Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Godmorgon allihopa! Nu har jag löst igenom hela helgens skriverier *puh*

Här är det bara bra, nu har vi nästan köpt färdigt allt till bebisen bara lite salvor och blöjor och sånt kvar samt lite mer kläder *så skönt*

Så nu är´det bara att "boa" färdigt barnrummet, så blir allt färdigt.

Var på barnkalas igår där den yngsta var 7 månader, satt och charma allihopa med sitt skratt och härliga jollrande. Snacka om att man längta till vår lilla bebis..

..Vill att det ska vara JULI NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    Mjukis82 skrev 2007-04-23 08:55:21 följande:
    Godmorgon förresten!Eller ja, morgon är det iallafall.. om den är så j*vla god vet jag inte! Har knappt sovit inatt. Drömmer jättekonstigt och har så fruktansvärt ont i fogarna! Ska snart äta frukost, sen ska jag slänga i lite färg i håret och sen till mamma som ska hjälpa mig att sy ngt jag kan ha på mig. Färgen i håret är första steget på min lilla förändring som väntar i veckan, ska klippa mig också! Sen i eftermiddag är det äntligen dags UL igen!
    Åh vad roligt med att förnya sig lite det skulle jag oxå behöva, man känner sig så mycket piggare och fräschare efteråt och sen UL på eftermiddagen, låter som en perfekt dag

Själv ska jag måla väggarna i barnrummet *suck* men lite roligt är de faktiskt
  • little baby
    MrsDarkness skrev 2007-04-23 09:17:31 följande:
    Åh, nu börjar jag ju bli nervös när jag läser om att packa BB-väskan.. Ojoj.Men man kanske ska ta och göra en lista så man kan pricka av när det väl är dags. Man vet ju aldrig när den lill* vill titta ut.
    Jag vet inte heller när man ska "packa" jag har ju drygt 10 veckor kvar...känns så tidigt att packa väskan redan, men man kanske ska göra det...lika bra hhehe
  • little baby
    mrsbygg skrev 2007-04-23 09:16:19 följande:
    jag ska oxå förnya mig...jag har lite mål att nå först har ja bestämt.efter denna bäbis kommit ut osv..ska tex klippa å färga håret när ja nått mitt första delmål i vikt ned gången!sen ett par nya jeans..osv osv..fast ja borde klippa mig rätt snart..
    ja de ska blii såå skönt att kunna köpa "normala" kläder är så trött på dessa mammakläder *ush* varmt och jobbigt... har sett oändligt många snygga jeans nu på sistone, så mycket snygga jeans har jag aldrig sprungit på tidigare på så kort tid som nu...

Förr fick man leta stad för stad efter snygga jeans men nu finns dom i varje affär känns det som hehe
  • little baby

Nehä om man ska göra lite nytta då? Får ont i huvudvärk av att sitta framför datorn,...Fundersam

En kopp  sen kan man börja dagen Glad

Ha en bra dag brudar!

Ajöken!

• little baby
    annki72 skrev 2007-04-23 13:24:45 följande:
    nu bär det av till doktorn, håll tumarna för mej att han förstår och ger mej sjukskrivning
    håller tummarna för dig

Ush Beckah  det låter verkligen jättejobbigt, ska bli intressant och se vad leverproverna visar samt gallproverna....
    Hoppas du hittar nåt biverkningsfritt anitihistaminpreparat på apoteket som kan lindra klådan.

Min hud känns oxå "sprickfärdig" precis när man ätit, då kliar det och stramar överallt inge roligt...konstigt att huden är så töjbar egentligen
  • little baby

åhh så gott med kladdkaka, så sugen jag blev...måste baka en ikväll Räcka ut tungan Helt sjukt vilket BEGÄR MAN HAR!!!!!!!!!! hahahah

• little baby
    Nathalie009 skrev 2007-04-23 14:04:24 följande:
    aah tänkte köpa en kladdkaka på ica nyss de va xtra pris om man hade kupong men ja hade ingen Äsuck* typ frödinges kladdkaka sitgood.. me grädde.. suck
    Frödinges kladdkaka är ju sjukt god, kan lätt smälla i mig en själv fast jag föredrar med vaniljglass istället för grädde
    Hmm ska nog leta fram en kupong ...hahaaaa
  • little baby

Sprang på en rolig sak, stämmer det här ni som vet Skrattande

DU VET ATT DU ÄR MAMMA NÄR...

- Du inte kan minnas när du senast sov mer än sex timmar i sträck.

- Du njuter av en lång sovmorgon till 8:00.

- Du hittar durkslaget i toalettstolen.

- Du varje gång som du går ut för att köpa nya kläder till dig själv istället kommer hem med pyjamasar med små grisar på.

- Du lyssnar fascinerat med halvöppen mun när folk pratar om aktuella biofilmer, teaterpjäser, nya romaner och annat du aldrig hört talas om.

- Du kräver inte längre att det du har på dig ska vara rent. Inte SÅ fläckigt duger bra.
    - Du tycker att Sempers aprikospuré är riktigt god.
    - Din senaste litterära upplevelse är Max Balja och din näst senaste Max Potta.

- Du råkar kalla din partner för pappa.

- Du vill skicka lönnmördare på barnet som gjorde sönder ditt barns leksak så att det började gråta.

- Du har bara tid att raka det ena benet.

- Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred.

- Barnet kräks, och du fångar det i händerna.

- Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med prata om dem och ringer och kollar att det går bra.

- Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet.

- Du har inte hjärta att ge bort bebiskläderna, det är så slutgiltigt att barnet blivit stort då.

• little baby

Okej, då vet vi förstföderskor vad vi har framför oss

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3