• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod
    L2K skrev 2007-05-21 09:30:42 följande:
    Hmm... Är jag den enda som INTE dricker kaffe i denna bautatråd?
    Nope...jag dricker faktiskt inte heller kaffe...jag är en te-missbrukare av högsta...däremot är jag duktig på att brygga kaffe till andra och nu under graviditeten så tycker jag att det luktas såååå gott så idag har jag faktiskt kokat lite kaffe fastän jag är ensam hemma och här är ingen som kan dricka det...
    jaja, jag har aldrig påstått att jag är helt normal...hehehe
  • Milla med killar

Sol, Jag hade nog inte väntat.
    Man vet ju aldrig.....
    Det är ju långt till onsdag bättre du får prata med nån som kan ge dig ett bra råd ju eller få ett läkarbesök.

Ring du , du känner dig tryggare då.

• Halvblod
    solstraalen skrev 2007-05-21 09:33:07 följande:
    Hmm, ska jag vänta tills på onsdag då jag har tid hos min bm?Vad hade du gjort?Jag känner ju av lilleman, så han verkar ju iaf leva å må bra där inne.
    RING!!!!!!
  • rullgardinsflikkan
    solstraalen skrev 2007-05-21 09:33:07 följande:
    Hmm, ska jag vänta tills på onsdag då jag har tid hos min bm?Vad hade du gjort?Jag känner ju av lilleman, så han verkar ju iaf leva å må bra där inne.
    Jag håller mer föregående talare ring för säkerhets skull. Om inte annat så kommer du känna dig lugnare efteråt.

Ta vara på våran braiga sjukvård i Sverige så länge vi har den kvar
  • L2K
    rullgardinsflikkan - det brukar jag med få höra. Brukar svara att jag dricker kaffe med sprit då.

halvblod - det kanske är nåt som går, det där med att kaffe fast man inte dricker det. Min kära sambo tycker jag gör mycket bättre kaffe än honom och jag får ofta vara den som kokar på semester åt alla ist för honom...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • Mjukis82
    Sol: Tycker också att du ska ringa!

Halvblod: Haha, kan du inte bjuda in grannen eller ngt så att kaffet blir drucket iallafall???

Jag dricker förresten inte heller kaffe... hade precis börjat lära mig så smått innan jag blev gravid med Isabelle... men sen tyckte jag bara det smakade skit! Sambon dricker inte heller kaffe, vi får ofta höra att vi inte är vuxna än!

Kan vi inte bara enas om, en gång för alla, att det ALLTID är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite???? Oavsett vad man har för symptom/krämpor??? Generad
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • L2K
    Mjukis - jag håller verkligen med!!!!! Bättre ett samtal för mycket än ett för lite!!!!!!

Är det bra med dig?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • Mjukis82
    L2K: Tackar som frågar! Jo, det är ganska OK... faktiskt! Känner mig näst intill chockad över att jag fortfarande lever... varken jag eller Magnus har trott att det finns ett liv efter snuttans födelsedag... och har alltså ledes inte planerat in något alls typ, så nu har jag all tid i världen och vet inte var jag ska göra av den!
    Hur e det själv? Lustigt att du dök upp i tråden igen idag... du var den första jag tänkte på när jag vaknade i morse... för att du inte varit inne på ett par dagar, men jag tänkte att ni nog grejjade med båten!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Lindisen81
    kaffe var det ja!!!!! måste fixa, men först bara skriva lite, he he!!

Godmorgon på er, hoppas ni sovit bättre än jag... har kommit fram till att jag varje natt är vaken mellan halv fyra å sex, sen somnar jag... vaknar halv sju när sambon går upp å somnar om till halv nio... känner mig seg idag...

ska städa LITE bara, lovade sambon dyrt å heligt att inte göra det, men vafan det blir ju aldrig gjort annars!

Solen är lite blyg idag, men lite luckor mellan molnen tror jag att jag anar. Ska städa lite på balkongen oxå!

Måste runga fk idag, fyllde i en lapp i förra veckan om min ändrade sjukskrivning, nu har jag fått en lika dan lapp igen, men med ett nytt datum på... något har blivit fel å jag tror min utbetalning blir sen från dom... shit har ju massa grejer på autogiro ju...
  • Halvblod

Mjukis: eh...jo visst kan jag bjuda in grannarna...dom är garanterat hemma för i mitt hus är det över 60lght varav nästan alla är pensionärer. Visserligen trevliga, men vi har inte såååå mycket gemensamt att prata om...hehehe