Inlägg från: SannaKaarina |Visa alla inlägg
  • SannaKaarina

BF Juli-07 Nr3

jag vet inte riktigt detaljerna försökte hitta men hittade inget på google. men dom skär i handflatan för att lyfta lite på muskeln så att inte nerven ligger i kläm för det är det som orsakar carpaltunnelsyndrom. iaf som jag fått förklarat, ska nog försöka hitta den rätta förklaringen .

• SannaKaarina

att det växer en baby i min mage är den största och vackraste gåvan jag fått. jag är tacksam varje dag. det är oplanerat barn och visst kunde omständigheterna varit annorlunda men det har löst sig till det bästa ändå. innan har jag haft fasta förhållanden i 9 år då vi försökt skaffa barn men jag kunde inte. dom sa att jag aldrig kommer bli gravid på naturlig väg. så klart det är jobbigt med handen och viktuppgången men det här är min gåva och jag tänker älska varenda svåra och jobbiga dag. för att få uppleva det här är så få förunnat ändå. och om allting går bra och jag får hålla min vackra baby i famnen så kommer det vara den största lyckan och drömmen i världen.

• SannaKaarina

Jonali. tror vikten känns som ett problem för alla därför ska vi stötta varandra efter förlossningarna.

:) ja killar först vill dom inte alls sen när det blir verkligt vill dom ha en hel drös:)

Man behöver inte alltid må bra vet du. det är okey att må dåligt och om man trycker det inom sig blir det värre kanske inte på en gång men i längden.

så skönt med din HP som börjar snart ,.

Monnie

tack för att du skrev det där med dina domningar det hjälper mig att bli övertyga om att jag verkligen behöver opereras, läkaren sa idag att den har satt sig på musklerna och då den gör det kan den bli kronsikt

• SannaKaarina

jag blev sparkad av min häst då jag var 14 på vänster hand som sedan blev opererad och jag är idag glad för det annars hade dom kanske fått operera båda. min vänstra hand är näst inteill helt normalt fungerande lite lätta stickningar som knappt känns bara.

Nej det är inte barnen ni bannar det är just hurdana graviditet ni har. ni har en oerhörd otur med era kroppar och det är en helt annan sak, jag har haft en enkel graviditet hittils. om jag skulle vara så dålig som ni skulle jag kanske inte se det som en så stor lycka. men nu mår jag otroligt och skrämmande bra.

• SannaKaarina

Godnatt nu tjejer måste lägga mig och sova har fått lite svårt att sova på nätterna antingen är det lättare sammandragningar eller hemsk värk i handen som håller mig vaken .. så måste sova lite

sov gott alla och ta hand om magarna .. kram

• SannaKaarina

fy vilken morgon jag haft . vaknade med smärtor på vänstra sidan av magen. blev rädd och ringde Förlossningen. dom ville att jag skulle komma upp.. dom kopplade mig till sån här maskin så bebbens hjärstljud var det bästa ljudet jag hört på länge. det visade sig bara vara muslkerna som är trötta där lillen har sparkat på natten mest troligt. men så rädd jag blev .

men är ännu mindre nu för förlossningen. dom är helt underbara där uppe

• SannaKaarina

och killen min är på firmafest

oh så jag längtar till sista maj då han äntligen flyttar hit över sommarn. slipper vara orolig för hur man ska ta sig till sjukhuset om nått blir knas.

• SannaKaarina

Pussel ... du var inne och dom sa åt dig att ringa om det fortsatte.. och det gör det . sluta ta risker och sluta att försöka stå ut. bättre att åka in och få hjälp av kunnig personal som kan hjälpa dig och ditt barn ..

• SannaKaarina

Pussel..
    imorse var jag upp till förlossningen för första gången pga magsmärtor. jag ringde dit dom sa att jag ska komma in. dom kopplade in mig på et CTG heter det så? och noterade all data inget var fel på barnet tack gode gud men däremot så sparkar han och trycker emot på ett och samma ställe så det är musklerna som fått sig stryk

men dit jag vill komma är att dom var så härliga där dom gjorde klart för mig att minsta lilla oro så är jag välkommen upp och kolla det. och i ditt fall så är det inte bara lite oro.

du är en blivande mamma. då har man rätt att vara till besvär. fast det är du inte då du åker upp. så ta vara på din rätt att åka till förlossningen och få den bästa hjälp till dig och ditt barn

och vet du vad. dom har inte bättre för sig än att lugna en orolig mamma med värk och obehag. dom är där för våran skull och våra barns, du är inte till besvär så snälla åk dit och få den hjälp du behöver.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3