• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg

hua, precis kommit hem från stan. fikat med min mamma...

hehe, träffa en tant å gubbe i hissen, så söta. hon ba ååhhhhhhh vilken kula, sen stod hon å klappa på min mage enda tills ja skulle ut ur hissen
    känndes lite skummt, men hon va så söt så hon fick klappa

nehe ska kanpra vidare på mina halsbränne tablettar ja köpa idag på apoteket..

vilka är bäst jag köpte Novalucol, me dom hjälper inte alls tycker ja..suck

• Jen2006

Tindrasson: Vi ska tapetsera som tur är, målarfärg blir det inte!! Men jag trodde trots allt att vattenbaserade var helt ok!!

• Tindrasson

Läste en artikel från en länk om målarfärg. Dom hade visst frågat målare med 20 års erfarenhet i branschen. Dom kunde inte garantera något även om den var vattenbaserad.

V.26 med tvillingtjejer
  • Tindrasson

Vet inte hur det är med tapetklister. Men det är ju bara att fråga i affären. Det är ju en hel del kemikalier i det. Tror inte man skulle vistas i det omgjorda rummet på två veckor heller.
    Men det beror väl på. Så farligt kan det väl inte vara. Man får helt enkelt bedömma själv hur man vill göra med allt.

V.26 med tvillingtjejer
  • Prinsessan Zelda

bara för att det är vattenbaserat betyder inte det att det inte finns kemikalier i. Man vet helt enkelt inte om det är skadligt och därför går man ut med att det är bäst att inte utsätta sig.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • LindaoJohan

har läst allt på förpackningen nu. står inget om varken graviditet el ammning. bara att den skall förvaras från barn... borde väl stå på om man inte ska använda den vid graviditet, det gör det ju på allt annat...  den e vattenburen men hittar inte något på nätet där det står om det

• Prinsessan Zelda

nej, hittar inte heller nåt på nätet om det. Men jag läste också en artikel nyligen att man nu kommit på att man ska undvika även vattenbaserad färg. Kommer ej ihåg var jag läste det. Antingen nån mamma/gravid tidning eller typ dn eller nåt.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • LindaoJohan

zelda; så svårt att veta vad man ska "tro" på... alltså, i dagens samhälle verkar det ju som man som gravid ska undvika ALLT! för 30 år sedan va det ju inte alls så petigt, men jag är ju normal (tror jag...Fundersam) trots att mamma rökte under graviditeten... ska man undvika allt eller ska man ta det med en nypa salt... Jag kommer då aldrig att röka, men det är ju såMYCKET som är nej... Målar man om ett rum med öppna fönster borde det väl vara ok...? men man vill ju inte utsätta bebisen för något dumt...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3