• SannaStina

Tejpa öronen på en spädis - funkar det?

Min son är 4 månader och har rätt så mycket utstående öron.
    Är det någon som testat att tejpa öronen och fått dem att vara mindre utstående - eller det är en gammal skröna att det funkar? Eller det kanske är försent för hans öron var mycket mjukare första månaden men har nu mer och mer "hårdnat".

Någon som vet?

Mamma till Max 061104
  • Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?
  • wakkie

förstår inte heller riktigt, klart det är bra om det på så lätt sätt kan göras bättre??? det är väl bara bra!!!!!!! Så vadå om man då får ett barn som får jättesnett huvudform, o så får man tips att använda "hjälm", är det då grymt att barnet ska ha hjälmen en kort tid för att sen få jämnare huvud?????? Man får väl ändaå inte vara sååå jäkla blåögd att man tror att samh'llet är så förskonat från mobbing etc.... tyvärr så är det juh så att det är rätt vanligt med mobbing o så just pga öron eller annat som står ut =/

• Angiie

Kan ju dela med mig av min åsikt här kanske, såg att många skrivit om plågeri... då har du nog ALDRIG blivit mobbad för ditt utseende.
    Nu har inte jag problem med mina öron, men mina tänder är lite tokiga..och hade min mamma bara tvingat mig ha tandställning när jag var LIIIITE yngre, då hade det inte blivit som det blev. och tandställning är ungefär lika kul som att ha tejpade öron tror jag *S* men i slutändan, så slipper man höra ord som sårar, att inte ha några vänner, att bli spottad på och inputtad i skåp. jag LOVAR dig, att få öronen tejpade är inte något plågeri jämfört med mobbning.

• apache

Min son har också utstående öron,jag frågade plastikkirurgerna på KS om det kunde hjälpa att tejpa och dom sa: nej.

• Eofilens Pappa

Må vara att det låter tramsigt för dig, lilla vän, som ej verkar vara bekant med varken ironi eller sarkasm... för mig låter det sinnessjukt att bry sig om en så trivial sak som din bebis öron!

• Fiffis

Var in i ditt Galleri TS och jag kan inte kalla det där för utstående öron, okej om han sett ut som toker eller nåt men det där tycker jag du ska låta va!

• GretasMamma

det är en skröna,, tycker att det säger sig självt om man använder lite vett och sunt förnuft, precis som att inte håret skulle växa om man sätter en mössa på huvet... din pojk är fin som han är

• LillaLulla

Hur öronen ser ut är helt genetiskt, små bebisar kan ha riktigt utåtstående öron först men bli riktigt normala senare i livet. Tejpa inte din bebis, herregud!

• akirfa

GretasMamma: det funkar på hundar så varför skulle det inte funka på en spädis?

• Annione

Jag fick mina öron tejpade eftersom de var vikta när jag föddes. Det funkar men bara om man gör det den första tiden när brosket är som mjukast.

• Vikatjejen

Min mamma påstår att hon tejpade öronen på mig och hon är helt allvarlig. Jag kan tänka mig att hon gjorde det också. Mina öron ser helt normala ut idag iallafall!

• Rhonda Breeze

Vill passa på att ge en moralkaka till alla som ger moralkakor till TS. TS bad om tips och inte moralkakor!

Själv hade jag en stor glugg mellan tänderna som liten vilket min mamma såg till att tandläkaren opererade bort. Och det är jag tacksam för, likaså om hon hade sett till att operera mina öron om de hade varit utåtstående.

Om min dotter hade haft utåtstående öron hade jag tejpat dem eller t.o.m. opererat dem om det hade krävts. Om hon kommer att få min glugg mellan tänderna kommer jag nog att be tandläkaren fixa dem också!

TS: Hoppas att tejpning/operation kommer att gå bra för er om du väljer att gå vidare. Lycka till!

• RoBaNdRaZ

Tror att det kommer att rätta till sej med tiden.

Min minsta såg nästan ut som din när han var mindre...och hans öron ser inte ut så i dag..utan rättade till sej ju mer han växer.

• Mcmajjsan

allvarligt talat så låt Ts vara... det är samma som att tejpa för ögat om man är vindögd...

Tejpa du öronen om det hjälper!

Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?