• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • copernicus

Jessa6 ja det funderar jag också på! Börjar svälla i benen nu. Tyvärr har jag ett arbete där man ska vara snyggt klädd med snygga skor så nu är väl kjol ett minne blott

Calylite visst är det så, och så fort inte bebisen vaggas av att vi rör oss så vakanar den. Vilket inte är så kul kanske.

Fick precis veta att man kan se sin deklaration på nätet om man använder sin e-leg.
    Blev överlycklig och försökte men sambon har städat på skrivbordet och min lapp med alla koder är borta. Hans  viktiga spelkoder har han kvar men inte min lapp med a-kassa, ams, e-leg osv osv osv. Nu blev han så arg så han kastade alla sina lappar. BLÄÄÄ min lapp har legat synlig i flera månader eftersom jag sköter allt härifrån och nu är allt borta!
    Kan blir så jä----a förbannad

• zandrisen

Godkväll tjejer! Har inte haft tid för datorn föräns nu, har precis läst igenom allt ni klottrat ner under dagen...

Teenpregnancy och vickyb, usch vad jobbigt med eksem! Lider verkligen med er, klåda är bland det värsta som finns!!!!

Jonali, underbara yheter om bebisens pappa! Hoppas ni flyttar ihop snaaaart!!!! Skrattande Färsk ananas är min favorit just nu också...

Tbmh, jag har jobbar mycket med barn och ungdomar som utreds för adhd, aspberger och liknande diagnoser, samt med deras föräldrar. Förstår att du har det superjobbigt just nu, och jag tycker att det är viktigt att ni också får stöd i detta. Som jag har förstått det så har förskolan kallat in en barnpsykolog? Se det som en resurs, även om det är svårt att ta att andra uppfattar att ens barn inte är " som andra". Kolla även upp vad ni kan få för stöd i saken, det är klart ni som föräldrar krisar nu, det är fullkommligt normalt och en frisk reaktion! Det du beskriver är att n ha en väldigt intelligent liten kille, kan det vara så att han är frustrerad över att det är just så? Att vara 4 år och redan kunna räkna och läsa tyder på att han inte bara är intelligent, utan MYCKET intelligent, och då kan det vara jobbigt att bli behandlad som andra, "vanligt" begåvade barn på t ex dagis. Håll ut, även om det är svårt, det vänder! Stor kram!

Monnie, hjärtformad livmoder, har jag aldrig hört talas om, har lärt mig hur mycket som helst sen jag började hänga här på FL... Hursomhellst, jag hoppas att det inte ställer till problem för dig!

Copernicus, neeeej vad jobbigt med koderna! Och sååå frustrerande...

Idag har jag varit och hälsat på och fikat på jobbet. Hade sett fram emot det massor, men det var ganska jobbigt. Längtar tillbaka till jobbet, till gemenskapen och till mina arbetsuppgifter...Gråter Kvällen har (som den senaste veckans kvällar) spenderats framför tv:n kollandes på "Lost", har fått låna de 2 första dvd-boxarna av svägerskan. Har inte följt serien tidigare, så nu är det spännande!

• Tania

Zandrisen: Tack för uppmuntran.

Idag känns det bättre. Igår låg vi och gosade framför tvn och allt var normalt.
    Jag tror att han försöker "göra sig mindre" genom att fjanta sig när han pratar och så. Jag pratade lite med honom igår om det och nu när det kommer fjantmeningar så har han suckat och säger OK och så säger han meningen på riktigt istället.
    Jag förklarade igår att om han inte säger orden ordentligt så vet inte andra vad han menar och då kan det bli fel istället. Om han säger att han är törstig kanske fröken kommer med en bok eftersom hon förstod ju inte vad han sa.
    När jag gick upp i morse hade han redan klätt på sig och DET brukar jag få tjata om. Morgonens första mamma-tjatar-tills-hon-spyr-omgång. Vi har satt en timer på tvn där uppe så när han vaknat kan han inte sätta sig och titta på tv direkt utan den kan börja användas efter kl sju. Till dess får han göra något annat eftersom han brukar vakna runt sex på morgonen, men låter oss andra sova vidare. Idag har han ritat och läst (lyssnat) på en bok.
    Nu är det dags för dagis och hoppas att jag slipper tjata idag.
    Ha en trevlig fredag allihop!! 
  • Jen2006

Min bebis har varit väldigt still ett tag nu *orolig* kände honom sist i går morse... Hoppas att han sparkar snart, annars måste jag nog ringa BM, för min egen skull om inte annat!!!

• Mjukis82
    Jen2006: Har du provat väcka honom med att dricka kallt, putta på honom, ligga o sitta konstigt?
    Om du är orolig så är det klart att du ska ringa! *krama*

Nu ska jag snart iväg till UL... som vanligt är jag supernervös!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    monnie: Min svägerska har tydligen också hjärtformad livmoder... det ställde inte till några problem för henne vad jag vet. Förutom att deras tjej vände sig ganska sent, men bättre sent än aldrig ju!
  • mrsbygg

min bäbis kickar så jäkla hårt!! gör fan ont ibland..

har ni nå förslag man kan göra på dagarna? som inte kostar pengar eller behöver gå så mycket hehe...jag är så uttråkad, men jag är pank och har sån äcklig foglossning så ja går helst inte..om jag inte måste!

jaha fredag idag..skoj, jippi woho...eller inte.

ska nog sova igen..om bäbis tilllåter...

• Jen2006

Mjukis82: Jag har provat det som brukar fungera, men han vill verkligen inte. Jag ska ge honom lite mer tid så får jag nog ringa sen om det inte blir bättre!!

• Mjukis82
    Jen: Ja, gör det! Förmodligen är det bara en sån simpel sak som det var för mig - att hon hade vänt sig och låg o sparkade in mot min rygg... men det är ju bättre att kolla upp det så att man slipper gå o oroa sig!
  • Jen2006

Mjukis: Jo det är det jag går och hoppas på oxå, att han har vänt på sig... Tycker att jag känner små rörelser, men jag är inte helt säker (gud vad skönt det vore med en rejäl spark )

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3