• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • L2K
    Mjukis82 - vilket fint set!
    Hur är läget idag? 
    Och du, jag kan förstå att du inte orkade bry dig om lite överflödskilon när livet va som det va mot er!!!! Livet får ju lite andra prioriteringar då...

Jag kör också med mammatrosor. Gillar inte när trosorna korvar sig under magen. För inte sjutton försvinner hängmagen bara för att man är gravid. Och det finns inget värre än när trosorna knölar in sig under hänget.
    Fast sambon tycker inte att det är lika kul med dom tråkiga bautastora romantikdödarna men vad gör man inte för att känna sig bekväm?!
    Men jag är för snål för att köpa lite nya och snyggare mammisar...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Prinsessan Zelda

ja, det beror ju på ens fysik vilka kläder man kan ha. jag kommer med all säkerhet kunna ha de trosor jag har just nu, vilket är såna jag har på mina magbilder, eller mina stringisar. men jag har ju ganska liten mage också. Däremot växer brösten, just nu har jag min amningsbh:ar eller sporttoppar på mig.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • mrsbygg

när det gäller trosor har ja mina vanliga, låga boxer eller hipster!

puh, nu har man proppat i sig massa go mat igen
    köpte en grillad kyckling, sen gjorde jag egen klyftpotatis och taziki (stavning?)..
    sen gjorde ja en stor sallad me massa fetaost i, och så vitlöksbröd såklart!!

nu ser hela familjen ut som små runda bollar hehe..

nehe..lite godis på det här då

• L2K
    mammab - lät mumsigt!
    Här blev det också tzatziki! Och tomat och fetasallad med kalamataoliver. Till det åt jag pannbiff med biftekikrydda. Synd att du inte skrev om allt ditt gottiga tidigare så jag kunde ha kommit på att vi också hade vitlöksbröd tidigare.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-03-16 19:13:35 följande:
    mammab - lät mumsigt! Här blev det också tzatziki! Och tomat och fetasallad med kalamataoliver. Till det åt jag pannbiff med biftekikrydda. Synd att du inte skrev om allt ditt gottiga tidigare så jag kunde ha kommit på att vi också hade vitlöksbröd tidigare. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    ohh ditt lät oxå gött!!

lagt ut lite bilder på vårat vardagsrum, efter städning idag hehe..
    satt upp lite tavlor osv oxå så snart är d äntligen klart..

fattas bara en matta, sen ska ja fixa fonhörnan ska upp bokhyllor som ja kikat på, sen ska gungstolen målas och kläs om! sen är det klart..sakta men säkert
  • Mjukis82
    L2K: Det e ganska OK här idag... snuttans 10 månaders dag idag, så lite tufft är det dock!
    Nä, det kändes verkligen som att kilona var det minsta problemet just då... ska dock ta tag i dom efter denna graviditet... vi ska ju gifta oss i augusti 2008 har vi fått för oss, och då ska jag vara smal! Hängbuken försvinner verkligen inte bara för man blir gravid igen... jag hade hoppats på det, men det har bara blivit värre!

God mat alla verkar ha ätit! Här orkade vi inte laga mat idag så vi körde och hämta Thai-mat.. MUMS!

Nu e det Let´s dance och massa snask som gäller!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    Hoho!
    Var e alla?
    ngen som skrivit ngt på 1 timme och 45 minuter!
    Måste vara rekord!
     Förvånad
  • madeleine78

Jag är här..

Brukar sällan ha ork att skriva när jag är inne påkvällskvisten efter jobbet.. men brukar hina med och läsa vad skriver ialf.

Det är nackdelen med att jobba inom handles.. dessa tider... Nästan bara hem och sen ska man upp igen... Fredagkväll.. lördag morgon.. i ottan... *ppuuhhh*

Men "snart" får man ju vara hemma...

• Mjukis82
    madeleine: Känner väl igen det där... Nu e jag visserligen sjukskriven, men när jag jobbar så gör jag det till 20.15, så man e ju inte hemma förräns vid halv nio-nio... Inget kul alls!
  • madeleine78

Mjukis82 nej verkligen inte.. och så har jag snart 3-åring hemma oxå.. som säger var och varann dag.. jag längtar efter min mamma.. jag älskar henne jättemycke..
    De känns lite smått i hjärtat då.. om kvällen somnar hon med armen om min hals..
    Som tur är har hon ju en pappa oxå.. och en morfar som hon älskar.. utan honom och hans hjälp skulle de nog inte gå ihop sig alls med våra jobbtider.. då sambon jobbar skift och så å..

Men jag har tänkt att jag ska ha sem. sista veckan i juni och sen "gå hem"1 juli och bara vara hemma med henne.. så vi har någé att se fram emot..
    (fast de känns ju långt dit nu.. huuuaaa)

va de du som jobba med de gröna påsarna? hur länge ska du jobba? eller är du heltidssjukskriven ??

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3