• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jen2006

Ska hem till mamma och pappa i helgen. Vi ska ha återträff med högstadiet på lördag, är fortfarande lite osäker på om jag verkligen vill detta, men det är väl bara att sticka därifrån om man inte har skoj (vi hade inte världens mest sammanhållna klass på högstadiet)

• mrsbygg

jaha så var man vaken igen...

stod precis å gjorde ordning frukost så öppnas ytterdörren, då är det sambon hehe måttlig rädd och förvånad jag blev.
    han berätta på sitt jobb idag att vi ska ha en till. hehe dom hade misstänkt det ett tag hehe..pinsamt. men men nu vet dom d iaf!

nehe nu ska ja ät min frukost å försöka planera helgen...

• Mjukis82
    Nu är jag tillbaka från UL och läkarbesök... Vår lilla hoppetossa mår prima och växer som hon ska! Enligt mätningarna idag väger hon nu 606 gr, alldeles perfekt för sin ålder... Lägger in en bild senare ikväll eller imorgon...
    Läkaren har nu, som han själv uttryckte det, gett upp hoppet om att jag ska kunna jobba mer denna graviditet. Så nu är jag sjukskriven tom 1/6, och sen blir det väl förlängt skulle jag tro, vill ju inte plocka av mammadagarna o onödan.

Jen2006: Så bra och skönt att han har gjort sig till känna nu!

Jag håller med Halvblod om att det är underbart väder idag!  Men så bor vi ju i samma stad, så det e kanske inte så konstigt?

JoNaLi: Va kul att ni äntligen är på rätt väg!

MORRIZ: Usch va tråkigt när det blir så! Men om chefen har lovat lönehöjning så är det ju ett avtal, oavsett om han bara har sagt det... och avtal är ju bindande!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Jen2006

Morriz: Som Mjukis82 skrev så är alla avtal bindande även muntliga (min sambo satt och läste något om det i går). Men hur man ska kunna hävda det är ju lite knepigare...

• Calylite

men GHAA:...
    så stog man i duschen och hade preciiiis smetat in sig i både balsam och massa showertvål så stängde de av vattnet *MORR*
    Såg de grävde utanför men de har inte varnat som de alltid gör att de ska stänga av, ser ut som de kommit åt ledningen för de väller ut vatten där de gräver, *suck* pundhuvuden, ajja nu ska man äta sen fortsätta duscha hos svärmor...
    Självklart tonvis med ärenden idag så de kunde inte komma emr olägligt.
    Känns ändå äckligt och kletigt med fullt med intorkad balsam i håret ...

• Halvblod
    Jen2006 skrev 2007-03-23 13:36:56 följande:
    Morriz: Som Mjukis82 skrev så är alla avtal bindande även muntliga (min sambo satt och läste något om det i går). Men hur man ska kunna hävda det är ju lite knepigare...
    Nu är jag inte alls särskillt insatt i sånt här...men kan hon inte använda intyget som chefen hade skickat till FK??? Det måste väl vara tydligt nog?
  • mrsbygg

ohh ikväll blir det natchos, hehe

sen ska ja se om jag kan slinka ner en kladdkaka å grädde i korgen oxå

• Mjukis82
    Nena: En massa saker faktiskt... men främst för min migrän som orsakas av spänningshuvudvärk som i sin tur orsakas av sorgen efter Isabelle och oron över denna graviditet... och nu har det dessutom spetts på med foglossningar.
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Nena72

Mjukis: Ok, då förstår jag. *Kramar om*

Har själv problem med foglossningar. Min läkare från kvinnokliniken har sjukskrivit mig men försäkringskassan godtar inte orsaken Inväntar att en annan läkare på vc att eventuellt sjukskriva mig för min fibromyalgi istället, vi får se hur det slutar. Blir tufft att klara sig utan inkomst denna månad men vad gör man

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3