• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod
    Jen2006 skrev 2007-03-18 10:28:17 följande:
    Semester ja, jag ska ta min semester från 11 juni och fram till BF, så nu är det inte ens tre månader kvar LÄNGTAR!!!!!
    Jag blir "lämpligt" nog arbetslös 1juni så jag inte så lång tid kvar att jobba innan mammaledigheten...hihihi...längtar längtar!!!
  • FruRundberg

På tal om fisar så är jag rätt glad att jag för tillfället är ensam å bor ensam.. hehe ja hade jag inte vart det så hade han nog lämnat mig bara för alla hemska stikbomber jag lämnar efter mig Barnen tycker det är rätt roligt när mamma pruttar*ler* tills de känner "doften" hahaha..

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Halvblod
    Jen2006 skrev 2007-03-18 11:52:59 följande:
    Sitter och funderar på namn. Vi vet ju att vår lille bebbe är en pojke, desto svårare med namn måste jag säga (tjejnamnet var klart sedan länge )Nu har jag lyckats snöa in mig lite på Liam, vad tycker ni om det? Vill ha ett kort namn som inte förkortas (jag vill med andra ord kalla min son för det han heter och inte en förkortning...)
    Hehehe...vad alla verkar ha svårt med pojknamn...för oss är det precis tvärtom. Vi har 2st pojknamn som vi älskar varav det ena känns lite mer rätt än det andra just nu. Vi har även 2 flicknamn men dessa känns inte alls lika rätt, så vi letar fortfarande febrilt efter flicknamn för det vill jag ha hyfsat klart innan förlossningen.
  • Halvblod
    little baby skrev 2007-03-18 19:19:34 följande:
    Hej tjejer, nån mer som vill släppa in våren i huset? Byta gardiner och dukar köpa nya kuddar sätta fina vårblommor....så härlig tid vi har framför oss lite inspiration www.textilonnet.se/ ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    Jag har faktiskt varit iväg med mamsen idag och inhandlat blommor till hela lägenheten samt nya kuddar och sängkläder till sovrummet och lite andra småsaker från Ikea...sambon är i chocktillstånd och undrar vad som har hänt med mig. Förra veckan när han var på kurs så storstädade jag hela lägenheten så att den var tipp topp när han kom hem i fredags....Kan påpeka att jag inte är den städglada i vanliga fall...hihihi...är det så här det är att bli mamma Skrattande
  • Halvblod

Idag fick min bästa kompis missfall i v11...hon har fått 2missfall tidigare så hon är förmodligen jävligt knäckt nu. Hon skickade bara ett sms och vill inte bli uppringd så det får jag väl acceptera (vet inte om jag skulle orka med en massa negativt bebisprat nu iaf när jag själv är uppe i mitt *ego* *skäms*). Tråkigt bara för vi hade sett fram emot att vara mammalediga tillsammans men nu kommer det förmodligen bara att bli jobbigt för henne att umgås med mig och min bebis...hoppas hon blir gravid snart igen så att hon får känna vad vi gör just nu

• Vallmar

Jag brukar inte prutta högt men sen jag blev gravid kommer det ut dem mest konstiga ljud ut där nerifrånGenerad 
    Några gånger när vi har haft det mysigt har jag skyllt på luft.

Var o kolla på bil igår, det blir en svart volvo v50, kanonfin:)

• FruRundberg

Bebins pappa håller oxå på å kollar på bilar nu när familjen ökar å blir större.. Känns härligt att få vara delaktig i det
    Vi kommer få en stor familj nu säger han hihi.. behöver en bil med 7säten för att alla ska få plats! Hehe så sa han.. får juh plats med en bebbe till där sen
    Jag är såå glaad!

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Tania
    Vallmar skrev 2007-03-18 20:56:45 följande:
    Jag brukar inte prutta högt men sen jag blev gravid kommer det ut dem mest konstiga ljud ut där nerifrån Några gånger när vi har haft det mysigt har jag skyllt på luft.Var o kolla på bil igår, det blir en svart volvo v50, kanonfin:)
    Aha, spännande!
    Hur mycket har den gått och vad får ni ge för den?
    Vi har själva tittat på en titaniumgrå v50 och ska till banken på onsdag för att snacka lån. Jag har satt ut vår Ford Focus på blocket, i tidningar och på nätet men INGEN har hört av sig. Jag har inte ens satt ett skrämmande pris heller. Suck... nåja... det blir väl inbyte tillslut fastän det är en förlust.
  • Vallmar

Den är svart med tonade bakrutor, har gått 7000 mil o vi får den för 149000. Har kollat på blocket o det verkar ju vara där det ligger ungefär.
    Ingen turbo eller spec paket som sambon helst kanske skulle velat ha men det är väl bäst för säkerhetens skull så hastighetsmätaren inte far iväg;)

Vad ska ni ge för eran v50 tbmh? Hmm neh det verkar som det är svårt o sälja bil idag. Sambons gamla V70 tillhörande hans föräldrar numera, har legat ute i ett halvår för det den blivit värderad till men inget tjing än...

• Tania
    Vallmar skrev 2007-03-18 21:17:35 följande:
    Den är svart med tonade bakrutor, har gått 7000 mil o vi får den för 149000. Har kollat på blocket o det verkar ju vara där det ligger ungefär. Ingen turbo eller spec paket som sambon helst kanske skulle velat ha men det är väl bäst för säkerhetens skull så hastighetsmätaren inte far iväg;)Vad ska ni ge för eran v50 tbmh? Hmm neh det verkar som det är svårt o sälja bil idag. Sambons gamla V70 tillhörande hans föräldrar numera, har legat ute i ett halvår för det den blivit värderad till men inget tjing än...
    Här är den!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3