• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • annki72

Halloj, åh vad avis jag blir på alla som varit hos BM, jag ska inte dit förrän på onsdag, känns som evigheter

Idag har vi fixat på toaletten, tagit ut badkaret för att måla om och sen få in nya skötbordet.

jag har slipat, spacklat och tvättat väggar, nu ska bara väggarna torka så jag kan måla

Ska även köpa ett nytt badrumskåp, kommer bli som ett nytt badrum.

Sen ska vi göra iordning i badrumet i källaren och, måla och dona, det är så kul att göra om hemma

teenpregnancy : Vad jobbigt det låter med eksem, vet hur det är då jag själv har psoriasis, dock inte på brösten som tur är, men på många andra ställen på kroppen och det är inte kul.
    Mitt blir dock mycket bättre när jag är gravid.

• Beckah82

Här blir det fredagsmat en dag för tidigt

Pommes, gräddig sås och kotletter OCH kycklingklubbor...kunde inte bestämma mig för kött eller kyckling (är man gravid eller?)

Åh va roliga nyheter JoNaLi ang bebis pappa och ihopflytt
    Bra SF-mått undrar vad jag har. Gissningsvis 24,5 eller 25 eftersom det var 24 för exakt 1 vecka sedan

Solstrålen: vet inte om luggen...hm...syrran har nog haft hårspännen på sin tös. En tofs av luggen funkar också :-

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Mammelutten

JoNaLi: Vad kul att höra om dig och bebbens pappa!

Även jag var hos BM igår, mitt SF-mått var 24 (mitt på kurvan). V.26 imorrn!! Nu börjar det ju faktiskt rulla på lite snabbare

• L2K

Så var man tillbaka från mvc. Va en mindre pärs! Är helt slut nu. Va tvungen att ha med mig ungarna och det va INTE kul! Skrikandes

Men iaf...
    Hjärtljud 144
    Vikt -3,1kg
    Hb 131

Så jag är nöjd. Tyvärr skulle hon inte mäta förrän nästa gång, om en månad. Ledsen

Middagstips; här blir färsk fisk från rökeriet och räkor med sallad och såser. Ungarna får potatismos till.

JoNaLi - Supergrattis!!!! Vad skoj att det går åt rätt håll!!!!

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • mrsbygg

jonali: åhhh va roligt!! grattis eller nått hehe

här blir det köttbullar å potatismos till mig och saga...jonas käkade nudlar..
    får se hur mycket ja får i mig mår illa fortfarande och huvud trillar snart av hoppas jag!

• Vickyb
    JoNaLi skrev 2007-03-22 15:25:20 följande:
    Idag var jag på MVC! Åh det känns alltid kul att gå dit! Nu fick jag dock veta tråkiga nyheter.. min BM slutar å jag ska få en ny!! Usch känns verkligen trist då jag trivs så bra med henne! Men men.. jag hoppas den nya är lika bra!Hjärtljuden låg på 145-150Magmåttet var 26cmTrycket var 100/65Och jag har gått upp sammanlagt 6.3kgOch går in i v 26 imon!!. 25+0 Här i Gbg är det så att man vänder sig till förlossningen om man har gjort sin rutin UL. Så det varierar väldigt vill säga. Men Gyn akuten på sahlgrenska tar emot fram till v18.Jag har vart så himla trött idag... känns som jag har kunnat somna stående om jag bara blunda.. så jobbigt! Men äntligen är jag hemma å kan vila! Fast inte så länge till.. måste börja med maten om en stund.. Fläskkottletter blir det idag.. med ris Sen igår kväll så  pratade jag å pappan lite.. vi ska juh börja på Familjerådgivning.. å han sa att han vill gärna flytta ihop med mig igen!!! Fast vi ska dock gå på samtalen innan å ta det lugnt.. så det blir inte innan bebben e född.. men iår iaf!! hihihi!!! Jag e såååååå lycklig!! Bara vetskapen att han vill det är helt underbart!! little baby: igår gjorde jag en jättego pasta sås med bacon lök å champinjoner. Jättegott å jätte enkelt! Pröva det kanske! ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Vilken underbar nyhet! Skönt att det går frammåt för er och att ni äntligen har ordnat upp det mesta!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Vi har ätit potatis och fiskbullar i dillsås idag!

• FruRundberg

Åh blir juh alldeles rörd här Tack alla för era gratulationer Ja det är kul! Fast vi tar det ändå väldigt lugnt.. vill inte rusa in i nått trotts att man vet vad man vill.

Är det nån mer som funderar på att gå sån profylaxkurs? Det skulle jag vilja göra.. fast.. tydligen är det väldigt dyrt och bara på två gånger... hmm.. jag vill ändå..*L*

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Vickyb
    JoNaLi skrev 2007-03-22 17:27:34 följande:
    Åh blir juh alldeles rörd här Tack alla för era gratulationer Ja det är kul! Fast vi tar det ändå väldigt lugnt.. vill inte rusa in i nått trotts att man vet vad man vill. Är det nån mer som funderar på att gå sån profylaxkurs? Det skulle jag vilja göra.. fast.. tydligen är det väldigt dyrt och bara på två gånger... hmm.. jag vill ändå..*L* ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Jag har inte funderat, men det skulle vara bra för min del
    Jag gjorde ju helt fel när Linnéa skulle födas.. jag andades in, blåste ut och tryckte på! Haha. Så en profylaxkurs skulle vara något för mig.
  • Tania

Idag är jag deppig.

Mina tankar är på sonen och hans "beteende". Är han "normal" eller inte....
    Jag känner mig maktlös. Känner bara att han inte är min lilla snälla Melle längre. Vissa stunder är han sig själv men jag ser mer och mer av den jobbiga, gnälliga, arga Melle som har slutat lyssna och jävlas medvetet med oss istället. Mina metoder att bryta funkar inte längre för nu skrattar han bara och härmar mig och pappa när vi säger åt honom.
    Jag tycker att det känns jobbigt att dagis verkar vilja sätta honom i ett fack. Stämpla honom som ett "problembarn" när jag inte anser att han är det. Det känns som att de planterat frön av tvivel i mitt huvud. Jag vill ju inte peka ut honom som onormal. 
    Visst är han fjantig och larvar sig väldigt mycket. "klassens clown" som vill ha uppmärksamhet och fjantar sig så att han får den. När han blir tillsagt så blir han arg... när han inte får uppmärksamheten så blir han sur. Jag SKA ha saker på sitt sätt och i hans takt, går det för långsamt blir han irriterad och arg.
    Han är väldigt snabb själv. Han är fyra år och läser redan... skriver... pratar och kan föra långa diskussioner om gud vet vad!... Han vill ju att ALLA ska veta det han vet och när de andra barnen på dagis är långsammare än honom så blir han frustrerad och ställer till med besvär.
    Han är äldre intellektuellt men känslomässigt är han mycket mindre än sina 4år. 
    Jag har en djup svacka idag och ha grinat en hel del pga detta... jag är hjälplös...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3