• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • jennsans

en fråga. vet att vissa lagt in bilder i varandra för att kunna ha magbilder brevid varandra för att se bättre. vilket program använder ni?? lyckas inte med de vi har.

• SannaKaarina

Jag ska till Bm imorgon för prover.

och kanske mäta har inte gjort det än är vecka 25+5 idag. och jag har gått upp 20 kg :( och ändå har jag hela tiden försökt tänka på vad jag äter inte ätit godsaker och ätit regelbundet. hatar vikten. i juli efter förlossningen ska jag iaf sätta igång och så ska jag ner iaf 30 kg om jag skulle på nått mirakulöst slippa gå upp mera. vet att BM kommer skicka mig på sockebelastningen. sist jag var dit spydde jag efter 20 minuter men nu är magen nog tåligare. jag önskar nästan att jag skulle moffa i mig chips godis och allt så skulle man kunna försöka sluta med dom för att inte gå upp så jäkla mycket men ne inte ens det kan jag skylla på :( så jag vet inte vad jag kan göra annorlunda för att kunna hålla vikten i shack

• MissHeaven

Här är en till som varit hos BM idag! Jag är i v 24+6.
    Allt såg bra ut, låg precis på mitten av kurvan med 23-24 cm mage och jag har förbättrat mitt järnvärde (jag har kombinerat niferex med blutsaft eftersom jag också blivit äckelhård i magen av att äta niferex varje dag). Har gått upp 3,5 kg bara men jag är ju kort och hade en hel del att ta av sedan innan. Magen ser ut som ett klot!

hjärtljuden låg på 140. Jag har ju fått lyssna en gång tidigare men min kille var med för första gången idag och visste inte innan hur det gick till. Min BM förklarade inte innan, hon bara letade upp hjärtljudet och började räkna, så min stackars kille trodde att det var något allvarligt fel när hon bara såg koncentrerad ut och inte sa någonting....

• Jen2006

Oj vad alla hade varit hos BM idag... själv ska jag dit nästa tisdag, så det är bara att vänta. Ska ta massa prover då igen, ska bli skönt! Jag är lite orolig eftersom jag är Rh negativ. Är lillen Rh positiv kan det ha bildats massa antikroppar, jobbigt! Skönt att få veta nästa vecka i alla fall!!

• Carolina1979

Jen2006: Jag är också Rh negativ - ska också ta prover vid mitt nästa BM-besök...

~Har en böna i magen, BF 4 Augusti 2007~
  • Trollie

Jen och Carolina:
    Jag är också Rh negativ, vid första graviditeten är det väl ingen fara att antikroppar bildas eller har jag missat något?

Zandrisen:
    Vilken tur du har som fått hjälp med fönstren, det kan jag tyvärr inte räkna med för det brukar vara jag som putsar mammas fönster och svärmor slet av en sena i ena axeln så här sitter vi tre stycken stackare !

• Carolina1979

Trollie:
    Jag är Rh-negativ och vad som händer med oss är att de tar ett eller ett par extra blodprov under graviditeten för att kolla så att man inte har börjat bilda antikroppar mot det eventuellt positiva barnet.
    När barnet är fött så tar man blodprov direkt från navelsträngen och kollar det. Om barnet då är positivt så ska mamman få en spruta inom 72 timmar .

Och så här stod det på niomånader.se:
    Vad innebär detta för en gravid kvinna?
    Om en Rh-negativ kvinna väntar ett Rh-positivt barn och dessa båda typer av blod blandas finns det liten (ytterst liten) risk att mamman bildar antikroppar (anti D) mot barnet som vid enstaka fall kan ge blodbrist hos barnet.
    Det är om barnafadern är Rh-positiv som även fostret kan bli Rh-positivt och ställa till det för sig själv och sina framtida syskon. Är fadern däremot Rh-negativ finns ingen risk för att barnet ska bli Rh-positivt.

~Har en böna i magen, BF 4 Augusti 2007~
  • H  e  l  e  n  a

Imorse fick vi reda på att vi väntar en liten KILLE!!! Känns otroligt skönt att äntligen få veta - känns så mycket verkligare nu!!!

1+1=3 den 29:e juni!!!
  • Trollie

Carolina:
    Tack för svaret, får se vad min BM säger nästa måndag när jag ska dit då för första gången sen inskrivningen.
    Känns som om det är massor av saker som ska kollas då.

• Mjukis82
    SyrranH: Grattis till lillkillen!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3