• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Hallonfot

Beckah: Vad jobbigt att ha så mycket sammandragningar. Vad säger BM om det? Ska du vara i stillhet för att de inte ska bli värre? Jag som oroat mig för mina sammandragningar som kanske är 10 st på en vecka.... Känner mig lite fånig.

Någon mer som har fått hjärtklappning?

• solstraalen

Angående sammandragningar, med dottern hade jag 20-30 om dagen LÄTT. Från v 26 ungefär började de komma regelbundet imellanåt.
    Så en del turer till förlossningen blev de då. På order från bm.
    De va inte föräns frammåt slutet ( kanske 1-2månader innan BF ) som jag tappen börjar mjukna å öppna sig.

Nu går ja bara å väntar på att de ska bli som förra gången, men än så länge är de lugnt. HAr bara ytterst några få per dag ännu, dock känns de av mer än de jag hade med dottern.

Men men, denna graviditet åker ja inte till förlossningen föräns de e dags iaf, eller om de blir extremt mycket

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
  • annki72

Hallonfot: jag har fått hjärtklappning, tycker det är väldigt otäckt, oftast i samband med samandragningar.

• mrsbygg

morrn morrn!! vårt trådlösa la av igår *grrr..* irriterande så ja gick å la mig me saga och sov! haha....

går in i v.25 idag!! wiho, tredje trimestern...sköööööööööönt 110 dagar kvar. snart under hundra! så lycklig, så lite tid kvar..
    tog upp det me sambon att vi måste börja fixa nu, tvätta vagnen å laga den, sen ta upp vaggan å tvätta å bädda rent osv..hehe
    han ba jo vi får ta det nån helg, fast känner jag oss rätt så kommer vi inte hinna, så sega som vi är hehe så söt..

så typ näst nästa helg ska ja boa in lite saker mysigt. helt sjukt vi ska ha en bäbis.
    har inte fattat d där riktigt! om 16 helger ska vi ha en bäbis! Skrattande

idag ska jag ner å fika på stan med min mamma...kanske kan tvinga förbi henne vid några klädaffärer vill köpa nått till bäbis. typ bb kläderna.
    men som sagt får ja tidig bäbis även denna gången kommer 50 vara tok för stort...
    vågar inte köpa 44 ifall bäbis inte skulle vara tidig..men skit samma!

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-27 07:49:11 följande:
    morrn morrn!! vårt trådlösa la av igår *grrr..* irriterande så ja gick å la mig me saga och sov! haha....går in i v.25 idag!! wiho, tredje trimestern...sköööööööööönt 110 dagar kvar. snart under hundra! så lycklig, så lite tid kvar..tog upp det me sambon att vi måste börja fixa nu, tvätta vagnen å laga den, sen ta upp vaggan å tvätta å bädda rent osv..hehehan ba jo vi får ta det nån helg, fast känner jag oss rätt så kommer vi inte hinna, så sega som vi är hehe så söt..så typ näst nästa helg ska ja boa in lite saker mysigt. helt sjukt vi ska ha en bäbis.har inte fattat d där riktigt! om 16 helger ska vi ha en bäbis! idag ska jag ner å fika på stan med min mamma...kanske kan tvinga förbi henne vid några klädaffärer vill köpa nått till bäbis. typ bb kläderna.men som sagt får ja tidig bäbis även denna gången kommer 50 vara tok för stort...vågar inte köpa 44 ifall bäbis inte skulle vara tidig..men skit samma!
    Inte för att vara "sån", men jag har bf 1a Juli och går inte in i tredje trimestern föräns på torsdag och då är jag i v27 (26+4) 
  • Tania

ÅÅÅÅÅHHHHH jag är så grymt irriterad på dessa däcksparkande bilprutare!!!!!!

Jag har som ett sista ryck satt ner bilen till 50 000:- ifall man skulle ha turen att sälja den privat och tjäna 2000kr på det. Vi får 48000kr i inbyte och då har folk mage att pruta ännu mer på det.
    Bara idag har jag fått bud på 40 000:- OSEDD!!!! Verkligen seriöst. Fastän man skrivit att vi får mer i inbyte...
    F*N, tror folk att man är helt tappad bakom vagnen eller?????
    Jisses!!!! 
    Nä det blir nog inbyte för att slippa fler idioter.
  • mrsbygg

eller njea nu räkna ja fel...
    det är kalendermånaderna man ska gå efter. 1-3 är första. 4-6 är andra 7-9 är sista..
    så nästa månad men då ör ja juh inte förens i v.29.
    och d stämemr juh inte heller om du går in i tredje i v.27?!

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-27 08:00:05 följande:
    eller njea nu räkna ja fel...det är kalendermånaderna man ska gå efter. 1-3 är första. 4-6 är andra 7-9 är sista..så nästa månad men då ör ja juh inte förens i v.29.och d stämemr juh inte heller om du går in i tredje i v.27?!
    Man delar väl in graviditeten i 3 lika stora delar
    Enligt FL och andra ställen jag kollat på så verkar de vara så iaf =)
  • Vickyb
    SyrranH skrev 2007-03-26 20:24:35 följande:
    Imorse fick vi reda på att vi väntar en liten KILLE!!! Känns otroligt skönt att äntligen få veta - känns så mycket verkligare nu!!! 1+1=3 den 29:e juni!!!
    Grattis till en liten kille!

Jag vet inte vad jag har för blodbrupp, glömmer av det så himla lätt!
    Precis som någon skrev innan "minne som en guldfisk".

Nu skall jag strax lämna dottern på dagis och klockan 9 går vattengympan för oss gravida i kommunen igång. Skall bli så himla skönt att komma i basängen och träna bäckenet lite!
    Måste ringa min sjukgymnast idag oxå, det fungerar inte att jobba inom demensboende och äldreomsorgen längre! Får så fruktansvärt ont i ryggen efter bara en liten stund.
    Men jag jobbar även som timvikarie på dagis, och där får jag inte ont så där skulle jag kunna fortsätta jobba fram tills det är 1 månad kvar. Men men.. Får väl se vad hon säger!

Ha en underbar dag ute i vårsolen! Kram på er sålänge!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3