• SannaStina

Tejpa öronen på en spädis - funkar det?

Min son är 4 månader och har rätt så mycket utstående öron.
    Är det någon som testat att tejpa öronen och fått dem att vara mindre utstående - eller det är en gammal skröna att det funkar? Eller det kanske är försent för hans öron var mycket mjukare första månaden men har nu mer och mer "hårdnat".

Någon som vet?

Mamma till Max 061104
  • Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?
  • funbun

Tutilure - visst är det hemskt ens tänka på det men då vi lever i en hårdare och hårdare värld vad gäller utseende och mobbingorsaker så är utstående ören en sådan typisk sak många har problem med genom uppväxten! Kan man då gära en så enkel sak som att tejpa öronen lite försiktigt i en månad kanske så är det ju ett mindre problem få tråkiga barndomsminnen av!

funbun - frågan är om brosket är färdigfixerat i en fyramånadersbebis utan kanske fortfarande är lite formbart! När han föddes var öronen mycket mjuka och sladdriga så då fanns inget brosk och då hade det säkert varit bättre börja.

ja så kan det ju faktiskt vara :)

• Matilda86

sannastina: Ja på bilden ser man lite bättre men inte farligt ändå, me känner du at det komemr bli ett problem för honom så ska du ju försöka återgärda det på ett humant sätt=)

Ester är mitt lilla monster...världens sötaste monster=)
  • WimsA

Är nog delade meningar om det överallt, min son låg på BIVA sin första månad, hans ena öra är jätte utåtstående, vissa sköterskor märkte detta och ville tejpa, vilket vi gjorde 1 dygn, sen kom nästa skift och blev helt förfärande och tog bort tejpen! Sen höllt inte tejpen så bra ändå, utan man får isf ha silkestejp, och det sitter HÅRT kan jag lova.

_ComBo_
  • puss

min barnläkare sa att man måste börja tejpa inom två dygn för att det skulle ha effekt.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • Infinite Joy

Oj, vilket dilemma.... ;)
    Jag skulle försöka vara glad över att lilla pojken är frisk och inte oroa mig så mycket över det kosmetiska. Men det är så klart inget svar på din fråga.

• Tussetösen

Hej Hej SannaStina... bra fråga... det undrar jag me... Theo har lite utåtstående snibbar(?) där uppe... läser tråden i sökande för "rätt" svar....

• P A

Det är nog bättre att ta en sån här fråga med läkare som kan bedöma om han kommer att växa i öronen eller om dom kommer att stå ut...

• babyblomma

Tejpa ??????
    Tycker inte att din son  har så mycket flax...
    Jag har själv flaxfobi om det finns någfot som heter så vilket jag inte tror...
    Men tejpa vet jag ej utan det är bättre att OP längre fram om det är så att det bli värre

JUST NU GÄR JAG UNDER NAMNET SKÅNE-ANGELICA
Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?