• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • MORRIZ

Nathalie009:
    Varför tycker du inte om huddinge sjukhus?
    Jag ska nämligen dit....

• Prinsessan Zelda
    MORRIZ skrev 2007-03-14 16:16:20 följande:
    Nathalie009:Varför tycker du inte om huddinge sjukhus?Jag ska nämligen dit....
    jag trivdes bra där i alla fall. Lite kul var att uskan jag hade var en kompis kompis.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • mrsbygg

suck..verkar inte få ut nån sjukpenning för jag inte har något sgi...

så ja får gå utan inkomst tills bäbisen ploppar ut å man får fp!

nej nu ska ja fortsätta me maten!!

• Jen2006

Läste på en annan sida att man gör ett andra UL i vecka 32-33. Är det så överallt? Jag hade nämligen inte hört det tidigare. Varför gör man detta??

• Vickyb
    veronicaq skrev 2007-03-14 12:05:06 följande:
    hmm..skulle gå o handla o tänkte då kan ja ju gå förbi bm på vägen om dom kanske vet va de e som gör så jävla ont i sidan att ja inte kan sova på nätterna lr ligga på sidan eller andas tungt och gå.. gör inte ont när ja sitter.sagt o gjort går in, berättar hur läget är.det e ju inte värsta traumat,inget akut inget ja inte kan leva med.men iaf..hon klämde o kände o doppla bebis o sånt,allt va bra sen rådfråga hon med en annan bm,så ringde dom ackis(sjukhuset)ska dit klockan 2 till en läkare som ska kolla vad de för nåt, mäkta förvånad ja blev!så ja ska dit om ett tag..fortfarande lika förvånadja tror ju bara de e en nerv i kläm, dom tror att de e nåt me urinvägen, så ja tror att dom har fel men endå.. skönt att dom tog allvarligt på de,  man har ju hört så många skräckisar om dom som inte tas på allvar.jaja,nu e de lunchtime..kramar! v.23 med lilla killen i magen!
    Hoppas det inte är något allvarligt. Jag hade nog själv blivit rätt skraj om dom hade skickat mig till sjukhuset. Berätta sen hur det har gått. Hoppas det bara är någon nerv i kläm.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-14 16:33:41 följande:
    suck..verkar inte få ut nån sjukpenning för jag inte har något sgi...så ja får gå utan inkomst tills bäbisen ploppar ut å man får fp!nej nu ska ja fortsätta me maten!!
    Hur mycket kommer du att få i fp? (om man får fråga)
    Har suttit i telefonen idag med FK och kollat vad jag kommer att få i fp. Dom kunde inte räkna ut något sådär nu, men det låg iaf på lägastanivå 180 kr om dagen! Och så mycket som jag har slitit och jobbat så har det inte höjts ett gnutta. Jag hade tjänat 72.000 förra året, och hade jag tjänat 12.000 .- mer så skulle jag få 181 kronor. Det är skrämmande!!
    Har tappat sugen helt och hållet efter detta.. tänker fan inte jobba ihjäl mig om jag ändå inte får högra fp än nu.
  • L2K
    Humlan1973 - Okej, tack!

zandrisen - om jag har förstått det rätt ska du få beslutet efter tre dagar. Så ring!

Nathalie009 - Här är en till som undrar vad du inte gillade på HS. Vi kommer att föda där den här gången med, har gjort det med dom andra två med. Vi har varit supernöjda med förlossningen men kanske inte riktigt lika nöjda med bb.

Jen2006 - Jag har inte hört om eller gjort så sent UL. Kanske beror på var man bor.

Solstraalen - Hur har det gått idag? Är nyfiken.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Vickyb

Idag har jag varit hos sjukgymnasten, och jag fick ett bälte med mig hem. Blir det värre i ryggen så får jag komma tillbaka och då kan vi diskutera ev sjukskrivning. 
    Fast det är ju inte säkert FK ger mig godkänt och ger mig avslag, och då blir det ju mindre kul!
    Från och med nu så skall jag på vattengympa varje vecka iaf och några övningar har jag fått och lite annat att tänka på. Skönt att någon tar än på allvar!

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-14 17:32:33 följande:
    suck..verkar inte få ut nån sjukpenning för jag inte har något sgi...så ja får gå utan inkomst tills bäbisen ploppar ut å man får fp!nej nu ska ja fortsätta me maten!! Hur mycket kommer du att få i fp? (om man får fråga) Har suttit i telefonen idag med FK och kollat vad jag kommer att få i fp. Dom kunde inte räkna ut något sådär nu, men det låg iaf på lägastanivå 180 kr om dagen! Och så mycket som jag har slitit och jobbat så har det inte höjts ett gnutta. Jag hade tjänat 72.000 förra året, och hade jag tjänat 12.000 .- mer så skulle jag få 181 kronor. Det är skrämmande!!Har tappat sugen helt och hållet efter detta.. tänker fan inte jobba ihjäl mig om jag ändå inte får högra fp än nu. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    jag får lägsta nivå i fp..
    har inte direkt jobbat så mycket så..

sen får ja inte behålla mitt gammla sgi, för jag har inte anmält mig sjuk å bla bla bla..fatta inte allt. så jag får gå utan pengar.

men men jag är van. drygt bara för vi har så mycket räkningar å skulder framför oss just nu och ja kan inte bidra me ett skit..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3