• SannaStina

Tejpa öronen på en spädis - funkar det?

Min son är 4 månader och har rätt så mycket utstående öron.
    Är det någon som testat att tejpa öronen och fått dem att vara mindre utstående - eller det är en gammal skröna att det funkar? Eller det kanske är försent för hans öron var mycket mjukare första månaden men har nu mer och mer "hårdnat".

Någon som vet?

Mamma till Max 061104
  • Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?
  • SannaStina

Skall till BVC imorgon så jag kan ju ställa frågan till sköterskan också.
    Finns ju ändå viss risk att det är "försent" nu ändå då öronen "hårdnat" och fått sin form nästan helt klar.

Mamma till Max 061104
  • UppIDeBlå

jo man kan tejpa brosket är ju så mjuk då så dom ändrar form om dom e utomstående de e väll bättre å ha lite tejp bit från öra till huvud ett litet tag än behöva bli mobbad för det i skolan å sen måste gå igenom en operation

• söt som socker

Alltså var inne i ditt galleri och kikade
    på din söte son, inte har han väl så himla
    utstående öron?

Jag tycker du ska vara stolt för hela ditt lilla
    mirakel istället och strunta i de små öronen =)

• SannaStina
    Matilda86 - bilderna jag lagt ut visar inte riktigt hur de står ut. Det är dessutom nog snäppet värre bakifrån då de ser ut som ena riktiga "hängiga valpöron".

Uppideblå - har du egen erfarenhet? Vet du ålder på "den drabbade" när man tejpade? Är ju enbart dumt göra det om det är försent ändå"
    Mamma till Max 061104
  • Gumlan

men herregud :-O och NEJ det var inte riktat till TS utan till alla som blir så upprörda. min mamma tejpade mina öron när jag var liten TACK MAMMA! jag hade jätte utstående, tejpningen hjälpte mycket och jag mins inget av det. jag har liiite utstående idag, det stör mig liiiite, men shit om hon inte hade tejpat dom :O rådfråga på bvc, jag tycker absolut du ska prova att teipa dom. tycker barnet det är jobbigt säger den ju till. hade en klasskompis som mådde jätte dåligt pga sina öron o vi hade lika stora som små. man tejpar ju öronen för barnens skull!! när dom blir äldre... fattar inte vad det är folk flyger i taket för?

• humma

Matilda86:
    Japp, hade mössa jämt för att dölja tejpen och naveln (hade läkt innan vi åkte hem) trycktes in och jag tejpades runt (!) magen.
    Happy 70-talet!!!!

• SannaStina

Sonen sover nu annars hade jag kunnat fota de små valpöronen och visa. Får göra det imorgon...

Mamma till Max 061104
  • kattfoten

Har en släkting som personalen på förlossningen sa till att hon kunde tejpa bebisens öron om hon ville, just för att de inte skulle stå ut så mycket. Det var bara två år sedan - så visst kan det inte vara helt ovanligt.

• UppIDeBlå

har en kompis som gjorde det på sitt barn många från chile gör visst så men som hon sa ska man göra det när dom nyligen fötts men man kan ju alltid testa han kanske inte har fått den riktigt hårda brosket än de har ju bara gått 4 månade så varför ej chansa om du oroar dig du skadar ju ej honom om du försöker kolla bara så de e sån hud tejp så de ej blir alergi eller nåt.

• Matilda86

humma: Gud förlåt att jag skrattar Men hur gammal var du då?

Ester är mitt lilla monster...världens sötaste monster=)
Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?