• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Hallonfot

Jösses, vad ni skriver. Har "bara" varit borta i 3 dagar men det var hur mycket som helst att läsa igenom. Kul!

Jag har också börjat få ont i ryggen igen (hade det med dottern också). Blir när jag sitter för länge. Var sjukskriven från vecka 17 för ryggont med dottern så jag har redan klarat 4 veckor längre den här gången innan det ens började. Hoppas jag klarar mig utan sjukskrivning den här gången. Ska försöka variera min arbetsställning så gott det går. Sitter ju framför datorn hela dagarna och har tyvärr inte höj- och sänkbart skrivbord.

Någon mer än jag som längtar till sommaren och att äntligen få gå hem?

• mrsbygg

fick mina papper idag från fk..fattar inte alls hur ja ska fylla i skiten!
    inte speciellt lätt å se va läkarn har skrivit på intyget heller..suck..

får la gå till där hemska fk imorrn och be dom hjälpa mig..

• L2K
    LindaoJohan - jag var jätteorolig för om jag skulle bli godkänd hos fk eller inte men hade tur! Be att läkaren skriver så utförligt som möjligt om dina smärtor. Sen får ju du själv fylla i hur du mår i papperna från fk och där gäller det att du är jättetydlig!

Om du redan har fått 50% godkänt kan du ju chansa att skicka in på 100% (om du får det av läkaren...). Om jag har förstått deras regler rätt ska du få svar inom tre dygn om du har blivit godkänd och blir du nekad ska du få utbetalt till det datum dom nekade dig. Då kan du ju gå tillbaka till 50% igen.

Om du är sosäker hur reglerna är kan du ju ringa anonymt och kolla upp det.

Men om jag var du hade jag ringt läkaren igen. Du har ju försökt jobba och det funkar inte!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    mammab - visst är det kul? Not! Det viktigaste är ju att du fyller i så noga som möjligt om dina krämpor. Är det nåt speciellt på lappen du inte fattar?
  • LindaoJohan

L2K; tack för svaret! ja det där med fk är en djungel, blir inte klok... vet inte om jag fått 50% godkänt... gått hemma sedan början av mars, har inte hört något... hur lång tid kan det ta då? jag tog bara för givet att alla får ut sjukpenning... tills jag pratade med läkaren, då hade jag ju redan gått på 50 % ett tag... bara att hålla tummarna då!

• mrsbygg
    L2K skrev 2007-03-08 11:50:15 följande:
    mammab - visst är det kul? Not! Det viktigaste är ju att du fyller i så noga som möjligt om dina krämpor. Är det nåt speciellt på lappen du inte fattar? Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    typ allt...hehe..
    så svårt å fylla i sjukdomssaker när man inte ser vad läkarn har skrivit..
    lider av depression enda jag kom fram till och visste redan själv hehe..
    sen hur sjutton ska jag beskriva hur sjukodomen påverkar mina möjligheter att arbeta/söka arbete? hade tänskt skriva mina symtomper där men som sagt ser ju inte va läkarn skrivit på intyget..kråkstil!!
  • Vickyb
    Vicke skrev 2007-03-08 11:36:30 följande:
    Jag var nyss till min bm. Tog lite prover å så mitt hm ligger på 94 (!) ... Inte så bra alltså. Hon tog fler prover och skickade till labb får vet i morgon hur dom ser ut. Kanske måste jag få järnsprutor. HAr inte hört så mycket pos om dom inte. Usch å fy. Har så svårt att äta järntabltter får sån magkatarr utav dom. Men jag lär väl försöka köpte en ny sort idag. Bebisens hjärta tuickade på bra eller dunkade rättaresagt 156 låg hjärtljuden på idag!!
    Leverpastje med en liten persilijakvist, det innehåller mycket järn

94, det var inte mkt, inte konstigt att du är trött.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • L2K
    LindaoJohan - När började sjukskrivningen? Dom första 14 dagarna står jobbet för, sen ska dom anmäla till till fk och du ska få hem papper att fylla i. Och gör det så fort som möjligt då!!!
    När du har skickat in dom ska du få svaret inom tre dagar. Så har jag fattat det.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-03-08 11:57:41 följande:
    mammab - visst är det kul? Not! Det viktigaste är ju att du fyller i så noga som möjligt om dina krämpor. Är det nåt speciellt på lappen du inte fattar? Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723typ allt...hehe..så svårt å fylla i sjukdomssaker när man inte ser vad läkarn har skrivit..lider av depression enda jag kom fram till och visste redan själv hehe..sen hur sjutton ska jag beskriva hur sjukodomen påverkar mina möjligheter att arbeta/söka arbete? hade tänskt skriva mina symtomper där men som sagt ser ju inte va läkarn skrivit på intyget..kråkstil!!
    Okej. Jobbigt! Jag fyllde i alla krämpor jag kunde komma på. Och beskrev så noga jag kunde. Men för mig gällde det "bara" att beskriva foglossning.
    Men om du inte kommer underfund med lappen kan det ju va smart att ta en tur till fk för hjälp.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3