• SannaStina

Tejpa öronen på en spädis - funkar det?

Min son är 4 månader och har rätt så mycket utstående öron.
    Är det någon som testat att tejpa öronen och fått dem att vara mindre utstående - eller det är en gammal skröna att det funkar? Eller det kanske är försent för hans öron var mycket mjukare första månaden men har nu mer och mer "hårdnat".

Någon som vet?

Mamma till Max 061104
  • Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?
  • SannaStina
    Tutilure - visst är det hemskt ens tänka på det men då vi lever i en hårdare och hårdare värld vad gäller utseende och mobbingorsaker så är utstående ören en sådan typisk sak många har problem med genom uppväxten! Kan man då gära en så enkel sak som att tejpa öronen lite försiktigt i en månad kanske så är det ju ett mindre problem få tråkiga barndomsminnen av!

funbun - frågan är om brosket är färdigfixerat i en fyramånadersbebis utan kanske fortfarande är lite formbart! När han föddes var öronen mycket mjuka och sladdriga så då fanns inget brosk och då hade det säkert varit bättre börja.
    Mamma till Max 061104
  • Gumlan

men vad är det med folk?? är det bättre att lida för sina öron under uppväxten och kanske göra en operation när man blir äldre??? än att tejpa dom när barnet är liten??? TS har ju itne dom här funderingarna för SIN skull utan för barnets!! visst är de gulligt med utstående öron på en bebis, men tänk när den blir äldre, då är det itne gulligt o skoj mer...

• Fighter

Jag har rätt utstående öron och kan tillägga att jag var faktiskt rätt mobbad för det i skolan.

• Widde

Du kan sluta fundera..det funkar inte !  Svärmor tejpade min sambos öron när han var liten..å det funkade inte. Det ger med sig när barnet får mycke hår..det syns ju mer när dom är tunnhåriga, om det nu spelar någon roll. Min yngsta dotter har ärvt sin fars öron å hon är grymt söt, här tejpas inga öron..bara pussar !! För att inte tala om hennes pappa..grymt snygg !!

• Tutilure

Sorry, jag köper inte det.

Tycker inte att det ska spela någon roll hur barnet ser ut, man får vara glad om barnet är friskt.

Att det skulle förhindra ev mobbing köper jag inte heller. För det första så är det inte ens säkert att det hjälper och för det andra så hittar säkert mobbarna andra anledningar till mobbning, om det skulle vara så.

Nej, det här börjar likna Ryssland/Baltikum där man gör vad som helst med barnen.

• kattfoten

Jag tycker faktiskt att du tar ditt ansvar som förälder - genom att kolla upp möjligheterna nu.

Som min BVC-sköterska säger; "man ska kunna titta sitt barn i ögonen när det är 15 år och säga vi gjorde vad vi kunde"

• veronicaermanbriks

Jag är mållös av denna tråd...varför vill man förändra sitt barn som ska vara det vackraste i världen oavsett hur det ser ut...??

Jag tror dessutom det gör mer ont än det gör nytta. Vem vill ha sina öron bakåt tejpade...jag vet hur ont det gör efter ett tag med sjal.

I´m not a bitch, I´m THE bitch and I´m Mrs Bitch to you!
  • m1nn13

Håller med Tutilure, jag.

Speciellt om man nån gång läst i nån av alla de trådarna som finns med folk som inte kan få barn överhuvudtaget...

Dessutom, så tycker jag inte att öronen är särskilt utstående...

Om man skulle curla sina barn så de inte blir mobbade för sina öron så kanske man skall curla dem så de inte blir mobbade för fula kläder, acne, trista föräldrar, fula kläder eller rött hår också... men det är kanske svårare

• m1nn13

Nä, nu ber jag faktiskt om ursäkt här. TS frågade om tips och inte moralkakor. Tar tillbaka mitt tidigare inlägg. Förlåt!

Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?