• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Saerchen

Hej alla! Längesen jag skrivit nåt här.

Ang. Profylaxkurs... ifall ni inte vill gå en sån så finns det en bok skriven av Anna Wilsby som heter "Innan du föder", den ska fungera som en inspirererande guide till den nya psykoprofylaxtekniken.

Jag har lånat hem boken från biblioteket men är nog inte riktigt imponerad efter att ha läst 1/4. KLart att man ska förbereda sig för födseln. Men jag har har blivit bara mera rädd av att läsa boken. För en försföderska tror jag att det är bättre att inte veta vad man har framför sig. Enligt boken är smärtan olidlig. Nåja, jag ska inte kommentera boken desto mera innan jag har läst hela.

Är ledig från jobbet idag, så nu ska jag åka till vårt lägenhetsbygge och isolera lite innerväggar, så det blir färdigt någongång..

Ha det bra!

• Ella174

Saerchen, för mig är det tvärtom. Jag vill veta så mycket som möjligt så att t ex den långa utdrivningen inte kommer som en överraskning etc.
    Det finns även övningar och tips på nätet (sök på Signemetoden).

• Ella174

copernicus & Jessa6, stödstrumpor finns ju även som vanliga nylonstrumpor & stay ups på bl a Lindex. Jag tycker de är både sköna och snygga.

• Mommmy  Dearest

Hejsan alla goa flickor!

Böjar dagen med lite kaos, vaknar konstant under natten för att påminna mig själv att skicka iväg min inlämningsuppgift till skolan i tid, annars blir det inga fina slutpoäng för mig. Sedan var det så att lillsyrran skulle få 20 kr för att ta bussen till sin skola för den är en aning långt bort, självklart hade jag precis slösat bort den enda tjuga vi hade så stackars lillen fick gå hela vägen.

Vaknade och skulle be Marcus köra henne dit men när jag väl var uppe fick jag se att hon redan hade bäddat sängen och gått härifrån. Hoppas ingenting hände henne på vägen... Hatar att få sådan ångest på morgonen...
    Nu bär det av till skolan. Hoppas att jag får åtminstånde G för den äckliga uppgiften...

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Halvblod

Gud vilket underbart väder det är idag!
    Sitter på jobb och försöker att få gjort så mycket som möjligt så att eftermiddagen bli lugn. Sen ikväll tar vi båten till Danmark för en mysig avslutningsmiddag med jobbet...synd bara att man inte kan ta ett glas vin med tjejerna, men det får vänta några  .

Hoppas att ni får en underbar dag med mycket mysiga sparkar

Kram LOtta

• Mammelutten

Halvblod: Underbart väder?!?!
    Här i Karlstad snöade det stoora flingor i morse och låg vitt på gräsmattan, lagom roligt... Men nu har det iaf gett sig, så det är "bara" gråmulet o vått. Men, ser fram mot helgen, så ska det bli fint!

• Vicke

Nee vi har inte heller nå fint väder ... Mulet å ser kallt ut.

Min bebis är så lugn känner han ingetning nästan. Ska det vara så nu eller. Orkar inte oroa mig för det heller. Hoppas allt är sm det ska.

• MORRIZ

Jag blir så arg och ledsen....

Min chef ringde alldeles nyss och berättade att den utlovade löneförhöjningen på 1000 kr som skulle komma in på mitt konto idag, var ett misstag, han hade tagit fel......
    Saken är den oxå att han samtidigt har sagt till försäkringskassan om min nya lön .

Så pengarna som jag fick in från dom idag är baserade på den falska lönen.
    Min chef berättade att han var ledsen och bla bla bla...och att jag inte behövde ändra något hos dom för de skulle dom aldrig få reda på.
    Han sa att han kunde hävda att den nya lönen faktiskt stämmer.

Men det får väl dom reda på? Nån som vet....?

• Jen2006

Äntligen har min lilleman börjat att sparka igen, han kände kanske på sig att mamma var orolig

Som sagt, Karlstad är det skitväder i idag!!! Snö när man vaknade, fy vad trist!!! Jag som hade tänkt att sluta tidigare idag och ta en vårpromenad!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3