslutat samtal med anhörigjouren för att kolla vilken adress det var frågan om, då syrran bor i ett identiskt hus. Hade bra med panik jag med då hon inte svarade på mobilen, men det var en annan adress, TACK GUD... Sitter här med tårarna rinnandes jag med. Fruktansvärt, falun är en liten stad, och oron över de som drabbats kommer nog inte att ge sig i första taget.
    vad var det för nr???

våra släktingar bor på 225.....

Skönt o höra att hon är ok!!!
  • solstraalen
    Milla med killar skrev 2007-05-21 08:58:43 följande:
    Sol,Man kan få gallbesvär FAST gallan är borta.man kan ha stenar i gallträdet, i gångarna för dom tar man inte bort vid op bara själva blåsan.Hur hade du ont? Vilken sida står det på?
    Jag vet ju hur gallstensanfall känns, men det här är ren å skär smärta över hela magen, där man tänker sig att magen putar som mest, så tvärs över hela magen. Så de e förmodlugen inte gallgångarna.. de ska ju va mer uppåt höger då..
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • L2K
    Gomorron, gomorron!!!!

Har inte varit inne på ett par dagar nu!
    Har istället varit vid båten och fått den att bli så klar som möjligt för en första helgtur.

Donna - vad läskigt det lät!!!! Och vilket hemskt uppvaknande!

Såg att ni har skrivit om mygg. Kan dela med mig mina positiva graviderfarenheter av mygg....
    I normala fall lever jag på allergitabletter hela sommaren för att slippa bli sönderbiten. MEN dom somrar jag har varit gravid har jag knappt fått ett enda myggbett och har jag fått det har dom knappt kliat!!!

Idag ska jag till mvc. Ska träffa en annan BM. Känns lite konstigt.... Föredelen är väl att jag vet vem han är... Jo, precis... Det är en manlig... Han är en av sveriges första manliga bm och har en helt otrolig humor. Fast känns lite si och så att gå till en manlig på samma gång som jag är så dum som tänker så, läkaren som gjorde vul va ju manlig... Knasig man är ibland...
    Ja, ja... Rutinbesök plus att jag ska bli lilapenslad i halva underlivet för att bli av med en hemsk svampinfektion....
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • Helenander

God morgon på er allihopa! Hoppas att ni får en bra dag utan smärtor och andra krämpor. Fy vad läskigt med branden, tur att ingen ni kände verkar ha varit med!

• Halvblod

GodMorgon tjejer!

Här kommer lite kaffe till er som tydligen har suttit uppe hela långa natten....  Female Coffee Drinker
    Själv sover jag ganska okej för tillfället...vaknas visserligen tidigt men har hyfsat lätt att somna på kvällarna iaf.

Idag ska jag förmodligen till läkaren igen och göra en ny undersökning...har kommit på att smärtorna jag känner påminner väldigt mycket om smärtorna jag hade i somras när jag hade en cysta på äggstocken. Får se vad som händer under dagen. Hur som helst är detta sista dagen jag kan vara hemma utan sjukskrivning så om ingen läkare vill lyssna på mig och min BM idag så blir det jobb igen imorgon.

Idag blir det iaf till att Vacuuming och Mopping...för imorgon lägger sambon nytt golv i vardagsrummet och då måste det vara 100% rent. Och så fort golvet är klart blir det ny soffa och nytt soffbord till vardagsrummet och nytt köksbord till köket...hihihi.

• Milla med killar

Sol, Ja det är sant....

Ja du...det låter inte bra. Det jag vet är att man INTE ska ha ont som du beskriver för det är ett tecken på moderkaksavlossning.
    Är det en punkt skärande smärta kring navelhöjd typ?

Du ska ringa till nån annanstans och rådfråga , typ förlossningen om du inte får tag i MVC.

• hemlis

Godmorgon!

Ni skriver här så man aldrig hänger med , kikar in ibland, men vet att jag aldrig hänger med ändå.

Hemskt med bränder, och när folk dör, usch!

Solstraalen, jag har två barn sedan tidigare och båda gångerna fick jag värsta gallanfallen, fast jag inte hade gallsten.
    Det är tydligen inte ovanligt att det kan trycka på gallgångarna så man får kramp i gallgångarna som kan kännas som gallstensanfall.
    Jag får även så av olika sorters hostmediciner.

Men det är ju bra att du kollar upp det ordentligt ändå.

Igår när jag skille sova hade jag krypningar i benen, då blir jag galen.
    Somnade iallafall sen och har sovit rätt bra.

Ska till spec-mvc idag och träffa en narkosläkare, ska få reda på om jag kan få EDA-bedövning trots diskbråcksop.
    Zandrisen; förstår att du är särskilt intresserad av svaret jag får.
    Lovar att skriva sen och berätta, men det blir senare eftersom jag åker direkt till jobbet efter.

Ha en bra dag!

• Donna69
    zandrisen skrev 2007-05-21 09:04:18 följande:
    Herrhagsvägen 55-
    tack så mkt!!

nu blir det frulle!!! C ya'!