• SannaStina

Tejpa öronen på en spädis - funkar det?

Min son är 4 månader och har rätt så mycket utstående öron.
    Är det någon som testat att tejpa öronen och fått dem att vara mindre utstående - eller det är en gammal skröna att det funkar? Eller det kanske är försent för hans öron var mycket mjukare första månaden men har nu mer och mer "hårdnat".

Någon som vet?

Mamma till Max 061104
  • Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?
  • Gumlan

jag var över halvåret när mamma började tejpa mina bör tilläggas

• Atjo

Kolla in mitt bildgalleri! Precis såna öron har min tjej och nu när hon är 2½ år har hon liksom växt i öronen. Tycker nog han har gulliga öron!

• humma

Matilda86:
    Min make brukar också garva hejdlöst, så du är i gott sällskap!!

Jag var drygt tre veckor, nog lite lättare att tejpa på riktigt små bebisar!

SannaStina: Lycka till, ser inget fel i att försöka!
    Måste erkänna att detta är dock hittills den enda "skönhetsoperation" jag vågat mig på!

• SannaStina
    Matilda och Sötsomsocker - visst har han utstående öron om man ser på nedanstående bild. Han ser lite ut som Yoda i StarWars-filmerna!!:
    Mamma till Max 061104
  • xax

Det finns en poäng med att öronen står ut lite, de funkar ju liksom inte annars. Poängen är ju att de ska fånga upp ljud framifån, inte bara från sidan....så skulle vi ha slimmade öron längs efter sidan så skulle vi lika gärna kunna vara utan dom.
    Funktion före form...

• SannaStina
    xax - visst ligger det något i vad du säger men det är nog inte helt bra ha rakt utstående öron heller för då skulle de flesta av oss ha det...
    Mamma till Max 061104
  • xax

Sannastina: sant,
    men din lilla söta killes öron står inte rakt ut heller

• SannaStina

jo bakifrån men det är kanske inte riktigt samma sak om det inte upplevs somså utstående framifrån...?

Mamma till Max 061104
  • Tutilure

Men snälla människa, du måste skämta?
    Det är väl för sjutton ingen hund du har, eller hur?

Jag blir fan mörkrädd när jag läser om hur föräldrar tänker....
    Utstående öron, hur vikigt är det på en skala? Vatr glad att han kan höra, det hade väl varit värre om han vore döv, eller hur?!

Det är klart att det ser ut som om öronen står ut mycket nu, han har ju inget hår.
    Det kommer inte alls att se likadant ut när han har fått hår.

Ja, stackars barn...

• funbun

jag frågade min doktor om min näsa skulle ändra form när jag använde snarkplåster och då sa han att man inte kunde ändra form på brosk... d va va han sa men man vet väl aldrig om det stämmer

Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?