• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Trollie

mammab:
    Du är en hemsk människa pratar om en massa god mat och kladdkakor, förstår du inte att inleder oss andra i frestelse

• Mjukis82
    Nena: Kyss
    Tråkigt o höra att FK inte godkänner din sjukskrivning! Hoppas att det löser sig!

På tal om god mat så ska vi ha gäster ikväll och jag har nyss förberett "min" potatisgratäng med massa vitlök, och till det blir det helstekt fläskfilé... och......

...KLADDKAKA till efterrätt! *MUMS*
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Nena72

Mjukis: Det låter helt underbart gott!! Jag tror jag smiter över till dig

• Trollie

Nena:
    Har FK begärt in journalkopior från din läkare eller fick du bara avslsag direkt? Man kan överklaga deras beslut, då får din läkare skicka in ett ännu utförligare intyg, lycka till!

Mjukis:
    Är inte ett dugg hungrig eller sugen på en massa gott !

• Jen2006

Halvblod, Morriz: Det borde ju fungera med det intyget ja, tänkte inte ens på det...

• mrsbygg
    Trollie skrev 2007-03-23 14:43:36 följande:
    mammab:Du är en hemsk människa pratar om en massa god mat och kladdkakor, förstår du inte att inleder oss andra i frestelse
    mohahaha

hehe neee dåå....ska snart hämta saga på dagis sen ska vi åka å handla...
    saga ska la få sitt helg godis oxå!

skulle vilja ha en hel tårta å smälla i mig..men tror inte sambon går me på det. han är ingen grädd människa..hehe..
  • Prinsessan Zelda

hallå

jag och Adam håller just nu på att baka bullar. Fått baknoja helt plötsligt. Sambon är bortrest och kommer imorgon vid lunchtid. Ska baka bröd imorgon förmiddag också. Sambon kommer bli glad

Ikväll ska vi äta kinamat här hemma. orkar inte baka OCH laga mat, he he.

Har ju besvär jag med, med foglossning, men kan nog jobba rätt länge. Jag har ju ändrat mina arbetsuppgifter så jag antagligen klarar mig fram till sommaren. Men då måste jag gå tillbaka till de vanliga arbetsuppgifterna (särskolefritids) och då kommer det inte gå så bra. Ska söka havandeskapspenning för det så fort jag får intyget. ska till bm på onsdag, kul att se hur man ligger till med magen och hjärtljud.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Nena72

Trollie: Min läkare har skickat ett läkarintyg + att hon talat med dem på f-kassan flera gånger men det hjälper inte. De tycker inte att foglossning är tillräckliga skäl för att sjukskriva någon, det har varit annat om det varit risk för att förlora barnet
    Fick en kopia idag på ett brev som hon skickat till f-kassan ang fortsatt utredning av fibromyalgin på vårdcentralen. Alla papper mm ska vara inne hos f-kassan senast tisdag annars blir det ett fast avslag!

• Trollie

Mammab:
    De är ju perfekt om sambon inte gillar grädde då får du ju hela tårtan själv (Saga kanske kan få en liten bit)! Han kan käka knäckebröd

• Prinsessan Zelda

jag fick sjukskrivningen godkänd förra graviditeten för foglossning. Men jag tror det hade med mitt jobb också. kan inte springa efter utåtagerande barn mm när man har jobbig foglossning.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3