• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    JoNaLi skrev 2007-03-05 07:14:43 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-05 07:02:14 följande: Gah, nu rusar hormoner å allt i kroppen.Idag startade dagen allt annat än bra. Sjukt trött och ont i huvet efter alla dessa 16 veckor nu som Saga vart dålig ( vaknar ju på nätterna då ) och imorse vid 04 då hon hade vart vaken å ätit lite så somnade hon om, dock inte jag.Väckte sonen nyss som kommer upp å gnäller som en liten 3-åring ( vilket jag i normala fall då jag inte e trött inte tolererar ), han har ett speciellt tonläge som han inte "får" ha mot oss vuxna. Han är endå 7år.Så vi har bråkat nu oxå.Skitmorgon!!Jag avskyr att bråka med mina barn ( ja de e ju bara Anton än så länge, Saga e "för" liten ).Anton är snart 7½år och har sista 2-3veckorna börjat testa gränserna igen, kommit på att man kan ljuga för å slippa få skäll osv.... Ja det är väl en fas han går igenom som många andra barn.Men hade gärna sett att den kom då Saga inte var sjuk.Tack o lov e sambon inte gravid med en massa hormoner Förlåt tjejer, behövde bara gnälla av mig lite.Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24 Åh det där med tonläge förstår jag fullt ut!! Min dotter har en speciell gnällig och grinig ton mot mig allt för ofta.. vilket kan göra mig helt galen nästan.. hon vet att jag inte tolererar det och hon får inte som hon vill när hon pratar med mig på det sättet. Det är ur jobbigt när det bara fortsätter å man börjar bråka... Nu e Liam sjuk med feber och ont i halsen, stannar hemma från dagis. Så började hon oxå i morse.. säger att hon oxå e sjuk bara för att slippa gå till skolan.. hehe aja jag gick inte på det iaf.. Så nu e hon sur på mig och tycker att jag inte alls bryr mig lika mycket om henne som lillebror.. *suck*Gnäll på! Det gör jag så ofta så.. ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    För de första menade jag inte 16 veckor utan dagar

Tur att ingen har sagt att det är en dans på rosor att vara förälder.
    Oavsett om vi hade vart gravida eller inte så hade förmodligen våra barn gjort uppror imellanåt. Men men.. Jag ska försöka tänka positivt. Dock inte nu.
    *känner mig som en grinig kärring som ska börja gråta när som helst*

Tror/vet att de blir överdrivet mycket  just nu pga att jag håller på få tuppjuck på att Saga hela tiden är sjuk

Jag längtar tills sommaren å magen e borta, eller ja..bebisen ute iaf och alla sjukor förmodligen e bortflugna å man bara kan gå iväg med en picknickkorg med ungarna å ha de trevligt hela dagarna.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • Vallmar

God morgon!!
    Grattis på födelsedagen Jessa6!!
    Halvblod: Det är trist att du känner så. Man vill ju inte va en rökande mamma som du sa. Hoppas du håller dig o inte börjar röka igen sen.

Det är bara o gnälla tjejer. Jag längtar efter å bli mamma men jag måste ju inse att det inte är det lättaste att va det heller.
    Nu ska jag åka o jobba, yippi!! (inte)
    Ha en bra dag allihopa!

• LindaoJohan

Godmorgon på er! grattis Jessa6!
    Va på bio igår med sambon, Jakten på lycka. MAn måste ju passa på nu innan man blir för stor så det är jobbigt att sitta ner så länge. Men det va f-n på gränsen! Spände konstigt i magen att sitta så länge, när jag är hemma å kollar på tv ligger jag ju alltid i soffan med benen i killens knä...
    Börjar jobba 12 (till 16) idag, vad ska man hitta på till dess då? Vill åka till ikea men det hinner man ju aldrig med!

• myran78

little baby, lycka till idag.

Idag är jag hemma för Lukas har blivit sjuk igen. Är mer hemma än på jobbet känns det som.

Vi vet inte riktigt om vi ska göra köns ul eller inte. Jag är så himla nyfiken och eftersom det verkar som det i min släkt bara går att få pojkar så blir man ju ännu mer nyfiken.

• Vickyb

Morrn Morrn!

Ser att det pratas rökning. Har själv varit rökare, men inte direkt någon storrökare. Min mamma dog av KOL , lugncancer som orsakas av dessa förbannade cancerpinnarna.
    Jag fimpade på juldagen, men rökte knappt något efter att jag fick reda på att jag var gravid. Men Juldagen var absolut sista!
    Efter denna gravidityeten skall jag inte börja igen som jag gjorde efter Linnéa.
    Jag vill ha fimpat för gott, och om det är någon mer som känner som jag kanske vi kan stötta varandra efter, likaså med vikten
    Kanske skall starta en tråd efter sommaren, för det är ganska lätt att halka dit igen.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    little baby skrev 2007-03-04 21:41:06 följande:
    hej på er tjejer, har missat lite vad ni har skrivit men man hänger ju oftast inte med...hehehJag är sååå pirrig o nervös ska på UL + 3D + könsUL imårn kl 14,30 hos Dr Selbing i Linköping...blir inte många timmars sömn inatt hehe... Ska blii sååååå spännande och se vem som ligger i min mage pojke/ flicka jag vet inte Ena dagen känns det som en tjej andra som en kille...Återkommer mer imårn..ha de bra allihopa.Sov gott KRAM! ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    Va spännande.. Även spännande för oss att veta vad det gömmer sig för ett kön i magen! S¨å du får berätta så fort du kommer hem!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • LindaoJohan

någon som har ett bra recept på köttfärspaj? Har så mycket köttfärssås i frysen så tänkte kanske göra paj av det... är det bara att göra pajdegen sen hälla över köttfärssåsen? (ingen hejare i köket...)

• humlan1973

LindaoJohan: Gor en paj deg, gradda den ca 10 min hallpa kottfarsasen ca 15-20 min iugnen(det gar fortare om den ar varm) lite ost pa, och servera med en sallad. Det later super gatt!

• Mjukis82
    Halloj alla -bejbs!

Puh... det tog sin lilla tid att läsa igenom allt det ni skrivit i helgen... här har det varit fullt upp så därför har jag inte hunnit vara här inne så mycket. I lördags hjälpte vi ( ehh... eller sambon kanske?!) våra vänner att flytta, och igår så var det fullt ös med renoveringen och nu börjar vi äntligen bli klara, bara listerna som ska målas och sättas på plats... men jag har iallafall fått tillgång till soffan igen! Som jag har längtat! Ingen hit att sitta i sängen hela tiden när man har ont i ryggen och fogarna!

ang. gympa: Jag var på vattengympa för gravida igår, första gången... det var sååå skönt! Verkligen något jag rekomenderar!

Pusselbiten: Kramar!

Ang. rök: Har också röt men slutade när jag blev med Isabelle... och precis som ni så är jag överkänslig nu, tycker det är sååå äckligt! Jag jobbade som nagelteknolog (är utbildad till det) när jag väntade Isabelle, och när det kom kunder som luktade rök om fingrarna fick dom stränga order om att gå o tvätta sig plus att jag bjöd på ett tuggummi! Hahaha!

little baby: Lycka till på UL:et... såå avis jag blir! Vi ska ju också göra 3D, men det är inte förräns den 30/3, evigheter tills dess ju!

jessa6: Stort grattis på födelsedagen!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3