• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • L2K
    Solstraalen - Lycka till idag!!! Själv väntar jag med spänning till det är min tur.

mammab - självklart, ett stort LYCKA TILL!!!!!! Hoppas du hamnar hos nån vettig människa!

En liten fråga, blev så nyfiken... Vad är mangol som ni skriver om? Är det samma som mangold?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Mjukis82 - Jag tycker det låter som du har en ganska sund inställning till förlossningen med tanke på allt du har gått igenom!!!
    Läkaren borde ju lyssna lite mer till dig ju, det är ju ingen som vet hur du kommer må på förlossningen!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • humlan1973

L2k: Hihii, jag har dyslexi... kan inte stava rikigt. Men det var det jag menade. Men jag tror att det ar spadisar som inte ska ata det. Jag hoppade over det igar iaf.

• Bäsebus

Jag är inte rädd för att föda (tror jag)Fundersam men är däremot livrädd för kejsarsnitt Hemlis

*~*~*Michelle i magen...v.21 *~*~*
  • Jen2006

Jag har nog inte hunnit bli "orolig" inför förlossningen ännu. Däremot ska jag och min sambo iväg på profylax kurs i april, får se om man börjar förstå innebörden av det då

Bör kanske tilläggas att det är min första graviditet...

• Beckah82

Jag var rätterädd inför förlossningen förra gången, när jag var 15 år. Då kändes det jättestort och läskigt men det var nog mycket att jag var rädd för det okända. Att veta att det gör ondare än allt men inte kunna föreställa sig.

Javisst gjorde det ondare än allt, bortom all sans och förnuft och jag skrek som en gris och ville bli skjuten och ångrade graviditeten osv men det gick! Jag födde och blev en erfarenhet rikare.

Nu vet jagoch behöver inte ängslas för det okända. Jag är inte tt dugg rädd, tvärt om ser jag verkligen fram emot att få föda fram mitt barn i smärta. Sekunden när bebis är ute så blir det värt allt.

Lider verkligen med er som är rädda, vet precis hur det känns, jag ville verkligen verkligen ha kejsarsnitt men tack och lov blev det inte så.

Idag så är jag rädd för kejsarsnitt istället det vill jag absolut INTE få uppleva!

Hoppas er förlossningsrädsla släpper så ni slipper plågas ända fram till juli!

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • veronicaq
    hmm..

skulle gå o handla o tänkte då kan ja ju gå förbi
    bm på vägen om dom kanske vet va de e som gör så jävla ont i sidan att ja inte kan sova på nätterna lr ligga på sidan eller andas tungt och gå.. gör inte ont när ja sitter.
    sagt o gjort går in, berättar hur läget är.
    det e ju inte värsta traumat,inget akut inget ja inte kan leva med.
    men iaf..hon klämde o kände o doppla bebis o sånt,allt va bra sen rådfråga hon med en annan
    bm,så ringde dom ackis(sjukhuset)

ska dit klockan 2 till en läkare som ska kolla vad de för nåt, mäkta förvånad ja blev!så ja ska dit om ett tag..
    fortfarande lika förvånadFörvånadja tror ju bara de e en nerv i kläm, dom tror att de e nåt me urinvägen, så ja tror att dom har fel men endå.. skönt att dom tog allvarligt på de,  man har ju hört så många skräckisar om dom som inte tas på allvar.

jaja,nu e de lunchtime..kramar!
    v.23 med lilla killen i magen!
  • Nathalie009

MORRIZ: Nej jag va livrädd för o bli snittad men d slutade i akut snitt å efteråt va d jätteskönt ångrar inte d alls ja tyckte inte d var jobbigt lr så det gjorde övll lite ont i början men man fick ju smärtloindrande så ja skulle vekrligen föredra å bli snittad igen men får se.

Fat jag hade ju värkar i ett dygn så förlossninge nkändes ju vekrlig vet inte hur d skulle kännas å bara åka in o bli snittad d e det jag funderar på också =/

• Pusselbiten86
    Angående förlossningen

Jag är livrädd inför ett snitt... de är de det jag vill till absolut SIST :)

Vill föda vaginalt.. Hade en underbart bra o perfekt med sonen så jag ser bara framemot förlossningen :)

Lääääängtar
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3