• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • zandrisen
    Mjukis, hoppas kryckorna hjälper. Är liiite avis på ert 3D/4D-UL, skulle inte ha nåt emot ett sånt! Tyvär är det en liten bit till köpenhamn, så det blir nog inte tal om det... Får hålla till godo med de extra vanliga ul jag får göra då och då...

SyrranH, GRATTIS till lillgrabben! Visst är det en häftig känsla, att veta vad det är för sort...

Vicke, min grabb är också sådär lurigt stillsam ibland, precis så att man hinner bli rejält orolig, sen kan man vakna av värsta fotbollsmatchen i magen... Om jag är riktigt orolig brukar jag "ruska" försiktigt på magen, ibland får jag mig en irriterad liten spark...Generad Räcka ut tungan

Halvblod, myyys, hoppas ni får huset! Förstår vad du menar med grillningen, blir också grymt sugen när solen börjar skina ute...

Jag är 0 rh positiv, har också vetat det länge, men det beror kanske på upprepade sjukhusvistelser...Fundersam

• FruRundberg

Hejsan alla tjejjor!!

Har inte vart så aktiv på ett par dagar.. orkar tyvärr itne läsa allt n i har skrivit..

Har dock fått läst att det har vartip tal om bil köp å hus köp Va roligt! bebins pappa e ju på jakt efter en ny bil å jag blir juh lika engagerad som han hehe.. leter som en tok efter en "ny" stor bil.. har helt glömt bort bebivagnen!! Har fortfarande inte köpt en!!!!
    Måste verkligen ta tag i det nu.. å vi har äntligen bestämt att det förmodligen blir en ny vagn.. så liiite bråttom känns det.. *panik*

Fick även idag veta att jag fått mitt havandeskap beviljat!" jipiii Ja även om det samtidigt känns lite tråkigt å skrämmande! Vad skall jag göra nu på dagarna?? Å hur skall pengarna räcka till?? Jaja.. jag får hoppas att killen vill flytta in hos mig fortare än tänkt..*leR* fast det tror jag inte..

Boldgrupp ja.. ja det har jag vetat ett tag med.. är oxå 0 rh positiv

Sen har vi oxå bestämt att vi skall gå på profylax kurs i maj nångång.. så det skall bli spännande! Trotts att det kostar nästan 1800kr. Men vi känner ändå att det kanv ara värt det.

Denna vår gör mig verklgien glad!! Sol å värmen!! Jag känner mig nästan riktigt lycklig för en gångs skull å inte sådär ledsen å deppig som jag har kännt mig så länge! Vi börjar närma oss varandra mer å mer (jag å bebins pappa) Å det känns faktiskt  riktigt bra!
    Han älskar mig å jag honom!! Å vad jag e kär å glad!! hihihi.. var bara tvungen att säga det!

Nu måste jag jobba lite.. ha det bra tjejer!! Kram!!

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • zandrisen
    Jonali, är helt underbart att läsa att det går så bra för dig och mannen! Håller verkligen både tummar och tår för att ni snart ska bo ihop! Vagn ja... Vi letar också, men har iaf bestämt märke, det ska bli en teutonia!
  • FruRundberg
    zandrisen skrev 2007-03-26 23:21:00 följande:
    Jonali, är helt underbart att läsa att det går så bra för dig och mannen! Håller verkligen både tummar och tår för att ni snart ska bo ihop! Vagn ja... Vi letar också, men har iaf bestämt märke, det ska bli en teutonia!
    Åhj tack! ja det känns helt underbart! Vi kommer ta det lugnt ett bra tag till men det känns så himla bra! Han har tom börjart säga "min tjej" å "min flickvän" till sina vänner..hehe å bara det är ett steg framåt.. Han har inte sagt det på ett bra tag sen vi separerade..
    Tänk va de små sakerna kan göra en glad! Nått som man inte tänker på annars kanske när man vart ihop ett tag..
    jag har verkligen lärt mig uppskatta honom å allt vi verkligen hade.. skall INTE ta honom för givet igen.. som jag tyvärr tidigare måste erkänna att jag kunder göra.
    För en dag så finns de kanske inte där mer..
    Vi har bestämt oss för en Emmaljunga.. Ja eller jag rätare sagt..*leR* hehe fast han tycker oxå den verkar bra.
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • zandrisen
    JoNaLi skrev 2007-03-27 00:05:54 följande:
    zandrisen skrev 2007-03-26 23:21:00 följande: Jonali, är helt underbart att läsa att det går så bra för dig och mannen! Håller verkligen både tummar och tår för att ni snart ska bo ihop! Vagn ja... Vi letar också, men har iaf bestämt märke, det ska bli en teutonia! Åhj tack! ja det känns helt underbart! Vi kommer ta det lugnt ett bra tag till men det känns så himla bra! Han har tom börjart säga "min tjej" å "min flickvän" till sina vänner..hehe å bara det är ett steg framåt.. Han har inte sagt det på ett bra tag sen vi separerade..Tänk va de små sakerna kan göra en glad! Nått som man inte tänker på annars kanske när man vart ihop ett tag..jag har verkligen lärt mig uppskatta honom å allt vi verkligen hade.. skall INTE ta honom för givet igen.. som jag tyvärr tidigare måste erkänna att jag kunder göra.För en dag så finns de kanske inte där mer..Vi har bestämt oss för en Emmaljunga.. Ja eller jag rätare sagt..*leR* hehe fast han tycker oxå den verkar bra. ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Låter ju supermysigt! Kanske tillåmed visar sig att ert uppbrott lett till att ni får ett varmare och närmare förhållande i slutändan? Det där med att ta varandra för givna är nog tyvärr ganska vanligt, speciellt om man varit ihop under en längre period... Emmaljunga är också bra vagnar!
  • Beckah82

Fan!

Jag ramlade väldigt illa förut i kväll (slog i höften ngt enormt och kan nu knappt gå).

Det var alltså så illa att jag till och med kissade på mig lite i fallet men som tur var så tog det som sagt på höften och inte på magen men nu efteråt så har sammandragningarna verkligen varit täta...kanske 20 stycken på 3 timmar istället för 15-20 st på en hel dag i vanliga fall (ja det är ju också rätt mycket men så har jag ju haft i 4 veckor).

Bebisen rör sig och så som vanligt och jag har pratat med förlossningen vid 22-tiden så de sa att jag skulle prova att lägga mig och se om det avtar. Jag provade och det lugnade ner sig lite men slutade inte och det är bara lugnt om jag ligger blixt stilla. Har sovit några timmar nu iallafall men vaknade för en stund sedan av att jag har så ont i höften och benet.

De går inte ont i magen dock, bara sammandragningar.

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Hallonfot

Zandrisen: Jag blev lite avis när jag såg att du skulle få städat och putsade fönster hemma av din mamma. Döm om min förvåning när mina fönster där nere var putsade när jag kom hem. Mammor är bäst! Hon tyckte det var så fint väder så medan hon var barnvakt åt dottern (både jag och maken var tvungna att jobba sent) så passade de på att putsa fönstren. Underbart!

• Hallonfot

SyrranH: Grattis till killen!

Halvblod: Håller tummarna för att huset ska bli ert och att priset passar er!

JoNaLi: Vad skönt att du låter så glad nu. Härligt att det börjar ordna upp sig med pojkvännen!

• Vallmar

Gomorron tjejer!

Igår hade jag inget internet på hela dagen o det är då man förstår att man nog är lite beroende av flSkrattande

Ha en bra dag allihopa!

• Hallonfot

Godmorgon Vallmar!

Skönt att se att någon mer är vaken.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3