• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb
    Vos skrev 2007-03-07 18:57:08 följande:
    Ska till bm imorgon och lyssna på hjärtatLäääängtar.Victor ska få följa med och lyssna på "hans lillasyster" som han har bestämt att det ärNästa gång vill han ha en storasyster!!!!! hur fixar man det?Ska bli spännande att lyssna, är det höga hjärtljud för tjejer? eller hur var det nu igen?Victor låg mellan 135 och 150.
    Min dotter låg mellan 140 och 150 slag/min. Men mest 140 och 142.
    Tror det var låga för pojkar och höga för tjejer men är inte helt säker på hur skrocken va.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-07 20:50:31 följande:
    TjejerDå jag e gravid så får jag vid varje graviditet ju längre gången jag blir, mer å mer "ryck" i benen. Oftast mot kvällarna. Ena benet kan liksom helt plötsligt bara rycka till.Vad beror de på??Har haft så alla ggr.Ni ska se mig om nån månad eller två å sitta med mig en kväll, mina ben rycker utav bara 17 då!! Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Kan det vara en nerv i kläm kanske?
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-07 22:21:40 följande:
    jag bli galen! jonas kollar fotbollen å han hör tydligen me arslet!så volymen ä snor hög och vårat sovrum ligger brevid vardagsrummet..jag har svin svårt att sova me massa ljud omkring mig. så ja är lagom glad just nu...
    Vet hur det är. Är fruktansvärt otålig när dte gäller störande ljud.. som snarkningar eller småljud från tv.n när sambon kollar ute i vardagsrummet och jag ligger i sovrummet. Så jag får alltid överrösta med hög volym för att inte höra tv. där ute!
  • LindaoJohan

Vi pratade igår om att köpa en tv till sovrummet... sambon tycker aldrig han får se på fotbollen... men igår kollade vi ju lite i pauserna på top model!

• Jen2006

Angående hjärtfrekvens för pojkar så har jag precis varit iväg till Bm och kollat vår sons. Han pendlade mellan 130 och 150 under tiden (så vi kan väl säga 140).

Är förresten i vecka 22+3 nu (vet inte om det spelar någon roll)

Sen mätte BM även symfus-fundus måttet som var 21,5cm någon som varit och gjort det och som har någon aning om var man ska ligga nu???

• mrsbygg

hur man kan vara så jäkla trött?!
    iof så kom sag ain till oss inatt IGEN..förstår inte varför..och hon ska ha hela sängen annars ligger hon bara å grinar å klagar. skit unge..så fort jonas gick upp imorse blev det tyst på henne då fick hon hela hans plats för sig själv

Jonas ska till sjukan nu å göra en lugnröntgen..läskigt..
    får se om dom hittar nått där..sen ska han till läkarn kl 15..så får se va ja å saga hittar på. ingenting skulle ja tro hehe...

nehe hungrig är ja oxå men slt på bröd jonas har tydligen ätit upp d som va kvar..schysst..

*morr å fräs*

• Giafia

Jen2006: Jag var hos bm igår och är idag v. 22+4 Har ett symfus-fundus mått på 25... Överst på översta kurvan. Normalkurvan ligger på ca 1 cm under den vecka man är i dvs. v.24 är 23 cm (fullgångna veckor.
    Så har iaf jag fattat det.

Någon som vet vad som kan hända om man ligger på ett högt s/f?

• mrsbygg
    Giafia skrev 2007-03-08 10:10:40 följande:
    Jen2006: Jag var hos bm igår och är idag v. 22+4 Har ett symfus-fundus mått på 25... Överst på översta kurvan. Normalkurvan ligger på ca 1 cm under den vecka man är i dvs. v.24 är 23 cm (fullgångna veckor. Så har iaf jag fattat det.Någon som vet vad som kan hända om man ligger på ett högt s/f?
    tror nog inte det händer så mycket..
  • Giafia

mammab: Din stackare, förstår din ilska och frustration jag måste ha lugn o ro på morgonen annars exploderar jag... Måste få äta min frukost och inte prata så mycket.
    Hoppas det ändrar sig:)

• Jen2006

MAT... är så himla hungrig hela tiden, och efter att ha fått informationen om att jag gått upp 7kg sedan inskrivningen så känner jag inte för att gå runt och småäta hela tiden!!! Kommer ju bli stor som ett hus om detta ska fortsätta!!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3