• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg
    Trollie skrev 2007-03-23 15:05:15 följande:
    Mammab:De är ju perfekt om sambon inte gillar grädde då får du ju hela tårtan själv (Saga kanske kan få en liten bit)! Han kan käka knäckebröd
    haha jaaa...men ja fyller år snart!! så då ska jag försöka beställa min favvo tårta. som betsår endast av choklad. sen lite hallon sååååå gooood...mmmm..

nehe klä på sig å dra iväg då..hej hej så länge...
  • Trollie

Nena:
    F*n vad jobbigt när FK inte lyssnar på läkaren! Hoppas att det ordnar sej man kan ju inte leva på luft! Har hör eller läst någonstans att FK måste betala ut ersättnning fram till den dag då man får besked om att dom inte godkänner sjukskrivningen, kanske någon här i tråden som vet mer om det.

Zelda:
    Har alla gått in för att fresta ?

• Halvblod

Ang Foglossning: Jag trodde att jag hade fått problem med foglossning för några veckor sedan men det har visat sig att det var/är ligamenten som spökar och inte foglossning. Nu är jag i v25 och har fortfarande inte fått minsta lilla foglossning vilket oroar mig lite (ja faktiskt!) eftersom jag har hört att man brukar få en enklare förlossning då man har haft mycket foglossningar och inga foglossningar alls brukar betyda en smärtsam förlossning.
    Snälla säg emot någon :)...vill ju inte gå och ha ont nu men så klart önskar man sig en "smärtfri" förlossning.

• Prinsessan Zelda
    Halvblod skrev 2007-03-23 15:41:53 följande:
    Ang Foglossning: Jag trodde att jag hade fått problem med foglossning för några veckor sedan men det har visat sig att det var/är ligamenten som spökar och inte foglossning. Nu är jag i v25 och har fortfarande inte fått minsta lilla foglossning vilket oroar mig lite (ja faktiskt!) eftersom jag har hört att man brukar få en enklare förlossning då man har haft mycket foglossningar och inga foglossningar alls brukar betyda en smärtsam förlossning.Snälla säg emot någon :)...vill ju inte gå och ha ont nu men så klart önskar man sig en "smärtfri" förlossning.
    jag hade foglossning förra gången och du kan ju kolla min förlossningsberättelse i mitt krypin
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Vallmar

Hej Tjejer.

Tillbax från en fl-ledig dag. Sambon var ledig igår för en gång skull. Vi var och hämtade våran nya fina volvo:) Sen passade vi på o mysa hela kvällen.

tbmh: Grattis till lånet. Snart har ni eran nya volvo ni me;) Tråkigt det där med sonen. Det ska nog ordna sej ska du se.

Hallonfot: Jag har också jobbat på väldigt mkt på senare tiden. Har blivit typ 50 timmar i veckan. Jag städar ju så det är upp o ner för trappor varje dag. Blä. Tror vi måste försöka ta de lite lugnare vi julimammor.

Little baby: Hehe ja men de vore väl inte så farligt me en liten rockerFlört

Jonali: Blir så glad för din skull att ni ska försöka igen!! Apropå profylaxkurs så har jag o sambon bokat in oss på en kurs. Den är på 3 tillfällen à två timmar. Kostar 1780kr/par.(Sthlm) Vi tycker att det absolut är värt pengarna. Har hört mycket bra om dem kurserna.

Vadå Sol?? Här i Vaxholm så har det varit mulet hela dagen!!

OHH Japp här ska frestas!! Har presis mumsat i mig sista biten av tryffelkakan sambon bakade åt mej igår. Han är så duktig gubben min. SLURP!

• Sylt

.... ett tag sedan jag skrev *hinner inte riktigt*

Hoppas att allt är bra med er. Här växer o frodas både magen o mammas övriga kropp
    Skönt med fredag. Har varit underbart väder i Malmö idag!
    Trevlig helg på er!

• mrsbygg

sådär då, nachosen står i ugnen och kladdkakan står i kylskåpet å kaffe glassen i frysen, sen natur godiset på bänken! 
    bara komma förbi å moffa med oss

nehe ska duka fram tacosåsen å créme fraichen. sen är d dags för mat. mmmmm så hungrig!!

• Tania

JAG SKA KLIPPA MIG!!!

Jag har haft långt hår i nästan hela mitt liv men nu är jag så förbaskat trött på det. Det har vuxit i smyg och blivit så långt att det går ner i svanken.
    På jobbet har jag alltig håret i knut eftersom jag jobbar med mat så jag tänker ju aldrig på det. Men när jag har det utsläppt känner jag mig faktiskt lite äckliad av det. Knasigt eller?!
    Jag har försökt ett par ggr att kapa det en rejäl bit men kommit från frisören lite lätt besviken eftersom de inte VÅGAT klippa av det.
    Den här gången tänker jag säga åt frisören att klippa av det vid axlarna annars betalar jag inte.
  • L2K
    Ang Foglossning: Jag trodde att jag hade fått problem med foglossning för några veckor sedan men det har visat sig att det var/är ligamenten som spökar och inte foglossning. Nu är jag i v25 och har fortfarande inte fått minsta lilla foglossning vilket oroar mig lite (ja faktiskt!) eftersom jag har hört att man brukar få en enklare förlossning då man har haft mycket foglossningar och inga foglossningar alls brukar betyda en smärtsam förlossning.Snälla säg emot någon :)...vill ju inte gå och ha ont nu men så klart önskar man sig en "smärtfri" förlossning.
    Min första graviditet hade jag ingen foglossning alls! Öch hade jag det besvärades jag inte av det iaf...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • rullgardinsflikkan
    Jag hade inte en endaste foglossning och hade en underbar förlossningg Inget att oroa sig för
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3