• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Milla med killar

Helt rätt, Mjukis!!!

Hur mår du då?
    Är det tungt nu när Isabells årsdag varit?
    Jag har tänkt mkt på dig de här dagarna.

Styrkramar till dig!!

• Mjukis82
    Halvblod: Hehe... nä, det kan vara lite knivigt då kanske!

Milla: Tack! *kramar tillbaka* Det är lite lättare faktiskt, nu efter... vi har fasat så inför denna dagen typ ända sen hon föddes... så det var liksom ett jätteberg vi skulle över, men vi klarade det också! (inte för att man har ngt val, men ändå).... saknaden är ju dock lika stor ändå!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • L2K
    Mjukis - jag kan förstå lite hur du menar. Måste ju kännas både fram och tillbaka just nu!  
    Själv har jag idag kommit på att det nog bor lite oro i min kropp iaf. Tur att jag har en så livlig dam i magen iaf... Lättväckt är hon med...  Som tur är... Allt som har hänt runt omkring mig har ju hänt den här tiden på året och vid den här tiden i graviditeterna och det börjar knacka på i skallen nu.... Men jag ska nog ta mig det med.
    Jag har ju dig här med att ventilera lite med!!!

Och ja... Nästan hela helgen har vi varit i båtklubben. Så skönt så. Om man bortser från att ungarna tycker att det går för sakta och inte har nåt tålamod med att vänta. Deras mamma har inte gillat att åka en timmes tåg med dom hem på eftermiddagarna!!!!!
    Annars är det mest super här just nu!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • misan84

Godmorgon tjejer!!
    Idag är det dax för min första träff i familjegruppen hos bm. Är i vecka 34 nu och hoppas att jag inte hinner gå alla fyra gånger hehe. Men min sambo ska inte med...snyft... Han kan inte ta ledigt så mycket då han har en lång resa till jobbet med.. men det får la gå an ändå.. Har ni börjat gå föräldragrupp än??
    Hoppas ni med all kramp mår bättre idag och att ni sluppit myggen

♥ Vecka 34♥ 46 dagar kvar♥ BF 070704♥
  • Milla med killar

Mjukis
    Ni är superduktiga och skönt att ni kommit så här långt. Snart kommer ju Isabelles syster med och sprider lite glädje.

L2K
    Nu vill jag inte snoka men har du misst ett barn med?
    Är det nått jag missat här i tråden?
    Du behöver inte svara om du inte vill.

• Mjukis82
    L2K: Förstår absolut att det måste bo oro i din kropp också när du har fått se det så nära (kan inte formulera mig, men du förstår nog vad jag menar). Självklart ska du ventilera om du behöver! *kramar*
  • Mjukis82

Dags att ta en  och göra mig i ordning! See ya!

• Vallmar

Förstår inte er som inte dricker kaffe!! *beroende*!!

Nu har ja varit ute o sått ärtor. Det sas att det skulle regna idag men det är sol o jättevarmt, puh svettas.

Misan84: Jag ska till föräldragruppen för tredje o sista gången imorgon. Sen kommer det bli att vi i mammagruppen fortsätter o träffas. Hoppas du får några roliga i din grupp. Vår är ganska blandad med 2 äldre o 3 yngre par.

• L2K
    Milla med killar skrev 2007-05-21 10:06:23 följande:
    MjukisNi är superduktiga och skönt att ni kommit så här långt. Snart kommer ju Isabelles syster med och sprider lite glädje.L2KNu vill jag inte snoka men har du misst ett barn med?Är det nått jag missat här i tråden?Du behöver inte svara om du inte vill.
    Nej, inte jag. 2004 förlorade en av mina bättre vänner sin son 13 dagar gammal. Då va jag nygravid. Halvvägs i den graviditeten fick min son sin bror som fick en stroke i samband med/ eller precis efter förlossningen och låg för döden innan det vände. 2005 förlorade samma kompis ytterligare en son, 12 dagar gammal. Idag har hon däremot en dotter på ett, så det har vänt för dom iaf...
    Förra året förlorade min allra bästa vän sin son i magen i v33. Så det har varit ganska tungt. Tre barnbegravningar på tre år. Och ju längre denna graviditet går desto mer tankar smyger sig på...

Hoppas ingen tyckte att det va allt för jobbigt att jag skrev allt det här i tråden... Vill inte oroa nån med mina erfarenheter!!!!!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • Lindisen81
    misan84 skrev 2007-05-21 10:05:43 följande:
    Godmorgon tjejer!!Idag är det dax för min första träff i familjegruppen hos bm. Är i vecka 34 nu och hoppas att jag inte hinner gå alla fyra gånger hehe. Men min sambo ska inte med...snyft... Han kan inte ta ledigt så mycket då han har en lång resa till jobbet med.. men det får la gå an ändå.. Har ni börjat gå föräldragrupp än??Hoppas ni med all kramp mår bättre idag och att ni sluppit myggen
    jag och Vallmar går i samma föräldragrupp och vi har den sista träffen imorn. totalt blir det tre träffar.