• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mjukis82

Va skönt o höra (läsa) att det inte bara är vi som är drabbade som reagerar på detta!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    calylite: Jag har Trygghansas gratis försäkring... hade den när jag väntade Isabelle också och var riktigt nöjd med dom och deras "förhållningssätt"
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Giafia

Jag äter Hemofren järntabletter de skall vara lite snällare.
    Men mitt hb låg på 126 så jag skall inte klaga:)

Mjukis 82: Kan inte försåt hur korkade människor kan va egentligen.

• Mommmy  Dearest

Min barnmorska sa till mig att börja käka järntabletter med :) Jag äter ErcoFer 60 mg :) I början gick det jättebra med att ta dem, blev inte så mycket piggare dock men nu har jag börjat att slarva, aja baja!

Självklart ska man ALLTID vara välkommen oavsett situation!

Jag tror starkt på att min bebbe är en pojke :D det tror familjen och mannen också men mamma tror starkt på att det är en flicka i familjen igen :P Tydligen så kan vi inte producera annat än flickor :D Självklart vore jag enormt glad om det vore en liten vacker flicka :D

Hellre ett friskt barn säger jag dock, vad det blir spelar egentligen ingen roll :D
    Kramar på er!

• Vallmar

Ska nog kolla efter lite snällare tabletter jag då.. dem jag fick var på 100 mg o jag fick så ont i magen att jag inte kunde sova...

Mjukis82: Låter helt sjukt, hur kan man inte låta en änglaförälder vara med?? Jag tycker bara det är bra att du är med då får man insikt om hur värdefullt livet är

• Theresa1

Hej på er. Jag har jobbat som en dåre och inte orkat varken läsa eller skriva... Nu ligger jag ca 130 sidor back och jag vet inte om jag pallar läsa allt... Ska kolla ett par sidor bak tänkte jag

Mjukis: Det var fan det dummaste jag hört på länge... Hur motiverar de att änglaföräldrar inte är välkommna??

• Vallmar

Theresa1: Undrade var du höll hus;) Inte bra o jobba för mycket vet du..!

• Prinsessan Zelda
    Mjukis82 skrev 2007-03-08 18:29:10 följande:
    Vill bara skicka er tjejer en stor kram! Anledningen är att jag är glad att jag får hänga med er här... Tydligen är det många änglamammor som inte är välkomna bland "vanliga" gravida och månadstrådar (exempelvis oktober-tråden). Så KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    varför skulle man inte vara välkommen. förstår inte???
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • MissHeaven

Ella174: Vad jag fattade det som hade Ryanair inga restriktioner före v 28 men är man i v 28-36 behöver man ha ett intyg. Dock är det nog säkrast att ha ett intyg ändå, de kan ju inte veta att jag är i v 27 och inte i 28... man måste tydligen kunna visa intyg om de frågar.
    Malta är kanonmysigt, jag förlovade mig där. säkert helt ok väder vid påsk också...

tbmh: jag vet inte heller om det är en kille eller tjej i magen och jag håller med om att det är jättespännande! Tycker också att det är positivt att inte ha en massa förutfattade meningar om vilka egenskaper bebisen har, som jag tror är lättare att få när man vet könet.

solstraalen: min sparkar nästan alltid neråt också, känner sällan mitt på eller i övre delen av magen... önskar den kunde vända sig lite, hade varit kul att kunna se rörelser utanpå magen. Ligger den med benen ner då?

• MissHeaven

Bäsebus - hur gick det på UL? Pojk eller flicka?

Jessa6: jag mår också jättebra och är grymt tacksam över att slippa foglossning! Hör hur många andra lider här i tråden, inte kul...

Det där med markerad käke eller inte måste väl mer bero på anlag än på kön?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3