• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    Mamasita skrev 2007-02-26 23:08:07 följande:
    "Kändes PRECIS som en pinne.Inte upplevt de här nån gång med de andra i magen. Men å andra sidan så låg dom inte som denna, för deras sparkar å så var utåt magen å inte neråt "fialotta" som denna parvel sparkar"Solstraalen: Jag förstår precis hur du menar. Min barnmorska sa att moderkakan ligger framåt medan den förra gången låg bakåt och uppåt. Så trollungen sparkar lite inåt, bakåt och fullkomligt ner så man känner vart den ska ut.. OCH jag har fått pinnen.. Jag tror att det är nån arm för benen har ju knä..? Pinnen pekade upp mot revbenen lite på tvären.. Ganska spännande och lite kul!!Det är så kul varje gång jag känner en spark eller en rörelse - jag är så glömsk att jag liksom blir lite hemligt påmind om att det finns någon där.. skitmysigt - denna gången njuter jag lite mer och pratar lite mer.. första gången kändes det lite konstigt att prata med magen men nu är det mer som att prata med Isolde..Är det nån som kan tipsa om nån bra sida på nätet med namn? vi har satt en ganska hög ribba utan att tänka på det.. Isolde heter Helena och Lucia - alla tre kvinnor med historia.. Om vi ska ha en tjej till (vilket bm trodde) så vill vi matcha lite.. Vi gillar internationella namn men jag hittar bara sidor med, för oss, skumma amerikanska namn som Lachanaya å sånt..
    KUl att du oxå känt så!
    Jag har min moderkaka bakåt, nästan högst upp. Dock med Anton å Saga så låg den frampå.

Säg till om du hittar någon bra sida vad gäller namnen!
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-02-26 20:45:23 följande:
    Vet ni vad jag upplevde igår?!Jag höll på å dona i ett förråd och två ggr då jag böjde mig framåt så kändes det PRECIS som om ja fick en pinne HÖGT upp  i magen.Undrar verkligen vad de var?? Om nu bebis sitter med rumpan neråt så är enda ja kan komma på att de skulle kunna vara, bebisen arm eller så.Kändes PRECIS som en pinne.Inte upplevt de här nån gång med de andra i magen. Men å andra sidan så låg dom inte som denna, för deras sparkar å så var utåt magen å inte neråt "fialotta" som denna parvel sparkar Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    Kände oxå någonting, nånstans nedanför revbenen Men jag vet inte om det var ett slag eller en spark eller om det var något annat.. så jag går fortfarande och väntar
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Hallonfot

Hej på er! Nu var det länge sen jag skrev. Har legat sjuk och uppkopplingen hemma är helt kass.

Stor eloge till tbmh som fixade en ny tråd!!! Jättekul!

Eftersom jag varit borta ett tag undrar jag vad som hände med Beckah?

Magen har blivit gigantisk på sistone! Har 3 veckor tills jag ska till bm men hoppas att jag den här gången åtminstone ligger på någon kurva (med dottern hamnade mitt första kryss utanför hela rutsystemet).

• Tania
     Hallonfot: Beckah har blivit avstängd från FL till och med augusti.
  • Hallonfot

tbmh: Tack för svaret!

Jag har en sån fruktansvärt envis förkylning men läste någonstans att kroppen först och främst tar hand om bebisen (och det är man ju glad för) och sen tar hand om eventuella sjukdomar så därför kan de vara längre och kännas mycket jobbigare. Jag är bara glad att jag bara är förkyld i halva näsan. Konstigt men det är ju skönt att kunna andas lite genom näsan i alla fall. Idag blir det dock nässpray för jag satt och snöt mig hela tiden igår när jag var på kurs och jag tänkte skona mina medmänniskor från det idag.

• solstraalen
    NEJ!!!

Katastrof!! Vi hade funderat seriöst på Lukas, tycker de e fint + att de låter bra om man säger Anton, Saga och Lukas, men så kollade jag svenskanamn.se och då låg ju Lukas på plats 1 förra året och plats 2 året innan dess.

SÅ vanligt namn vill jag inte ha. Räcker med att alla hette Anton då han föddes å att Saga blir mer å mer poppis

Kikade över de mindre vanliga namnen förra året och fastnade lite för Vilgot

Vad tycker ni?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • LindaoJohan

godmorgon på er allihopa! Har verkligen försökt lära mig att gilla nya forumet för julimammorna, men känns mest bara som ett faktaforum... hmm, det här blev superbra tbmh! Jobbar nu på 50% efter att ha varit sjukskriven för ryggen + förkylning, 100% blir det den 14 mars (den 17 mars åker jag till turkiet!!). Ryggen kände jag av hela tiden när jag jobbade, så börjar fundera på hur det ska bli att jobba 100%... Ikväll ska vi till bm igen och lyssna på hjärtat! ska väl få väga mig oxå...

• Mjukis82
    solstraalen: Tycker att Vilgot var jättefint! Och passar bra ihop med era andra barn!
    Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • Trollie

Solstraalen:
    Vilgot är ju jätte fint! Här har vi inte en aning om vad Plupp ska få heta på riktigt, redan när jag gick i skolan så bestämde jag att om jag får barn så ska dom heta Johan och Sofia (för i ett barns värld får man naturligtvis en av varje ) men så fick brorsan barn och när dom spånade namn tyckte jag att dom hade så konstiga namn och sa kan ni inte döpa till något normalt? Gissa vad två av deras barn heter? Så hittar ni en bra namnlista lägg då gärna in en länk till den här.

LidaoJohan:
    Håller med dej om nya forumet. En stor tårta till tbmh som fixade den här tråden så att vi kan fortsätta tjattra här på FL!

• annki72

Solstraalen: Lucas är jätte fint namn, minst yngsta son heter det
    men när han föddes var det inte lika vanligt, 10 plats tror jag det låg på då 2001.

Vilgot är oxå fint

Vi funderar på Molly, ligger på plats 43 nu.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3