• Lisa 74

Täby

Jag är intresserad av trevliga områden i Täby önskar tips! Vill gärna veta var man inte ska kolla efter boende också...Tack!

• Svar på tråden Täby
  • Thösen

Täby centrum är helt underbart Där kan man förlora sig i timtal Hoppas du hittar vad du söker.

• Ungen

Leeloo
    Kyrkbyn är ju inte alls off. De citykids man träffade frågade bara lite nyfiket om det gick kossor på tomten Nu var ju det några år sen förstås

Id quot circumiret, circumveniat.
  • Leeloo
    Ungen skrev 2007-03-06 22:31:05 följande:
    LeelooKyrkbyn är ju inte alls off. De citykids man träffade frågade bara lite nyfiket om det gick kossor på tomten Nu var ju det några år sen förstås Id quot circumiret, circumveniat.
    hehe kossor! jag är inte uppväxt i kyrkbyn men jag tänkte ungefär samma sak för en massa år sen.
    ****Qui tacet consentire videtur****
  • Essi73

Gudars, jag pryade på Kapp Ahl jag! Ser de där blåa byggnaderna framför mig. På tal om 5-öreskolorna, man kunde köpa sura droppar (hette de så?) på kiosken vid Viggbyholms stn.
    Jag sitter och småskrattar, vilken resa tillbaka i tiden vi gör nu Kajee!

Leeloo har superrätt Lisa! Kan kännas lite "off" nu, men det är på väg attt expandera och det är lummigt och mysigt i T Kyrkby. I synerhet efter att de har byggt färdigt motorvägen (minns inte namnet) därifrån mot Sthlm.

• Ungen
    Leeloo skrev 2007-03-06 22:33:41 följande:
    Ungen skrev 2007-03-06 22:31:05 följande: LeelooKyrkbyn är ju inte alls off. De citykids man träffade frågade bara lite nyfiket om det gick kossor på tomten Nu var ju det några år sen förstås Id quot circumiret, circumveniat.hehe kossor! jag är inte uppväxt i kyrkbyn men jag tänkte ungefär samma sak för en massa år sen.****Qui tacet consentire videtur****
    Jaså du är en såndär cityunge jojo!
  • Ungen

Essi
    Är det krokodiltårar du menar?

Är det norrortsleden du menar?

• Kajee

Norra Länken heter den, my dear

Just det!! Det var blått! Träffade en karl utanför Biblioteket (inte i gången) som frågade var Täby Centrum låg en gång! *s*

Kyrkbyn var ett sånt där ställe som det var svårt att komma hem ifrån när man varit på fest.

Just : Jag minns högstadietävlingarna vi brukade ha på Tibblevallen!

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Ungen

Säger Vita huset er nåt eller är jag yngre?

• Leeloo
    Essi73 skrev 2007-03-06 22:34:29 följande:
    Leeloo har superrätt Lisa! Kan kännas lite "off" nu, men det är på väg attt expandera och det är lummigt och mysigt i T Kyrkby. I synerhet efter att de har byggt färdigt motorvägen (minns inte namnet) därifrån mot Sthlm.
    ja precis
  • Leeloo
    Ungen skrev 2007-03-06 22:39:09 följande:
    Säger Vita huset er nåt eller är jag yngre? Id quot circumiret, circumveniat.
    Vita huset i roslags näsby??
Svar på tråden Täby