• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb
    Mjukis82 skrev 2007-03-05 11:05:29 följande:
    Halloj alla -bejbs!Puh... det tog sin lilla tid att läsa igenom allt det ni skrivit i helgen... här har det varit fullt upp så därför har jag inte hunnit vara här inne så mycket. I lördags hjälpte vi ( ehh... eller sambon kanske?!) våra vänner att flytta, och igår så var det fullt ös med renoveringen och nu börjar vi äntligen bli klara, bara listerna som ska målas och sättas på plats... men jag har iallafall fått tillgång till soffan igen! Som jag har längtat! Ingen hit att sitta i sängen hela tiden när man har ont i ryggen och fogarna!ang. gympa: Jag var på vattengympa för gravida igår, första gången... det var sååå skönt! Verkligen något jag rekomenderar!Pusselbiten: Kramar!Ang. rök: Har också röt men slutade när jag blev med Isabelle... och precis som ni så är jag överkänslig nu, tycker det är sååå äckligt! Jag jobbade som nagelteknolog (är utbildad till det) när jag väntade Isabelle, och när det kom kunder som luktade rök om fingrarna fick dom stränga order om att gå o tvätta sig plus att jag bjöd på ett tuggummi! Hahaha!little baby: Lycka till på UL:et... såå avis jag blir! Vi ska ju också göra 3D, men det är inte förräns den 30/3, evigheter tills dess ju!jessa6: Stort grattis på födelsedagen! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Jag skall på vattengympa för gravida imorgon.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • annki72

ÅHHH blir så sur, satt och skrev ett långt inlägg och när jag skickar det kommer " sidan kan inte visas" upp, och allt jag skrev var borta

ville bara gratta jessa6 på födelsedagen!

önska little baby lycka till på UL idag!

Nu ska jag ta tag i städningen igen

• GosKina

Hej alla!

Ang. det där med 3D-UL. Jag var så glad att vi skulle på UL i onsdags, för jag vet att här i Övik fick man en 3D-apparat i somras. Men tror ni personalen har brytt sig om att lära sig den coola nya mackapären??? Så klart inte...

Plus att vi hade en snäll, men otroligt tråkig BM som gjorde UL:et och bilderna är riktigt riktigt usla. Vi ville egentligen inte köpa dem, men vad säger man då till sitt barn senare?! "Nej, bilderna på dig blev så dåliga att vi inte ville köpa dem." Medan storasysters bilder är jättefina... Så vi fick så lov att köpa dem ändå. Har lagt in den som är minst dålig i mitt galleri.

• Mjukis82
    Vickyb: Va skönt! Nästan så jag blir lite avis på dig med... jag längtar redan tills söndag då jag ska gå igen!

annki: Har hänt mig också några gånger... blir sååå irriterad när det händer och brukar oftast logga ur då!

GosKina: Tråkigt! Lönt att köpa in en sån maskin om man inte använder den ju!!?
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • copernicus

Grattis på födelsedagen Jessa6!! Jag har en bit kvar dit men förstår att det är speciellt!

Vattengympa låter jätteskönt, undrar om det finns här- den simhallen som har mest gympa är stängd för legionella så det känns inte riktigt kul att gå dit när de öppnar igen. I den andra simhallen finns äventyrsbad och är inte så lungt.

Little baby - lycka till idag, skulle gärna göra ett jag med men det är för långt att åka.

Idag ska jag iväg och jobba igen, har jobbat hela helgen och vill egentligen inte alls men men,
    Disskuterade schema med en kollega i går och vi kollade mitt schema från april och framåt, jag ska jobba mycket mer än jag har på papper och desstuom långa dagar. Undrar om inte jag kan kräva övertidsersättning för den tiden. Jag har 18 h/v på papper men ska jobba 28h/v och har flera dagar tid mellan 11-20.50 utan möjlighet att sitta förutom på min timmes lunch. Jag har ett jobb till så därför har jag inte heltid på papper.

Tror inte man kan få hp när man jobbar i butik utan tunga lyft. tyvärr

jag ska inte klaga jag har ett jobb iaf!!

• Tindrasson

Finns det någon här som vet om man kan beräkna hur mycket man kan tänkas betala i underhåll för barn på fk hemsida? Har letat som en tok, men kan inte hitta.

V.23 med tvillingar
  • LindaoJohan

Nä nu är jag så himla upprörd och ledsen!

Min chef ringde nyss, 30 minuter innan jag ska åka och jobba! Kan säga på en gång att jag INTE åker till jobbet idag å imorn!
    Jag jobbar på förskola och är sjukskriven på 50%. Jobbar lite skifttider. Hon säger att min avdelning tycker detta är jobbigt, både för dem och för barnen när jag typ "kommer och går".
    Jag vill hellre ha bara förmiddagar att jobba då ryggen fortfarande är "färsk". Men hon säger att det står ju inte i mitt sjukintyg att jag bara kan jobba förmiddagar.
    Hon vill nu att jag vikarierar på 50% på hela huset istället för att vara stationär på en avdelning. Jag säger att jag inte kan jobba på småbarn.
    Där är det mycket böja, hjälpa till på ett annat sätt. Klä på kläder osv...
    Hon säger ungefär att "ja vad ska vi göra då" Jag bryter typ ihop och säger att jag ändå bara har ett vik till juni och inget att gå tillbaka till sen, börjar grina och ha mig!
    Hon måste ju tycka att jag är skitlöjlig! Hon säger att jag ändå har min plikt att jobba så länge jag är anställd och inte är sjukskriven på 100%.
    Sedan säger hon att hon vill prata med min läkare!!! Fan, tror hon inte på att jag har ont eller??? JAg vill ju jobba, men måste tänka på mig själv oxå säger jag till henne.
    Jag sa oxå att då kanske det är bättre om jag blir sjukskriven på 100%... Stannar som sagt hemma pga detta samtal då jag blev ledsen besviken och arg!
    Känns inte som hon tror på mig alls! Väntar nu på att läkaren ska höra av sig till mig, så ska jag säga hur jag mår å att jag vill ha 100%.... *suck*

• annki72

Lindaojohan: oj vad jobbigt, hoppas att din läkare sjukskriver dej 100%.

det är väl vanligt att jobba skift även på dagis? det gör dom på min sons dagis iallafall och det funkar jätte bra.

Vi har en fröken som är gravid och bara jobbar 25% och på olika tider, funkar det med.

Lycka till!

• solstraalen
    LindaoJohan skrev 2007-03-05 12:16:05 följande:
    Nä nu är jag så himla upprörd och ledsen!Min chef ringde nyss, 30 minuter innan jag ska åka och jobba! Kan säga på en gång att jag INTE åker till jobbet idag å imorn! Jag jobbar på förskola och är sjukskriven på 50%. Jobbar lite skifttider. Hon säger att min avdelning tycker detta är jobbigt, både för dem och för barnen när jag typ "kommer och går". Jag vill hellre ha bara förmiddagar att jobba då ryggen fortfarande är "färsk". Men hon säger att det står ju inte i mitt sjukintyg att jag bara kan jobba förmiddagar. Hon vill nu att jag vikarierar på 50% på hela huset istället för att vara stationär på en avdelning. Jag säger att jag inte kan jobba på småbarn. Där är det mycket böja, hjälpa till på ett annat sätt. Klä på kläder osv... Hon säger ungefär att "ja vad ska vi göra då" Jag bryter typ ihop och säger att jag ändå bara har ett vik till juni och inget att gå tillbaka till sen, börjar grina och ha mig! Hon måste ju tycka att jag är skitlöjlig! Hon säger att jag ändå har min plikt att jobba så länge jag är anställd och inte är sjukskriven på 100%. Sedan säger hon att hon vill prata med min läkare!!! Fan, tror hon inte på att jag har ont eller??? JAg vill ju jobba, men måste tänka på mig själv oxå säger jag till henne. Jag sa oxå att då kanske det är bättre om jag blir sjukskriven på 100%... Stannar som sagt hemma pga detta samtal då jag blev ledsen besviken och arg! Känns inte som hon tror på mig alls! Väntar nu på att läkaren ska höra av sig till mig, så ska jag säga hur jag mår å att jag vill ha 100%.... *suck* www.lindisen.bloggagratis.se
    Men usch vad jobbigt!!!
    Hoppas det löser sig för dig på bästa sätt.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • Vickyb
    LindaoJohan skrev 2007-03-05 12:16:05 följande:
    Nä nu är jag så himla upprörd och ledsen!Min chef ringde nyss, 30 minuter innan jag ska åka och jobba! Kan säga på en gång att jag INTE åker till jobbet idag å imorn! Jag jobbar på förskola och är sjukskriven på 50%. Jobbar lite skifttider. Hon säger att min avdelning tycker detta är jobbigt, både för dem och för barnen när jag typ "kommer och går". Jag vill hellre ha bara förmiddagar att jobba då ryggen fortfarande är "färsk". Men hon säger att det står ju inte i mitt sjukintyg att jag bara kan jobba förmiddagar. Hon vill nu att jag vikarierar på 50% på hela huset istället för att vara stationär på en avdelning. Jag säger att jag inte kan jobba på småbarn. Där är det mycket böja, hjälpa till på ett annat sätt. Klä på kläder osv... Hon säger ungefär att "ja vad ska vi göra då" Jag bryter typ ihop och säger att jag ändå bara har ett vik till juni och inget att gå tillbaka till sen, börjar grina och ha mig! Hon måste ju tycka att jag är skitlöjlig! Hon säger att jag ändå har min plikt att jobba så länge jag är anställd och inte är sjukskriven på 100%. Sedan säger hon att hon vill prata med min läkare!!! Fan, tror hon inte på att jag har ont eller??? JAg vill ju jobba, men måste tänka på mig själv oxå säger jag till henne. Jag sa oxå att då kanske det är bättre om jag blir sjukskriven på 100%... Stannar som sagt hemma pga detta samtal då jag blev ledsen besviken och arg! Känns inte som hon tror på mig alls! Väntar nu på att läkaren ska höra av sig till mig, så ska jag säga hur jag mår å att jag vill ha 100%.... *suck* www.lindisen.bloggagratis.se
    *suck* Jobbigt med jobbiga chefer. 
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3