• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg
    LindaoJohan skrev 2007-03-04 14:22:31 följande:
    åh måste få klaga lite, igen...har nu städat å fixat å e bara halvklar... men smärtan i ryggen är för fan olidlig alltså!!! Börjar gråta här hemma för mig själv för det gör så ont! Hur länge ska man ha det så, hela graviditeten eller??? www.lindisen.bloggagratis.se
    samma här!! har massor kvar å göra men d går bara inte...såååå irriterande!!

hepp ingen kunde skjutsa hem saga så nu fick hennes farmor göra det själv..
    håller verkligen tummarna för att saga inte ska bli smittad, men det är hon väll redan säkert!! orakar inte mer spyor...
  • Vallmar

Ser att några av er har diskuterat bh storlekar. Själv börja jag på 70a har klättrat till 75/80b o tycker det börjar bli lite för tungt redan. O sen läser jag att vissa av er börjar på Dkupa o slutar på h!!!  (man skulle haft en smilies för boob här)hehe

• veronicaq
    aaaa shit!  mina PATTAR!!!

hade A-kupa innan ja förstora dom för 1½år sen drygt.. till en 75C..
    NU har dom växt enormt,fått massa bristningar för att de gått sjukt fort.. har större än 80D nu..

lite mer än halva tidne har ju bara gått, o tänk sen när mjölken rinner till åxå!!Förvånad oooh my god!

det kommer vara ett par tuttar med lilla mej på! haha
    v.22 med lilla killen i magen!
  • mrsbygg

fan...beställde tyg till sovrumemt som vi skulel göra gardniner av..
    lämna tyger till mamma som är jätte duktig på att sy.

hämta gardinerna nu..vi bor i lakadana lägenheter så hon visste va d skulle vara för mått och jag sa hur ja ville ha dom..
    mmm eller hur..kanalen upptill där stången ska sitta är för trång så blir skit fula väck upptill..sen är dom 10 cm för korta!!

tyget gick fan på 1200...får se om ja kan fixa det själv. bara så irriterad å förbannad..
    sen lucktar tyg helvetet rök oxå..hon röker nämligen..över känslig nu när man är gravid..

arg är jag iaf...

• Tindrasson

Eftersom jag är lite fattig just nu. Ska jag sy om vanliga påslakan och lakan till bebislakan till spjälsängarna. Fast något "äkta" bebislakan blir det nog lite senare. Det är så mycket som behövs ändå. Plus att allt är ggr 2.

v.23 m tvillingar
  • Prinsessan Zelda

vanliga billiga lakan från typ ikea är perfekta till spjälsängar. man klipper de bara i tre delar och syr sicksack eller nåt i kanterna. så har man tre lakan av ett. så gjorde vi, jättebra.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Jen2006

Jag har förstått att jag inte är den enda med lite öm rygg. Kom helt plötsligt igår när vi skulle kolla på melodifestivalen. Orkade bara inte med att sitta i soffan längre, idag fick jag tillbaka det efter att vi gått på stan lite... Jätte jobbigt ju.

Ska ta mig ett varmt bad nu och läsa en bra bok och bara hoppas på att det släpper lite. Kanske är dax att börja träna ryggen lite

• Tania
    mrsbygg skrev 2007-03-04 15:14:28 följande:
    fan...beställde tyg till sovrumemt som vi skulel göra gardniner av..lämna tyger till mamma som är jätte duktig på att sy.hämta gardinerna nu..vi bor i lakadana lägenheter så hon visste va d skulle vara för mått och jag sa hur ja ville ha dom..mmm eller hur..kanalen upptill där stången ska sitta är för trång så blir skit fula väck upptill..sen är dom 10 cm för korta!!tyget gick fan på 1200...får se om ja kan fixa det själv. bara så irriterad å förbannad..sen lucktar tyg helvetet rök oxå..hon röker nämligen..över känslig nu när man är gravid..arg är jag iaf...
    Usch. Jag förstår precis hur du menar med röken. Jag HATAR när min svärmor kommer med presenter och grejer till oss för de luktar ALLTID surt av gammal inpyrd rök. Så fort hon och hennes sambo varit här så känner man det på lukten. Den hänger kvar i flera timmar efter att de åkt hem.
    En gång var de barnvakt när vi skulle ut å käka på resturang och vi var väl borta i max två timmar den kvällen. När vi kommer hem får vi slänga alla kuddar och tygöverdraget på soffan i tvättmaskinen.

Så jäkla tråkigt.

Melle får inte vara i deras hus för att de röker inne. En gång när han var bebis var Micke där och hälsade på utan mig och när de kom hem så stank Melle rök!! En bebis på 5 månader ska INTE lukta RÖK!!!!!!

Om de vill träffa honom får de komma hit annars får det vara. Vi har valt ett liv utan sånt skit och de får rätta sig efter oss helt enkelt.
  • mrsbygg

tbmh: jag rökte innan, men nu när man är gravid blir man juh överkänslig så jag känner den lukten på engång nu. gjorde jag aldrig förut!

guuuuuud va ja stör mig på gardinerna..går inte direkt å fixa heller måste köpa mer tyg då och d har ja inte råd med! BBAAAAHHHHH hatar för korta gardiner!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3