• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg
    Norrbagge skrev 2007-03-23 23:39:29 följande:
    Mmm, å en MASSA promenader! fyfan jag ska börja redan nu.. jag är värsta fläskpaddan!!
    samma här, vågar inte väga mig på torsdag hos bm...kommer skämmas ögonen ur mig. nu vet jag att det inte är vatten jag bär på som jag gjorde med saga...

urk...neee skit samma...nu ska ja moffa mina nötter och dricka liter vis me cola!

hehe......Oskyldig
  • Vickyb
    Aurora83 skrev 2007-03-23 22:26:55 följande:
    Men oj så ni har flyttat runt dem senaste veckorna ;)Tänkte ialalfall kolla in lite nu efter en tid av paus från FLHur långt har alla kommit i "planeringarna" e d nån som köpt saker än ? Och i så fall vad för nåt =)
    Vi har köpt vagn och ett par bodysar och en dress. Men nu kommer jag vänta lite med mer inköp!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-23 21:05:36 följande:
    Mammab: Kan du rekommendera någon frisör? absolut!! jag går alltid till cut&blow, eller till storagatan...cut ligger där i gallerian, och storagatan ligger där nere i punkt vid cervera!det är typ samma ägare, och jag tycker dom är svin bra!!snart dags för mig igen, eller ja vart det ett tag nu! måste bara få pengar över så ska ja klippa mig..måste färga skiten oxå suck..
    Oxå dags att gå till frissan snart igen. Fast min frisör jobbar inte kvar längre! *suck* Jag som alltid blev så nöjd efter att jag hade varit hos henne och klippt mig och färgat håret! Hoppas man hittar nån som är lika bra!
  • L2K

Gomorron!!!

Skoj att ni pratar så mycket om frissan! Måste vara nåt som går för igår var sambon och klippte sig och jag sprang och letade efter en frissa med drop in. Passerade sju salonger. 1 hade ingen drop in alls och dom andra sex var fulla och hade inga tider förrän tidigast om en vecka.... LIte trist när man så gärna ville klippa sig omedelbart!

Solstraalen - innan jag testade niferex förra graviditeten hade jag gett mig sjutton på att höja järnvärdet utan tabletter och åt då blutsaft (heter det väl...) och en massa annat med järn i. Kan ju va vart att testa!

Aurora83 - Vi har lagat vagnen... Spjälsängen finns i lägenheten. I övrigt har vi inte förberett nåt speciellt. Tar det närmare sommaren. Vet att jag kommer få ärva massor om det skulle visa sig vara en liten prinsessa....

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • solstraalen

Men är det någon som haft samma besvär som mig med att bli förstoppad istort sätt??
    De flesta verkar ju bli lösa i magen..

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-24 07:54:46 följande:
    Men är det någon som haft samma besvär som mig med att bli förstoppad istort sätt??De flesta verkar ju bli lösa i magen.. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
    I början blev jag förstoppad av niferex. Men jag har inte ätit dom regelbundet.. 1 vecka.. 10 dagar, sedan lagt av och ätit rikligt med järnprodukter. Tyckte det var jobbigt eftersom man inte kunde gå på toa.. Och nu äter jag dom inte alls.. men skall nog ta och börja.. Börjar känna mig lite tröttare.
  • solstraalen
    Vickyb skrev 2007-03-24 07:56:34 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-24 07:54:46 följande: Men är det någon som haft samma besvär som mig med att bli förstoppad istort sätt??De flesta verkar ju bli lösa i magen.. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26I början blev jag förstoppad av niferex. Men jag har inte ätit dom regelbundet.. 1 vecka.. 10 dagar, sedan lagt av och ätit rikligt med järnprodukter. Tyckte det var jobbigt eftersom man inte kunde gå på toa.. Och nu äter jag dom inte alls.. men skall nog ta och börja.. Börjar känna mig lite tröttare. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Ah ok. Ja jag har ju ätit mildare järnpiller innan, men de va inte starka nog eftersom mitt värde har sjunkit. Så jag fick mer eller mindre order om att ja måste äta starkare. *suck*
    Men nu tar ja iaf inga fler järntabletter. Fy 17 för dom säger jag.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
  • Myzzan

Jag äter Niferex och tycker att dom fungerar bra. Hade en annan sort vid min först graviditet men de fungerade inte alls blev förstoppad. Men då fick jag byta till Niferx, som enligt min bm är mycket bättre för magen, och dom fungerar mycket bättre.

• Tania
    Aurora83 skrev 2007-03-23 22:26:55 följande:
    Men oj så ni har flyttat runt dem senaste veckorna ;)Tänkte ialalfall kolla in lite nu efter en tid av paus från FLHur långt har alla kommit i "planeringarna" e d nån som köpt saker än ? Och i så fall vad för nåt =)
    Njae flyttat runt vette sjutton. Vi har ju bara flyttat hit så vi har en uppdaterbar tråd
    Välkommen till nya tråden!!
  • mrsbygg

jag äter inge järn. slapp det me saga får se om ja slipper helt nu oxå. skulle vara super skönt, infe skoj att vara förstoppad!

hua fick "sovmorgon", saga kom och väkte mig nu..hehe
    sambon gick upp för typ 30 min sen. jag som trode han skulle sova..

tråkigt väder jag som hade tänkt gräva i sandlådan idag med saga!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3