• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    SannaKaarina skrev 2007-03-08 15:58:05 följande:
    sex kan man nog inte lessna på ;) Jag fick problem inatt med att jag vaknade 6 ggr av sendrag och som tröst säger min kära mor ja så är dte att vara gravid.. blää annars har jag jäkligt ont i ryggen men annars är dte bara perfekt känner bebben sparkas dagligen och förflytta sig vid läggdags:)
    Då är vi två, jag hade massa sendrag i natt, sååååååå drygt. Har de tyvärr varenda natt och värre brukar de bli mot slutet av graviditeten.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • Ella174

Jag får kramp i vaderna på nätterna, men av ren reflex så böjer jag upp foten när jag får känning, och då avbryts krampen.

• Calylite

haha bara ja som blivit överkåt här
    Fe mig mer mer och lite mer ffs

• solstraalen
    Ella174 skrev 2007-03-08 16:08:05 följande:
    Jag får kramp i vaderna på nätterna, men av ren reflex så böjer jag upp foten när jag får känning, och då avbryts krampen.
    Så gör jag oxå, men de blir ofta så kraftigt direkt att jag inte hinner avbryta krampen.
  • Sylt
    Mamasita skrev 2007-03-07 21:13:40 följande:
    L2K: Ville vara hemmafru med ettan men stötte på patrull!! Ville samla all ledighet med bra betalt till efter ett år.. så det är därför jag vet..Du jag kollade på bilderna - jag måste säga att jag verkligen inte vet men det ser ut som en pojke.. Man brukar säga skrockfullt att pojkar har lite mer ovala huvuden och flickor lite rundare. Flickor har oftare bredare mellan ögonen och har lite mindre käkparti, det är nåt biologiskt som jag inte minns i skrivande stund.. Hörde det på nån dokumentär på TV3 så jag vet inte hur ackurat det egentligen är.. Tror att det handlade om att man skulle tycka att de var söta så man ville skydda dem men killar var lite mer som små herrar för att man skulle ge dem styrkan att stå på egna ben.. Vet inte, som sagt, om det stämmer..Vad har ni för killnamn?
    Ul, 070215

Gissa på denna.... jag har varit på Ul och fått reda på vad hon tror. Ngra andra har gissat motsatsen av bm sa..... (Vill tillägga att bm sa att det var en solklar....)
  • solstraalen
    Sylt skrev 2007-03-08 17:09:16 följande:
    Mamasita skrev 2007-03-07 21:13:40 följande: L2K: Ville vara hemmafru med ettan men stötte på patrull!! Ville samla all ledighet med bra betalt till efter ett år.. så det är därför jag vet..Du jag kollade på bilderna - jag måste säga att jag verkligen inte vet men det ser ut som en pojke.. Man brukar säga skrockfullt att pojkar har lite mer ovala huvuden och flickor lite rundare. Flickor har oftare bredare mellan ögonen och har lite mindre käkparti, det är nåt biologiskt som jag inte minns i skrivande stund.. Hörde det på nån dokumentär på TV3 så jag vet inte hur ackurat det egentligen är.. Tror att det handlade om att man skulle tycka att de var söta så man ville skydda dem men killar var lite mer som små herrar för att man skulle ge dem styrkan att stå på egna ben.. Vet inte, som sagt, om det stämmer..Vad har ni för killnamn? Gissa på denna.... jag har varit på Ul och fått reda på vad hon tror. Ngra andra har gissat motsatsen av bm sa..... (Vill tillägga att bm sa att det var en solklar....)
    Pojke???? =)  Är de inte navelsträngen så är de allt en snopp där =)
  • solstraalen
    Sylt skrev 2007-03-08 17:14:14 följande:
    Jag tänkte mer på kraniets form som Mamasita pratade om!
    nej men vad har ja nu missat???? :)
  • Sylt

Citat, Mamasita:

"Man brukar säga skrockfullt att pojkar har lite mer ovala huvuden och flickor lite rundare. Flickor har oftare bredare mellan ögonen och har lite mindre käkpart"

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3