• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • little baby

Hej på er tjejer, idag var min arbetskamrat och hälsade på med sin nyfödda lilla son (tre veckor)
     Ojojoj...säger jag bara snacka om att man blev både glad nervös och rädd allt på samma gång....man är ju själv där snart   Hur ska det gå? Förlossning , ammning ja allt som man inte tänker på annars börjar man tänka nu när man såg den lilla underbara människan...Allt blev så verkligt...lite läskigt var det oxå...hehehGlad

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • mrsbygg

baaahh, stor städning är inte gjort för gravida AAAJJ MIN RYGG!! säger ja bara...

har två rum kvar. vårat å sagas, sen ska det moppas i vardagsrummet sen är d klart

as fint väder här, klarblå himmel å solen skiner..blåser lite mycket men d är bara skönt..

nehe..åka å hämta skit ungen då så d blir lika mycket å städa igen efter 10 min..suck..

• solstraalen

Tjejer, nu behöver jag er hjälp.

Jag är på jakt efter en kofta/tröja eller liknande som man kan ha på sig då man har linne, som inte gör att ja ser större ut än vad jag faktist är.

Har ENORMA överarmar och lär inte visa mig ute i enbart i linne i sommar, så vill hitta någe som blir snyggt även då man e stooooor om magen och som inte ser dumt ut bara för att man har den uppknäppt.

Behöver iaf XL pga armarna :-/

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • mjauen

solstraalen:
    Jag hittade en cardigan från Halens som jag själv skulle vilja ha. Den passar bra på sommaren eftersom den inte är så tjock o så. Ska se om jag lyckas bifoga linken..
    www.halens.se/ProductPage.aspx&pid=020002

• L2K
    humlan1973 skrev 2007-03-16 09:18:58 följande:
    Jag behovet ett rad. Jag jag kopa ny bh eller ej? Ska jag lagga pengar pa en ny bh nar jag har en som ar lite liten, det putar lite men inte massor. Det ar bara det att en ny kostar ca 500-700kr . Jag har st 75J-K. Jag maste oxa kopa nya amningsbhar till sommaren , minst 2st. De kostar ca 400-600kr, men de ar inte sa stadiga att jag kan kopa nu och borja avanda dem, utan det ar de jag har eller ga upp en st och fa snyggare byst eller skita i det. HJALP!
    och mammab -

Jag känner igen mig. Ligger på samma storlek och har samma problem. Men eftersom det bara blir en liten "bubbla" utanför har jag bestämt mig för att stå ut. Och amningsbh kommer jag köpa efter förlossningen när jag vet att amningen funkar och använda en gammal som jag har tagit ut byglarna på innan.

Vad gäller BH så har Details en hel del. Både mer eller mindre snygga. Jag köpte en överdel för ca 500:- förra året och sen shoppade jag brallorna på hm för inga pengar alls ist för dom 300:- Details ville ha.

Däremot så har tydligen inte Mellbins lika bra och stora bikinis. Dom skickade mig till Details.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • zandrisen

Bolero tror jag på, har en svart tunn sån som jag gärna har till linne på somrarna, är liksom du inte så vidare förtjust i mina överarmar... Min bolero har inget "knyt" som den som Mjukis länkade, utan funkar som lösärnar bara liksom... Svårt att förklara, men du fattar nog...

• Jessa6

Någon som vet var de säljer fina bikinis till blivande mammor? Jag har inte jättestora bröst (75-80C) så det behöver jag inte ta hänsyn till.

• Prinsessan Zelda

jag har inte haft nån speciell mammabikini. utan bara en vanlig. jag har haft en sån trekantsbikini eller vad det kallas när jag ammat. då har man bara kunnat skjuta undan ena tyget framför bröstet och ammat snabbt och enkelt.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3