• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • SannaKaarina

jag är faktiskt inte så nervös ang förlossningen än iaf. är som mer rädd för havandeskapsförgiftningen jag fått höra att både mor och min syster drabbades av. inet blir det bättre att se hru svullna ben och händer jag börjat få. kompisen fick sin första häromdagen och det tog 4 timmar. antar att dte blir mer nervöst längre fram

• mrsbygg

förlossning..hua....
    jaghar bara fått för mig att denna kommer bli en mardröm! min gick iof bra me saga, men efteråt var ingen höjdare...fick en lätt bristning precis vid urinröret som inte behövdes sys, men nu när det läkt och blivit ett ärr så är det så obehagligt å kissa..går inte å förklara hemskt är det iaf, sen har jag nästan förlorat all min känsel i själva musen. så sex känns knappt längre. mindre skoj. vill inte förlora all min känsel där. känns ganska meningslöst...
    så nog skulle jag vilja göra kejsarsnitt, men jag vet inte..vill nog föda normalt iaf å ta risken!

behövde inte köpa glass igår! när jonas kom hem från träningen had ehan svngt förbi affärn å köpt med sig ett paket brownies till mig blev så överaskad å glad så ja nästan tjura, haha snacka om å vara gravid
    så ja tröck i mig 8 brownies igår medans vi kika på Heros..kanon serie föresten!

nehe, äte upp min frukost ta det lite lungt sen iväg, ska till min "psykolog", sen iväg till det allt för trevliga FK, urk...sen kika lite på stan om ja orkar.
    måste kolla efter ett par vårskor och jacka till saga!!

så lycklig, det är våååår!!

nu blev det långt SORRY...

• little baby

GODMORGON !

Åhhhh vad härligt med vååår  skiner och allt är såå underbart...snart sommar HURRA!
    Mina snödroppar blommar för fullt i trädgården och krokus o påskliljor är snart på väg att blomma. Så underbart att ha energin tillbaka MMm I´m love it Skrattande

Hur mår ni då? Ser att ni pratar om förlossning...ush ja är lite orolig men än så länge så tänker jag inte så mycket på det...blir nog värre med tiden hehe

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • solstraalen

Åhå snart ska jag klä på mig och Saga och åka in till stan ( 5min med buss ) å ta tåget till sthlm å käka lunch med min moster innan vi åker och möter sambon vid sibyllekliniken.

Imorse eller tidigare har jag inte vart nervös alls, men nu PANG. JÄTTENERVÖS.
    Fattar inte varför, ja känner ju av bebisen hela tiden. Men gah, jag e skitnervös juh för att någe ska va galet.
    Vet ju att den förmodligen bara mår bra, men man läser alldeles för mycket här på familjeliv!  Hualigen

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • MORRIZ

solstrålen: vad är aurora samtal för något?
    Jag har fått remiss till sjukhuset för att jag blev utnyttjad som liten och min barnmorska trodde att en förlosssning kunde bli psykiskt mer jobbig då...

• solstraalen
    MORRIZ skrev 2007-03-14 08:29:09 följande:
    solstrålen: vad är aurora samtal för något?Jag har fått remiss till sjukhuset för att jag blev utnyttjad som liten och min barnmorska trodde att en förlosssning kunde bli psykiskt mer jobbig då...
    Det heter så här i Uppsala. Det är samtal som man går på om man känner rädslaeller så inför förlossningen. Det är en barnmorska som är utbildad för att kunna hjälpa till om de känns tungt.

Jag förmodar det är sånt du ska få gå på oxå, bara de att de heter annat kanske där du bor.
    Här går man på de samtalen på sjukhuset.

Jag beklagar verkligen de du vart med om som liten   Min syster blev det oxå som liten, men inte "fullt ut", om du förstår vad jag menar, men av vår egen pappa..
    Men jag hoppas att hur de än går för dig, alltså hur du föder så hoppas jag att det inte kommer ge dig några jobbiga känslor och så pga de du vart med om.
    Känner du mycket oro?
  • MORRIZ

Jag börjar bli rejält nervös faktiskt.
    Pga det jag varit med om som är en gyn undersökning något jag tycker är skit jobbigt.
    Det klart att ingen tycker det är roligt att göra det, men jag har haft "turen" att bara göra det 1 gång....

Jag får för mig att på förlossningen kommer jag mest ligga och fokusera på att "knipa igen"
    för att ingenting ska hända ...utan att allt ska vara som vanligt....
    Det är ju inte helt bra eftersom babyn måste ju ut.

Tänker på din syster,solstrålen ....men vilken relation har du med din pappa?

• solstraalen
    MORRIZ skrev 2007-03-14 08:49:24 följande:
    Jag börjar bli rejält nervös faktiskt.Pga det jag varit med om som är en gyn undersökning något jag tycker är skit jobbigt.Det klart att ingen tycker det är roligt att göra det, men jag har haft "turen" att bara göra det 1 gång....Jag får för mig att på förlossningen kommer jag mest ligga och fokusera på att "knipa igen"för att ingenting ska hända ...utan att allt ska vara som vanligt....Det är ju inte helt bra eftersom babyn måste ju ut.Tänker på din syster,solstrålen ....men vilken relation har du med din pappa?
    Jadu, jag fick veta detta för bara 5 år sedan, så för mig är de ganska "färskt" ännu.
    Har många tankar som "tänk om han gjort mig något?"  Grejen e att jag knappt några minnen från innan jag var 7år.
    Men relationen, ja första åren klarade jag inte av å träffa honom ensam.
    Han får tex aldrig vara barnvakt åt mina barn, och det vet han och har han accepterat.
    Träffar honom inte så ofta..
  • Vickyb
    Vicke skrev 2007-03-13 21:03:50 följande:
    Har faktiskt lagt in en bild på min mage för en gångs skull... Glömmer bort det hela tiden. Bara så ni vet
    Tjusig bebismage!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • MORRIZ

(solstrålen) Stackare!
    Det måste kännas jätte jobbigt att det var din egen pappa!
    tycker du är otroligt stark som ens orkar träffa honom!

Stora kramar till dig

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3