• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Ella174

Planerar redan att sitta i vattnet sista veckorna före BF.
    Vi har 250 m ner till havet så jag får bara vanka ner där på morgonen innan det blir för varmt...
    Finns det flytande kylväskor?

• Mommmy  Dearest

godmorgon tjejer!

hehe, har precis vaknat Generad så går det när man får en hel vecka ledig från skolan har precis druckit upp min fil och ska ta mig en till. Ätit en lingon grova med Creme Bonjour mmmm...

Efter gårdagens besök på MVC låg mitt järnvärde på 107 och nu har jag inte längre slarvat med tabletterna. Nu har hon sagt till mig att käka två om dagen Vill inte, är så hopplöst dålig på att ta tabletter.
    Har inte heller någon aning om vad man ska göra när man är ledig...
    Funderar på att ta en promenad... bläh

• Mommmy  Dearest

Jag vet inte hur det ska vara egentligen men min barnmorska har jag träffat minst 5 gånger..

• zandrisen

Humlan, passa på att njuta ordentligt av er ensamtid! Är sååå lätt att det slutar med att man ändå bara sitter där och diskuterar barnet... Angående bh, så tycker jag att du ska investera i en ny! Man får bara ont i nacke och axlar annars, och det är ju ändå typ halva graviditeten kvar. Billig investering för att slippa ha ont!

Trollie, shit vilken grej! Har aldrig hört något liknande, 3 veckor mellan fostren???? Håhåjaja, man lär sig nya grejer varje dag...

mammab, tycker min mage har krympt också, men det kan bero på att jag gått ner i vikt rent allmännt... Kan kanske vara så att bebisen behöver extra fett, och så suger den åt sig lite av dig...?

Angående den förväntade värmen, åååååhhh nej! Jag var SÅ varm på slutet när jag väntade Molly som är född 20 juni, det kommer att bli en jäkla plåga att gå över en månad till i hettan! Svullna fötter, svett och stelhet... Neeej, ser verkligen inte fram emot det! Tur att vi har egen kåk och familjepool, sen har vi ju sommarstugan som ligger precis bredvid sjön... Kommer att ligga i blöt som en jäkla flodhäst hela sommaren helt enkelt!

Teenpregnancy, jag låg på 113 i onsdags, och då äter jag inte mindre än 5 st erco-fer om dagen. Min kropp verkar helt enkelt inte vilja ta upp järnet...

Har spenderat fömiddagen på vattengymnastik. Är heeelt slut! Men det är vackert väder ute, så HÄRLIGT med våren!!!!  

• Mommmy  Dearest
    zandrisen, JÄVLAR! hur kommer det sig att du tar 5?!!! Kan inte du ta någoting starkare då så att du slipper ta 5 om dagen? Kanske byta märke eller något...
  • zandrisen

Teen, BM och mina läkare har samrått och kommit fram till den här dosen, samt att erco-fer är det lindrigaste mot magen... Hoppas på att få upp värdet något, man blir ju så himla trött annars!!!

• mrsbygg

puh hämtat saker som ja hade hos min pappa..min rygg går snrat av känns det som!

men men..nu ska det vär städas...lite iaf

• Vicke

Oj 5 st om dagen det var inte dåligt. Jag har ett värde på 94 och måste försöka ta 3 st om dagen plusäta järnrik kost. Men det värsta är väl att jag är veggi... Ska tillbaka till mvc och kolla mina värden på tisdag! Plus att jag ska träffa läkaren hoppas på att bli fortsatt halvtsjukskriven!!! KAn nog fixa att jobba då men annars vet jag inte! Hmm

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3