• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • little baby

hej på er tjejer, har missat lite vad ni har skrivit men man hänger ju oftast inte med...heheh

Jag är sååå pirrig o nervös ska på UL + 3D + könsUL imårn kl 14,30 hos Dr Selbing i Linköping

...blir inte många timmars sömn inatt hehe...
    Ska blii sååååå spännande och se vem som ligger i min mage pojke/ flicka jag vet inte
    Ena dagen känns det som en tjej andra som en kille...

Återkommer mer imårn..ha de bra allihopa.

Sov gott KRAM!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Halvblod
    Tindrasson skrev 2007-03-04 16:13:51 följande:
    Eftersom jag är lite fattig just nu. Ska jag sy om vanliga påslakan och lakan till bebislakan till spjälsängarna. Fast något "äkta" bebislakan blir det nog lite senare. Det är så mycket som behövs ändå. Plus att allt är ggr 2. v.23 m tvillingar

Varför inte anordna en babyshower innan bebisarna kommer...då kan du "önska dig" lite sånna småsaker.
    Jag ska ha det iaf men det är framför allt för att jag älskar tillställningar och tycker det är kul att hitta på olika anledningar att träffas under annorlunda former

Kommer att bjuda alla tjejkompisarna och mamma + svärmor...sen kommer "namncermonin" att bli släkten och bara de absolut närmsta vännerna.

• Halvblod
    tbmh skrev 2007-03-04 19:44:12 följande:
    Vallmar: jag tror också att fd rökare blir mer anti än ickerökare MEN jag tror man tar till sig den inställninger för att INTE blir frestad att börja igen.

Jag är rökare (ser mig än så länge inte som icke rökare) som slutade när jag blev gravid...men jag njuter av att gå förbi folk som röker vilket jag inte gjorde när jag själv rökte. Det är lite pinsamt men jag ser faktiskt fram emot att få ta första ciggen igen...men jag vill inte vara en rökare, speciellt en rökande mamma.

Hoppas verkligen detta ändras med tiden och att det beror på att jag inte slutade för att jag ville utan för att jag var tvungen...

• Halvblod

Hehehe...lite jobbigt att så många har sina ultaljudsbilder som presentationsbild...jag blandar ihop alla helt
    Tycker vi borde ha en regel om att man inte får byta bild from nu...jag blir helt förvirrad. Räcka ut tungan

Idag har jag lånat hem ett foglossningsbälte som jag ska testa...hoppas hoppas att det hjälper mig...tycker dock att det trycker på blåsan vilket är jobbigt eftersom jag har svårt att hålla mig som det är redan nu Fundersam

Nu ska jag lägga mig och läsa "ett barn blir till" som jag köpte på rea idag...!
    Natti natti tjejer!

• Jessa6

Hemskt vad ni skriver!! Jag hinner inte med... Idag har jag haft kalas, fyller 30 om 45 minuter...Då faller man över strecket och går mot 40 *hahaha* Nej då så snabbt ska det inte gå, massor att göra nu mellan 30 och 40 ju!!

På tal om BH, har gått från en B-kupa till en D-kupa, himla spännande det där! (tycker min sambo med)

Nu ska jag försöka sova lite, lång dag i morgon med!!
    Natti, natti!

• solstraalen

Gah, nu rusar hormoner å allt i kroppen.

Idag startade dagen allt annat än bra.

Sjukt trött och ont i huvet efter alla dessa 16 veckor nu som Saga vart dålig ( vaknar ju på nätterna då ) och imorse vid 04 då hon hade vart vaken å ätit lite så somnade hon om, dock inte jag.

Väckte sonen nyss som kommer upp å gnäller som en liten 3-åring ( vilket jag i normala fall då jag inte e trött inte tolererar ), han har ett speciellt tonläge som han inte "får" ha mot oss vuxna. Han är endå 7år.

Så vi har bråkat nu oxå.

Skitmorgon!!

Jag avskyr att bråka med mina barn ( ja de e ju bara Anton än så länge, Saga e "för" liten ).
    Anton är snart 7½år och har sista 2-3veckorna börjat testa gränserna igen, kommit på att man kan ljuga för å slippa få skäll osv.... Ja det är väl en fas han går igenom som många andra barn.
    Men hade gärna sett att den kom då Saga inte var sjuk.
    Tack o lov e sambon inte gravid med en massa hormoner

Förlåt tjejer, behövde bara gnälla av mig lite.Gråter

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • FruRundberg
    solstraalen skrev 2007-03-05 07:02:14 följande:
    Gah, nu rusar hormoner å allt i kroppen.Idag startade dagen allt annat än bra. Sjukt trött och ont i huvet efter alla dessa 16 veckor nu som Saga vart dålig ( vaknar ju på nätterna då ) och imorse vid 04 då hon hade vart vaken å ätit lite så somnade hon om, dock inte jag.Väckte sonen nyss som kommer upp å gnäller som en liten 3-åring ( vilket jag i normala fall då jag inte e trött inte tolererar ), han har ett speciellt tonläge som han inte "får" ha mot oss vuxna. Han är endå 7år.Så vi har bråkat nu oxå.Skitmorgon!!Jag avskyr att bråka med mina barn ( ja de e ju bara Anton än så länge, Saga e "för" liten ).Anton är snart 7½år och har sista 2-3veckorna börjat testa gränserna igen, kommit på att man kan ljuga för å slippa få skäll osv.... Ja det är väl en fas han går igenom som många andra barn.Men hade gärna sett att den kom då Saga inte var sjuk.Tack o lov e sambon inte gravid med en massa hormoner Förlåt tjejer, behövde bara gnälla av mig lite.Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Åh det där med tonläge förstår jag fullt ut!! Min dotter har en speciell gnällig och grinig ton mot mig allt för ofta.. vilket kan göra mig helt galen nästan.. hon vet att jag inte tolererar det och hon får inte som hon vill när hon pratar med mig på det sättet.
    Det är ur jobbigt när det bara fortsätter å man börjar bråka...
    Nu e Liam sjuk med feber och ont i halsen, stannar hemma från dagis. Så började hon oxå i morse.. säger att hon oxå e sjuk bara för att slippa gå till skolan.. hehe aja jag gick inte på det iaf.. Så nu e hon sur på mig och tycker att jag inte alls bryr mig lika mycket om henne som lillebror.. *suck*

Gnäll på! Det gör jag så ofta så..
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3