• LillemorR

GI recept

Jag tänkte att vi ska skriva upp våra favoritrecept här både på frukost, lunch, mellisar och middag.
    Har vi då idetorka kan vi titta in på denna sidan och få lite tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-28 17:17:08:
    Skriv gärna om det är för rivstarten,fas 2 eller 3 på era recept.
    Då blir det enklare att veta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-07 10:34:04:
    Min tänke när jag startade denna tråd var att bara ha recept här och frågor,funderingar och svar kunnde vara på en anndra GI-tråden. www.familjeliv.se/Forum-5-64/m15631300.html
    (missade själv att byta till andra tråden när jag hade funderingar...)
    Annars blir det så svårt att hitta de nya recepten bland allt prat.

• Svar på tråden GI recept
  • Dody

jag har hinner dock inte ta fram nu....

• Trollens mamma

Har just ätit naturell joghurt med frusna hallon och lite osötad musli med blandat.Är det ett bra mellis  om man försöker äta som GI-metoden?

• Lalune2

Naturell lättyoghurt med frusna hallon är det vet jag. Musli vet jag faktiskt inte. Däremot har jag hört någon av GI-folket säga att det finns inga bra köpeflingor, men jag vet inte.

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • blondtjej

Kanske kan lägga upp pajrecept imorn! Finns 2 supergoda i min GI-kokbok som jag aldrig kommer igåg vad den heter... Föregångaren till GI in the city är det...
    Åt fetaost och spenatpaj innan med oliver. Super! Har även testat köttfärspajen som finns där och även den är smarrig!
    ÄLSKAR GI MAT

• Mirro

Trollens mamma: Jag brukar göra pajdeg med smör, keso eller kesella, sojamjöl och /eller dinkelmjöl. Blir jättegott.

våffelrecept till våffeldagen, se inlägg 11 i tråden. Ett jättegott recept med havrekli och dinkel.

• Luckymon

Jag måste få fråga er om det finns någon sås som man kan använda sig av till ex sallad.
    Nåt med vitlök i kanske.
    Jag ska idag äta rostbiff och sallad och då vill jag gärna ha sås till det.
    Kan inte äta mat utan sås.

Cissi helt färsk med GI
  • Jannamia

Mirro: Kan du inte lägga ut receptet på pajdegen med keso/kesella och dinkelmjöl?

Svar på tråden GI recept