• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • zandrisen

Först och främst: Tack för alla kramar, superskönt med ert stöd!
    Här är det samma läge som förut, men idag har jag varit ute och luftat rullstolen... Superskönt att vara utomhus, men fasen vad trött jag var efteråt! Men det var helt klart värt det, solen var så skön!

JoNaLi, har ett diktad skötbord sedan Molly, och kommer at ha det igen till Lilleman, är verkligen nöjda med det! Köpte nyligen bokhyllan också, så nu får Lilleman det fint i rummet sitt!

Angående järnvärde, så har jag trots massivt intag av mina erco-fer, fortfarande superlågt blodvärde, låg på 98 sist man kollade Vet ej varför, men fortsätter hoppfullt tugga i mig tabletterna, samt broccoli, blodpudding, messmör och leverpastej... Dock inte samtidigt, bläh!

Teenpregnancy, vad är det med folk som inte kan skilja på ditt å mitt....???? Förstår om ni är pissed off!

Beckah, jobbigt med GBS.en! Vaddå inte behandla? Trodde alla streptokocker behövde behndlas med antibiotika...? Halsbränna ja... Dricker massor med Loka, och så fortsätter mitt missbruk av novalucol, men inte vet jag om det blir så mycket bättre... Halsbränna sucks!

*Mera kramar till TBmH!!!* Skönt att du mår bättre nu!

• Pusselbiten86

Måste fråga

Har ni med ont i börsten dvs stickningar o spännigar fortfarande?
    De är som om man är nygravid.. jobbigt ..

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • mrsbygg

oj ja kanske skulle ringt bm efter ul?! jag minsn faktiskt inte..

jaja..får ringa imorrn..

nu ska ja fortsätta titta på gilmore girls, och äta upp mat resterna från idag
    ska gå å köpa glass sen när jonas kommer hem från sin träning!

• Beckah82
    Pusselbiten86 skrev 2007-03-13 20:18:37 följande:
    Måste frågaHar ni med ont i börsten dvs stickningar o spännigar fortfarande? De är som om man är nygravid.. jobbigt ..
    Japp jag har så...och så kommer det och går alltså blir värre ibland och bättre ibland.

Antagligen har man tillväxtperioder och viloperioder
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Sylt

Halloj

Våren har visat sig i Skåne! Igår hade vi 14grader, klarblå himmel o sol Jag blir en helt annan människa! Nu känns det som att det snart är dax att vara ledig

På tal om ledig... jag har ansökt om havandeskapspenning (fro m 8/5). Ringde FK idag för att kolla om det blivit beviljat (fick beviljat förra gången, samma arb.upg denna grav). Men de håller på att gå igenom de ansökningar som gäller BF - MARS!!! Alltså kan man ha varit hemma o trott att man skulle få beviljat o sen blir det inget! Jag sa att jag måste veta snarast eftersom vi skall intervjua/anställa vik.. "-Då får ni väl vänta med det då", fick jag till svar. Service = I don´t think so.... *trött*
    Jag har sagt hela tiden - om jag blir ekonomiskt oberoende så kommer jag inte att köpa en sportbil, ett hus vid havet el en lgh i Nice - jag kommer att ringa FK o be dem fara *uppretad gravid kvinna*

• Vicke

Har faktiskt lagt in en bild på min mage för en gångs skull... Glömmer bort det hela tiden. Bara så ni vet

• Mjukis82

Beckah: Nu blir jag med ens orolig... Vaddå inte behandla??? Dom kommer väl hålla extra koll på dig får jag hoppas?!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Beckah82
    Mjukis82 skrev 2007-03-13 21:45:02 följande:
    Beckah: Nu blir jag med ens orolig... Vaddå inte behandla??? Dom kommer väl hålla extra koll på dig får jag hoppas?!
    Jag tycker också att det är skitkonstigt...okej om det var symptomfritt för då är det ju till 99 % ofarligt men när man haft sammandragningar dygnet runt i ett par veckor som mest troligt beror på gbs:en så finns ju risken att man står inför att ett prematurt värkarbete sätter igång.

Jag ska göra en urinodling på torsdag och om jag har bakterier så ska behandling sättas in..alltså typ uvi annars om jag bara har gbs och sammandragningar kommer ingen behandling. Inte nu iallafall men ajg antar att jag åtminstone får antibiotika vid förlossningen som man brukar när man har gbs (symptomfri).

Läser man om gbs här på FL (använder sökfunktionen) känns det om möjligt ännu mer märkligt att de inte "gör något" eftersom så många fått prematurer på grund av att gbs satt igång sammandragningar.

Jaja...jag hoppas läkaren vet vad han gör...även om jag inte litar på det. Minsta lilla så åker jag in och kollar mig det kan de inte hindra mig ifrån iallafall. (mer ont, regelbundna sammandragningar, tryck nedåt, inga fosterrörelser osv...vad som helst så tänker jag kolla).
  • Mjukis82
    Beckah: Ja, det låter ju väldigt konstigt, men som du själv skriver så får vi ju hoppas att läkaren vet vad han gör!
    Men lova att du åker in o kollar om du märker några förändringar! Det kan dom absolut inte neka dig!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Beckah82

Klart jag gör lovar Tack för omtanken. Såg förresten att du väntar en lillasyster, så vi ska ha tjejer båda två

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3