• Lisa 74

Täby

Jag är intresserad av trevliga områden i Täby önskar tips! Vill gärna veta var man inte ska kolla efter boende också...Tack!

• Svar på tråden Täby
  • Ungen

691 ska gå från Odenplan fortfarande
    det är klart att du ska återuppleva! Dessutom kan man åka veterantåg på sommaren. (De bruna vagnarna)

Id quot circumiret, circumveniat.
  • Essi73
    Kajee skrev 2007-03-06 22:52:00 följande:
    sl.se/ficktid/vinter/v691.pdfVassego - ha en bra tur “I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
    Jaa den går från Odenplaaaan! Vilken nostalgi, vilken nooostalgi!!
  • Kajee

Det här var extremt kul. Skrattar så jag gråter åt alla minnen.  Gråter

Vi cyklade Täby runt på högstadiet. Från Näsby Park upp till Skålhamra och runt. Huga

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Essi73

På tal om de "gamla vagnarna" så finns det ett par gamla rävar som jobbar som konduktörer än. Bland annat en supersur kärring (vi upplevde henne som en ren hagga för att vi inte fick stå mellan vagnarna), jepps hon stämplar tickets än. Det är lite respekt!

• Kajee
    Ungen skrev 2007-03-06 22:52:31 följande:
    691 ska gå från Odenplan fortfarande det är klart att du ska återuppleva! Dessutom kan man åka veterantåg på sommaren. (De bruna vagnarna) Id quot circumiret, circumveniat.
    *skumpa skumpa*
  • Ungen
    Kajee skrev 2007-03-06 22:54:06 följande:
    Det här var extremt kul. Skrattar så jag gråter åt alla minnen.  Vi cyklade Täby runt på högstadiet. Från Näsby Park upp till Skålhamra och runt. Huga“I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
    Vaddå, på en gång?
    Jag som tyckte det var mycket att cykla kyrkbyn-brottby...vilket...när jag tänker på det...är dj*gt långt.
  • Kajee

mellan vagnarna - the only way to travel *asg*

var inte sätena röda?

• Kajee
    Ungen skrev 2007-03-06 22:55:30 följande:
    Kajee skrev 2007-03-06 22:54:06 följande: Det här var extremt kul. Skrattar så jag gråter åt alla minnen.  Vi cyklade Täby runt på högstadiet. Från Näsby Park upp till Skålhamra och runt. Huga“I, not events, have the power to make me happy or unhappy! Vaddå, på en gång?Jag som tyckte det var mycket att cykla kyrkbyn-brottby...vilket...när jag tänker på det...är dj*gt långt. Id quot circumiret, circumveniat.
    Varför i allsina dar gör man det? Förvånad  Dansladan?
  • Essi73

Men Guud vad hette det där man alltid firade Valborg?
    Skolavlslutningarna var ju.. näääh jag tappar ju alla namn! Där vid simabassängarna, inte alls långt ifrån Grindtorp.

Jag var iaf hemskjutsad av socialen på 7ans avslutning.. Essi var kraftigt berusad på cola&vodka. Kan inte dricka cola än skall jag tillägga.

• Ungen
    Essi73 skrev 2007-03-06 22:54:39 följande:
    På tal om de "gamla vagnarna" så finns det ett par gamla rävar som jobbar som konduktörer än. Bland annat en supersur kärring (vi upplevde henne som en ren hagga för att vi inte fick stå mellan vagnarna), jepps hon stämplar tickets än. Det är lite respekt!
    Ja respekt faktiskt. De tuktar de små ungdomarna fortfarande. Det finns en herre som alltid är så himla trevlig och pratglad men så är han inte härifrån heller
Svar på tråden Täby