• SannaStina

Tejpa öronen på en spädis - funkar det?

Min son är 4 månader och har rätt så mycket utstående öron.
    Är det någon som testat att tejpa öronen och fått dem att vara mindre utstående - eller det är en gammal skröna att det funkar? Eller det kanske är försent för hans öron var mycket mjukare första månaden men har nu mer och mer "hårdnat".

Någon som vet?

Mamma till Max 061104
  • Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?
  • Stellas Mami

TS - Fråga inte tanterna här utan ta det med BVC.

• SannaStina
    veronicaermanbriks - självklart har jag inte inställningen att min son SKALL mobbas men måste självklart vara medveten om hur barns värld är - vad för förälder är man annars?! Och jag är superstolt över min son. Dåligt självförtroende kommer jag inte ge honom bara genom att kolla om man kan förebygga utstående öron (och ev göra det om det funkat) och mer hönsig än någon annan tror jag mig knappast vara.

Jag själv skulle inte ha några problem tejpa mina öron om de var utstående och det funka med några veckors tejpande. Även om det i en lycklig värld inte mobbas för saker som utstående öron så är det inte så IRL - tyvärr. Läs bara de inlägg från andra som har/har haft utstående öron och som fått lida mycket eller litet pga av dem + ovanstående artikel jag nämnt.

Nu hittade jag ju själv en artikel om att öronens form är genetisk så det funkar inte med att tejpa - även om några av er påstår annat (Widde, Gumlan och 789) och även att de verkar ha det som rutin i en del andra länder om öronen verkar till att stå ut det minsta lilla...

Skall dock också prova fråga BVC-sköterskan och se om jag får samma idiotförklaring som du fick, Bebben05
    Mamma till Max 061104
  • veronicaermanbriks
    SannaStina skrev 2007-03-05 00:10:41 följande:
    veronicaermanbriks - självklart har jag inte inställningen att min son SKALL mobbas men måste självklart vara medveten om hur barns värld är - vad för förälder är man annars?! Och jag är superstolt över min son. Dåligt självförtroende kommer jag inte ge honom bara genom att kolla om man kan förebygga utstående öron (och ev göra det om det funkat) och mer hönsig än någon annan tror jag mig knappast vara. Jag själv skulle inte ha några problem tejpa mina öron om de var utstående och det funka med några veckors tejpande. Även om det i en lycklig värld inte mobbas för saker som utstående öron så är det inte så IRL - tyvärr. Läs bara de inlägg från andra som har/har haft utstående öron och som fått lida mycket eller litet pga av dem + ovanstående artikel jag nämnt.Nu hittade jag ju själv en artikel om att öronens form är genetisk så det funkar inte med att tejpa - även om några av er påstår annat (Widde, Gumlan och 789) och även att de verkar ha det som rutin i en del andra länder om öronen verkar till att stå ut det minsta lilla...Skall dock också prova fråga BVC-sköterskan och se om jag får samma idiotförklaring som du fick, Bebben05 Mamma till Max 061104
    Ja alla gör som de vill. Men med en sån här tråd får man vara beredd på reaktioner. Jag menade absolut inte att vara otrevlig jag blir bara så chockad att man övhtaget tänker så.

Jag tror ändå att er lillkille kommer växa i sina öron.

Men men. Lycka till
    I´m not a bitch, I´m THE bitch and I´m Mrs Bitch to you!
  • SannaStina

idiotförklaring av mig som mamma alltså och inte något annat.

Gumlan - intressant att det finns BVC som säger att det funkar!

Mamma till Max 061104
  • veronicaermanbriks
    SannaStina skrev 2007-03-05 00:14:10 följande:
    idiotförklaring av mig som mamma alltså och inte något annat.Gumlan - intressant att det finns BVC som säger att det funkar! Mamma till Max 061104
    jag idiotförklarade absolut inte dig om det var det du menade. Varken som mamma eller som person.
  • SannaStina
    veronicaermanbriks skrev 2007-03-05 00:13:42 följande:
    alla gör som de vill. Men med en sån här tråd får man vara beredd på reaktioner. Jag menade absolut inte att vara otrevlig jag blir bara så chockad att man övhtaget tänker så.Jag tror ändå att er lillkille kommer växa i sina öron.Men men.
    Oh, jag tar inte illa vid mig utan bara blir mer diskussionsintresserad och ifrågasättande tillbaka = du och ni andra som inte tycker som jag får inte heller ta illa vid er eller ilskna till + tåla motargument.

Var förälder väljer själv vad de vill göra för sina barn så de får ett så bra liv som möjligt. Min fråga gick främst ut på om det gick tejpa dem för att förebygga då de flesta faktiskt tycker det är skönt slippa utstående öron! Det är ju en enkel sak göra - tejpa in dem medan brosket hårdnar - men bara om det faktiskt funkar. Vill inte utsätta sonen för knäppa saker som ändå inte hjälper honom.
    Mamma till Max 061104
  • SannaStina
    veronicaermanbriks  - o nej var inte dig jag syftade när jag skrev idiotförklarad, utan såg bara att man kunde missförstå mitt inlägg nr 62 och ville förtydliga det lite
    Mamma till Max 061104
  • veronicaermanbriks
    SannaStina skrev 2007-03-05 00:19:57 följande:
    veronicaermanbriks skrev 2007-03-05 00:13:42 följande: alla gör som de vill. Men med en sån här tråd får man vara beredd på reaktioner. Jag menade absolut inte att vara otrevlig jag blir bara så chockad att man övhtaget tänker så.Jag tror ändå att er lillkille kommer växa i sina öron.Men men. Oh, jag tar inte illa vid mig utan bara blir mer diskussionsintresserad och ifrågasättande tillbaka = du och ni andra som inte tycker som jag får inte heller ta illa vid er eller ilskna till + tåla motargument. Var förälder väljer själv vad de vill göra för sina barn så de får ett så bra liv som möjligt. Min fråga gick främst ut på om det gick tejpa dem för att förebygga då de flesta faktiskt tycker det är skönt slippa utstående öron! Det är ju en enkel sak göra - tejpa in dem medan brosket hårdnar - men bara om det faktiskt funkar. Vill inte utsätta sonen för knäppa saker som ändå inte hjälper honom. Mamma till Max 061104
    Men herregud.

Jag skulle satt en smileys efteråt då så du verkligen förstod att jag INTE menade ILLA.
    Det rä du som påstår att jag idiotförklarat dig INTE jag!

Jag säger bara alla gör som de vill!!!
  • veronicaermanbriks
    SannaStina skrev 2007-03-05 00:21:44 följande:
    veronicaermanbriks  - o nej var inte dig jag syftade när jag skrev idiotförklarad, utan såg bara att man kunde missförstå mitt inlägg nr 62 och ville förtydliga det lite Mamma till Max 061104
    ok, ber om ursäkt då!!!
  • Gumlan

men är dom säkra på att det inte fungerade? för mina var verkligen jätte utståeende

Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?