• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod
    monnie skrev 2007-03-22 18:13:57 följande:
    ojoj vad länge sen jag hann med att skriva här, vi har varit borta & sen har jag jobbat mycket men nu medan Tilda kikar bollibompa så får jag lite tid! Är det fler än jag som har en hjärtformad livmoder? Tilda vände sig till säte på slutet & det berodde säkert på att jag har hjärtformad livmoder så nu är det bara att vänta att se hur det blir den här gången. Men han ligger alltid & trycker på höger sida som Tilda brukade göra så det är väl mest plats där. Men jag har inte pratat med min BM om det men ska fråga lite mer nästa gång. tbmh- vad bra att personalen ändå erkänner att dom inte vet vad dom ska göra så att det blir bäst för honom & att dom kan bemöta honom!

Vilken form min livmoder har vet jag inte, däremot sa BM när jag var däri tisdags att min livmoder är sned...inget konstigt alls tydligen men man märker det nu när magen börjar bli större och därför har jag naturligt nog mer ont på nea sidan av magen eftersom det drar ganska rejält i ligamenten där.

Hur vet man vilken form man har???

• monnie

på mig såg dom det på UL när jag väntade Tilda för då syntes det väldig tydligt att den var lite annan form & då hade jag nog en liten skiljevägg oxå (har väl det ännu men det är väl lite mer uttöjt där nu), men det var inget jag tänkte på då.
    men nu har jag läst att risken för säte är vanligare med hjärtformad livmoder så det förklarar varför tilda vände sig bara inte den här oxå vänder sig på slutet.

• Mommmy  Dearest
    mm.. tonfisk, mannen har precis gått ut för att hämta hem 4 cheeseburgare och en stor pommes till mig

Är ganska ledsen över era problem med ganska stökiga barn, tjejer. Under hela min uppväxt ville de gärna kalla mig hyperaktiv och så med. Jag har ganska svårt att koncentrera mig när NÅGON säger till mig att göra det, har ganska svårt att bli tillsagd helt enkelt. Dock har jag alltid varit ett "duktigt" barn och faktiskt fått de högsta betygen. Dock på mina villkor. När det gällde inlämningsuppgifter var/är jag alltid bäst.

Enligt alla är jag ALLTID ÖVERenergisk och pratar konstant. När jag var liten fick jag ganska mycket uppmärksamhet och gjorde saker HELA tiden så det var aldrig tråkigt (förstfödd och förstfödd kusin på båda sidorna). Hur som helst var jag aldrig stökig tills jag nådde åldern 14, då bröt helvetet lös. Förstår inte hur min pojkvän står ut för enl. honom så kan jag ALDRIG sluta ha tråkigt, att han alltid måste hitta på något för att jag inte ska bli uttråkad igen. Känns ganska hemskt. VIll ju inte att han ska agera pappa för mig.

Det är ju inte direkt i närheten av era problem men vissa lärare påpekade också att jag borde ha fått "hjälp". Det blev aldrig så iofs, hittade hela tiden på nya sätt att sysselsätta mig med. Tankelekar, sådant som får en att bli trött pga att det var så avancerat

Hoppas att det löser sig för er...
    ·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Jessa6

Grattis Jonali! Håller tummarna att allt går vägen!

Sitter på jobbet då här blev det pyttipanna, ingen höjdare tycker jag...Men men man får stå ut...

Ska till bm på måndag, ska bli spännande, nu har man inte varit där sen den 6 februari så det ska bli skoj att mäta och testa en massa igen!!

• Halvblod

Ang jobb: Nu börjar jag se slutet på jobb

Imorgon är det vanlig dag (fredagar är oftast lite lugnare) och avslutningsmiddag i Hornbeck (danmark) på kvällen (stor del av företaget är sålt och överlåtes 1april) .
    Måndag-torsdag nästa vecka är jag ute hela dagarna och kör leveranser runt i hela skåne...inte det bästa för min gravida kropp (katastrof enligt BM) men jag försöker iaf att bita ihop det sista. Sen är det bara fredagen kvar nästa vecka

Nja...det är inte slut riktigt där...ska jobba 2månader till: 3dagar i veckan hos företaget som har köpt upp vår "erotikparty-del", då blir det typ som en konsult som ska "lära" upp dom, så det blir nytt och spännande även för mig. 1dag i veckan ska jag vara kvar på mitt gamla jobb och jobba med underkläderna, och varje fredag ska jag jobba hemifrån med att lösa ev problem med partyna som ska hållas på helgen  ...sen är det sommarlov och snart bebis

• Halvblod
    monnie skrev 2007-03-22 19:56:45 följande:
    på mig såg dom det på UL när jag väntade Tilda för då syntes det väldig tydligt att den var lite annan form & då hade jag nog en liten skiljevägg oxå (har väl det ännu men det är väl lite mer uttöjt där nu), men det var inget jag tänkte på då. men nu har jag läst att risken för säte är vanligare med hjärtformad livmoder så det förklarar varför tilda vände sig bara inte den här oxå vänder sig på slutet.
    okej...hoppas att det inte ställer till det för dig denna gången. Sa dom inget till dig på detta UL?
  • mrsbygg

ohh vill ha mera ballerina kakor..saga fick dom två sista idag

men orkar inte gå till macken, mår jätte konstigt, sen så jäkla ont i fogarna...
    vill ha en speciell godis påse oxå. men karln fattar la inte va ja vill ha, och han vägrar la gå antar jag...suck..

• nasse01

JoNaLi:
    Grattis och ta det lugnt och försiktigt nu så ordnar det sig säkert för er!

Varit och mätmagen idag och det gjorde hon sist med så det verkar konstigt att de inte gör det på alla ställen. Är i vecka 24 nu. Men allting såg bra ut sa hon.

Ska på Aurora samtal den 11/4. Har börjat fundera mer och mer på förlossningen nu den sista tiden. Vet inte hur jag står just nu dennan gången. Hoppas de kan redan ut lite av de tankarna där.

• Calylite

snart lagomt för v.24 bilder så la ja in v.23 bilder, man kan ju se liiiite mage om man ligger på rygg

fick ge upp mina järntabletter, fick så förbannat ont i magen av dem, men de innebär med att man kommer få järnanemi igen och en väldigt klagande läkare.. Ska ringa BM och se om hon kan skriva ut nå lite mildare järntabletter än dessa, kankse några som inte smakar som aprövar luktar...

• Halvblod

Nu har sambon tappat upp ett varmt bad till mig och satt fram lapptoppen med one tree hill säsong1...så hej så länge

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3