• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Ella174

Angående trimestrar:
    "Första trimestern varar från första veckan till vecka 13, den andra från vecka 14 till vecka 27 och den tredje från vecka 28 tills bebisen föds. "

• Mjukis82
    JoNaLi: Vs glad jag blev av att läsa ditt inlägg! Tror och hoppas att ni kommer få det superbra tillsammans igen!

Beckah: Usch va obehagligt att trilla så! Och att du har så mycket sammandragningar!

Jag har också börjat få lite sammandragningar... men inte ofta och dom gör inte alls ont, så jag försöker tänka att det är normalt (inte så lätt)

mammab: Ledsen att göra dig besviken men tredje trimestern börjar inte förrän vecka 27 Om du delar 40 veckor på 3 blir det 13.33333, gånga det med 2 så blir det 26.6666. En trimester motsvarar ju en tredjedel av graviditeten.

tbmh: Usch... hatar folk som ska hålla på o pruta på allt! Har man satt ett pris så är det ju det man vill ha för sin grej, eller hur!? Speciellt om ni får mer i inbyte... då måste människan vara rent trög som tror att h*n kan köpa den billigare. Hoppas att ni får sålt bilen iallafall!

little baby: Jag har också problem med att sova.. springer på toa stup i kvarten, plus att min sambo snarkar massor så jag vaknar av det!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • mrsbygg

här på fl står det trimester 1 är kalendermånad 1-3, 2 är 4-6 och 3 är 7-9.. jag kommer gå in trimester 3 nästa vecka å då är ja i v.26. det är är olika eftersom alla har olika menscyklar!

• zandrisen

Godmorning girls! Underbart väder idag, ska släpa mig ut i trädgården och sitta där i solen om en stund! Tur att man har bärbar dator....

Beckah, nej en din stackare! Hoppas sammandragningarna avtar, liiite tidigt för bebbe att ploppa ut nu...! Hoppas ditt onda går över också, är inte kul att ha ont hela tiden! *kramar om*

Hallonfot, är nästan avundsjuk på mig själv gällande fönstrena!

Alltså, min morsa och jag har haft STORA problem, som beror på att hon är en ganska egocentrisk och dysfunktionell preson, så att hyon och styvfarsan gjorde detta övergår nästan mitt förstånd! Är gladare än vad man borde vara för ett par putsade fönster, om du fattar vad jag menar...Fundersam

Tbmh, haha, kunde in te låta bli att dra på mnnen åt ditt uttryck, "däcksparkande bilprutare...." *fnissa* Men jag förstår att et är iriterande! Hoppas nån seriös kommer och ger er vad ni begärt!

Angående sömnen, när jagväl somnar å sover jag ordentligt (ca7 timmars oavbruten sömn), kan kanske bero på mina smärtstillande? Sover en stund på eftermiddagen ochså, annars går jag inte att ha i möblerade rum (blir sååå grinig)enligt min make...Generad Tror att jag sarkar en del, men vet inte iom att maken jobbar ständig natt för tillfället. Får återkomma om detefter helgen, då vi sover ihop...

Angående sammandagningar, har en hel del, främst på kvällarna. Hade ju ordentliga när jag åkte till akuten, men då hade jag ju också en rejäl UVI. Blir alltid nervös av sd, speciellt om dom gör ont. Jobbigt!

• zandrisen

håhåjaja, stavar som en kratta idag...
    preson =person
    sarkar = snarkar

• Nathalie009

äh spela roll när man går in i trimester 3 :D de endå lika långt kvar tills d e juli hehe :D:D

fan vad fint väder det är kanske skulle t a å gå ut snart då! :D

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3