• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • LindaoJohan

tack för alla svar och stöttningar här på tråden! Har nu pratat med min läkare. Hon är jättegullig och trevlig. Hon kan sjukskriva mig på 100%, men hon sa att det inte är säkert att försäkringskassan "godkänner" sjukskrivningen... så då får jag inte ut pengar... Men om jag har så ont att jag inte kan jobba, dessutom inte känner mig välkommen, vad gör man då? Någon som varit med om detta? Min läkare (AT-läkare) skulle prata med sina kolleger om tips å råd sedan återkomma till mig...

• Angi79
    Hälsningar från Beckah82 (min syster):

Hej alla i tråden! Saknar er och framförallt allt tjat nog är det en del tjat inne i julimammors eget forum http://julimammor.egetforum.se men vi är så få som tjötar

Vore jätteskoj om alla som är medlem där åtminstone skrev ETT inlägg många ligger på noll inlägg ännu

Det är inte så krångligt som det ser ut. Snacket här inne på FL ska ju fortsätta som vanligt såklart det andra forumet är utöver skönt när vagndiskussioner, gravidkrämpor och namnförslag slipper mixas i samma tråd och när alla hinner se allas inlägg...här inne försvinner ju inläggen så fort och alla diskussioner ¨går om och om igen.

Hoppas det är bra med alla iallafall...med mig är det så där...

Var inne på forlossningen i onsdags pga sammandragningar. Livmoderhalsen var inte påverkad så det var ju bra. Sammandragningarna har sedan övergått i förvärkar (alltså de gör ont som svag mensvärk ungefär). Ca 1 gång i timmen om jag är helt i vila, men oftare om jag är uppe och rör mig. Fick skitont i lördags när vi gick i ett par affärer...ont mellan benen så jag vet inte om jag fått tillbaka åderbråcket (hade när jag väntade Victor).

Pratade med förlossningen igen på lördag kväll och fick veta att förvärkarna med all sannolikhet beror på min foglossning, att den trycker på och skapar värkarna. Från vecka 26 kunde jag komma in och få gjort en kurva (det är för tidigt nu för att registreras tydligen) och eventuellt få medicin för att ta bort förvärkarna.

Men jag är nöjd sålänge det inte påverkar livmoderhalsen och sätter igång en förlossning iallafall. Ont har jag redan haft så länge så det är jag van vid.

Hoppas vi ses i andra forumet även om ni såklart fortsätter skriva här

beckah@mensa.se
    busig.sida.nu

Kram/ Beckah
  • Mammelutten

Jessa6: Grattis på födelsedagen!

Lindaojohan: Jag har ett jättegott recept på tacopaj, om du vill ha.

Ni är många som pratar om foglossning och andra krämpor. Jag har börjat få ont i ländryggen och ut mot höfterna (typ bäckenet), och har jag suttit still en stund är jag jättestel o det tar en stund att komma igång igen. Frågade min BM om det kunde vara foglossning, men hon trodde mer på att ligamenten drar o växer. Jag har dock förmånen att ha en bästis som är BM, och hon sa att man inte kan säga att det INTE är foglossning.
    Undrar om det har känts/känns ungefär likadant för nån av er, och vad eran BM isåfall sagt?

• solstraalen
    Misan71 skrev 2007-03-05 16:46:08 följande:
    Jessa6: Grattis på födelsedagen!Lindaojohan: Jag har ett jättegott recept på tacopaj, om du vill ha.Ni är många som pratar om foglossning och andra krämpor. Jag har börjat få ont i ländryggen och ut mot höfterna (typ bäckenet), och har jag suttit still en stund är jag jättestel o det tar en stund att komma igång igen. Frågade min BM om det kunde vara foglossning, men hon trodde mer på att ligamenten drar o växer. Jag har dock förmånen att ha en bästis som är BM, och hon sa att man inte kan säga att det INTE är foglossning.Undrar om det har känts/känns ungefär likadant för nån av er, och vad eran BM isåfall sagt?
    Minns inte vad BM med Anton å Saga sagt, men min BM nu denna gången har ja bara träffat vid 8 fulla veckor. Ska dit nu den 20e, vilket jag då är i v 26.

Men jag har pratat med henne i telen å de enda hon säger e att foglossningen ofta brukar komma tidigare för varje graviditet och att den ofta blir sämre.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • LindaoJohan

Misan71; ang foglossningen. Jag fick bekräftat häromdagen när jag var hos min sjukgymnast att jag har foglossning samt litet ryggskott som ligger och gnor... Foglossningen är nog ganska individuell, men tror de flesta känner smärta runt bäcken ner i höfter, lite i ljumskarna, det strålar och drar på något viss, i vissa situationer känns det som om man blir skjuten i ryggen typ... är sjukskriven på 50% pga detta i en månad i taget som nog kommer att förlängas hela graviditeten

• Åsa82
    Grattis på födelsedagen Jessa6!!!
    ~♥ღ♥~Thea 060202~♥ღ♥~ grodan 070703~♥ღ♥~
  • Halvblod

Hjälp...jag börjar bli hårig!!!! Förvånad 
    Börjar få hår runt naveln...som en man ungefär (kanske inte riktigt lika mycket...ÄN!!!). Jag har aldrig varit hårig tidigare så vad betyder nu detta då? Något speciellt kön eller kanske att mitt barn blir aphårigt...eller något annat??? Någon som vet??

Hälsningar från en hårig

• Åsa82

förresten är det fler som ännu inte gått upp nästan något sen ni skrev in i er? jag står fortfarande på  +1kg i uppgång

~♥ღ♥~Thea 060202~♥ღ♥~ grodan 070703~♥ღ♥~
  • Åsa82
    Halvblod skrev 2007-03-05 17:35:11 följande:
    Hjälp...jag börjar bli hårig!!!!  Börjar få hår runt naveln...som en man ungefär (kanske inte riktigt lika mycket...ÄN!!!). Jag har aldrig varit hårig tidigare så vad betyder nu detta då? Något speciellt kön eller kanske att mitt barn blir aphårigt...eller något annat??? Någon som vet??Hälsningar från en hårig
    man kan få mer hårväxt undergraviditeten det är helt normalt!!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3