• LillemorR

GI recept

Jag tänkte att vi ska skriva upp våra favoritrecept här både på frukost, lunch, mellisar och middag.
    Har vi då idetorka kan vi titta in på denna sidan och få lite tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-28 17:17:08:
    Skriv gärna om det är för rivstarten,fas 2 eller 3 på era recept.
    Då blir det enklare att veta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-07 10:34:04:
    Min tänke när jag startade denna tråd var att bara ha recept här och frågor,funderingar och svar kunnde vara på en anndra GI-tråden. www.familjeliv.se/Forum-5-64/m15631300.html
    (missade själv att byta till andra tråden när jag hade funderingar...)
    Annars blir det så svårt att hitta de nya recepten bland allt prat.

• Svar på tråden GI recept
  • Bruden1
    Luckymon skrev 2007-03-27 23:19:52 följande:
    Vad kan ni rekomendera för protein pullver.NamnPris och vart kan man få tag på det.En som är på g Cissi med två små
    kolla gymgrossisten.se! ....eller.com?
    Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
  • Jannamia

Det jag har hemma är en 3 kg:s "ISO WHEY" med smak av vanilj.  (finns även i smakerna choklad och jordgubb)  Köpte det på gymgrossisten.se.  Priset låg på ca 700 kr tycks jag minnas.  Men det räcker läääääänge!!

Ingen är så rik att den har råd att förlora en vän.
  • Bruden1

Jag har WHEY 100 från gymgrossisten, det finns på campanj nu, mars månad ut!

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
  • Jannamia

Idag blev det laxlasagne till middag.  Blandade hackade stekta laxfileer,  lite rökt lax, purjolök, vitlök, röda linser, spenat, dill, röda linser,  keso, lätt cream fraiche, salt, sambal och peppar.  Varvade detta "gojs" med fullkornslasagneplattor och skivade tomater.  Lite ost på toppen. Mums fillibabba!

Ingen är så rik att den har råd att förlora en vän.
  • Sanda

Gjorde senapsdoftande lövbiffgryta igår från denna sidan! Fy tysan vad gott Tack för tipset! Kram Sandra

• Lalune2

Sanda, ja visst är den GOD!

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • Bergie

Av de två chokladkakorna som finns på första sidan nr:2 och nr:7, vilken av dem tror ni är bäst att äta ur Gi-synpunkt? Den baserad på mörk choklad, eller den med fruktsocker och dinkelmjöl!

• Mirro

Jag tycker att nr 7 verkar bättre. Den på nr 2 innehåller sötningsmedel och det tror jag inte är bra att använda mycket av. Jag vill tipsa dig om chokladmuffinsen på 20 också, de är verkligen supergoda!

Svar på tråden GI recept